Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig tar jeg en full gjennomgang av nye sko når jeg mottar dem;

- Et par lag med Lexol conditioner.

- La det tørke inn i 24 timer.

- Et lag med Saphir Renovateur.

- Noen tynne lag med diverse farger av skokrem for å bygge litt dybde i fargen.

- Litt voks av diverse farger på tå og hæl.

 

Utdypende innlegg.

Men, er ikke både lexol conditioner og renovateur "for mye" i og med at begge er conditioner?(eller er begge conditioner?)

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Nja, lexol er en ren fukighetgiver, mens renovateur er både en renser og en fuktighetsgiver. Reno bruker jeg generelt alltid ellers, men en gang i året og når jeg mottar nye sko pleier jeg å gi skoene en ordentlig gjennomgang. Grunnen for at jeg bruker et tynt lag med reno etter lexolen er fordi lexolen har en tendens til å legge igjen en hvit film, noe renoen fjerner.

Lenke til kommentar

Nettopp gitt tre par sko en runde med Renovatour og medaille d'or, og Aldwychene fikk et lag voks. Må jo stelle litt hjemme nå som jeg er ferdig med eksamener. :wee: Får vel ta en runde med støvsugeren snart også, kanskje...

 

Er med på den fra kl 13:00 i morgen altså. (ferdig med eksamen...) :p

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg AE ikke er spesielt elegante i lesten, de er ofte runde og klumpete, og kan fort se litt gubbete ut. FA i str. 8 er faktisk ikke så ille, men tåkappen (?) blir fort litt liten og uproposjonert i større størrelser. Med en ordentlig puss bruker jeg derimot mine mer enn gjerne.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg AE ikke er spesielt elegante i lesten, de er ofte runde og klumpete, og kan fort se litt gubbete ut. FA i str. 8 er faktisk ikke så ille, men tåkappen (?) blir fort litt liten og uproposjonert i større størrelser. Med en ordentlig puss bruker jeg derimot mine mer enn gjerne.

Allen Edmonds er nok/har nok vært noe gubbete i stilen, men jeg synes de har en del som er veldig flott. Jeg lurer på om de har forsøkt å fornye seg litt de siste årene, med noe varierende hell. Dette resulterer i en del merkelige sko med detaljer som er litt off og form som verken er det ene eller andre. Det er imidlertid riktig bra sko, og har utmerket pris/kvalitet-ratio.

 

Hadde prøvebonanza i en AE-butikk for en stund siden, og måtte ta meg hardt i nakken for å ikke kjøpe flere par enn jeg gjorde.

Lenke til kommentar

Forskjellen på AE og Alden er jo at sko fra Alden ser elegante og pene ut selv om de er store og klumpete, mens det meste AE tilbyr har samme form som hodet til en skallet mann. Når et par med sko får meg til å tenke på George fra Seinfeld sier vel det det meste...

Lenke til kommentar

Mange flotte sko her i tråden. Har tittet på Carmina og Meermin bl.a. men finner lite jeg jeg kan bruke til hverdags. Hva slags sko bruker dere? Selv bruker jeg Chelsea- eller Desert-boots, nå for tiden. Bruker dere wingtips og fullbrouges til hverdags? Klart at det ikke er sesongen nå, men vår og sommer? Jeg kan bare ikke se for meg hvordan det kombineres med jeans eller chinos uten at skoene ser malplassert ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...