Vertical^ Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Så i hvert fall litt mer fornuftige ut til vinter en det folk flest bruker i dag. (Tenker mest på ungdommer). Ser fortsatt folk som bruker Converse. Ikke nok med at det er Converse, men den lave versjonen i tillegg. Er vel noen som ikke har skjønt at det er -15. Endret 6. desember 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Her om dagen så jeg en jente med lave converse, ankelsokker og tights uti dette været. Stakkars jente... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Nettopp gitt tre par sko en runde med Renovatour og medaille d'or, og Aldwychene fikk et lag voks. Må jo stelle litt hjemme nå som jeg er ferdig med eksamener. Får vel ta en runde med støvsugeren snart også, kanskje... 3 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Tenkte faktisk meir gangster. Er litt gangster, så passar meg ypperlig! Type sko brukar folk flest her inne? Herrestøvletter? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Personlig tar jeg en full gjennomgang av nye sko når jeg mottar dem; - Et par lag med Lexol conditioner. - La det tørke inn i 24 timer. - Et lag med Saphir Renovateur. - Noen tynne lag med diverse farger av skokrem for å bygge litt dybde i fargen. - Litt voks av diverse farger på tå og hæl. Utdypende innlegg. Men, er ikke både lexol conditioner og renovateur "for mye" i og med at begge er conditioner?(eller er begge conditioner?) Endret 6. desember 2012 av hfthomas Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Nja, lexol er en ren fukighetgiver, mens renovateur er både en renser og en fuktighetsgiver. Reno bruker jeg generelt alltid ellers, men en gang i året og når jeg mottar nye sko pleier jeg å gi skoene en ordentlig gjennomgang. Grunnen for at jeg bruker et tynt lag med reno etter lexolen er fordi lexolen har en tendens til å legge igjen en hvit film, noe renoen fjerner. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Tenkte faktisk meir gangster. Er litt gangster, så passar meg ypperlig! Type sko brukar folk flest her inne? Herrestøvletter? Brogue boots og andre typer boots er mest brukt av de som henger her. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Nettopp gitt tre par sko en runde med Renovatour og medaille d'or, og Aldwychene fikk et lag voks. Må jo stelle litt hjemme nå som jeg er ferdig med eksamener. Får vel ta en runde med støvsugeren snart også, kanskje... Er med på den fra kl 13:00 i morgen altså. (ferdig med eksamen...) Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Her om dagen så jeg en jente med lave converse, ankelsokker og tights uti dette været. Stakkars jente... Personlig har jeg litt problemer med å synes synd på sånne folk. Klarer du ikke å kle på deg skikkelig når det er kaldt får du faen meg takke deg selv. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Takk for tips om wingtips. Skal ta en tur innom AE sin butikk når jeg er i NY og NJ til uken. Ut fra nettsidene til AE synes jeg de har tapt seg litt i design fra det jeg har sett før. Mye upent der. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 AE er jo notorisk kjent for å ha stygge lester. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Helt enig med fkm, har et par Fifth Avenues i brunt som jeg fikk for ingenting på eBay; helt greie, men jeg ser null grunn til å kjøpe mer AE når man har gode muligheter til å finne penere sko hos Herring og Meermin, eller Carmina hvis man går litt opp i pris. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg er ikke helt enig, jeg hadde et par brune AE derby brogues (husker ikke modellnavnet), synes de var veldig pene. Det syntes tydeligvis noen andre også, de ble stjålet på kontoret (!) for et års tid siden. Fifth Avenue er jeg enig i at ikke er spesielt pene. 2 Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Nå har jeg null erfaring med AE, men en del av skoene på nettsiden ser hvertfall litt merkelige ut, og det finnes mye penere sko å få tak i spør du meg. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Personlig synes jeg AE ikke er spesielt elegante i lesten, de er ofte runde og klumpete, og kan fort se litt gubbete ut. FA i str. 8 er faktisk ikke så ille, men tåkappen (?) blir fort litt liten og uproposjonert i større størrelser. Med en ordentlig puss bruker jeg derimot mine mer enn gjerne. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Personlig synes jeg AE ikke er spesielt elegante i lesten, de er ofte runde og klumpete, og kan fort se litt gubbete ut. FA i str. 8 er faktisk ikke så ille, men tåkappen (?) blir fort litt liten og uproposjonert i større størrelser. Med en ordentlig puss bruker jeg derimot mine mer enn gjerne. Allen Edmonds er nok/har nok vært noe gubbete i stilen, men jeg synes de har en del som er veldig flott. Jeg lurer på om de har forsøkt å fornye seg litt de siste årene, med noe varierende hell. Dette resulterer i en del merkelige sko med detaljer som er litt off og form som verken er det ene eller andre. Det er imidlertid riktig bra sko, og har utmerket pris/kvalitet-ratio. Hadde prøvebonanza i en AE-butikk for en stund siden, og måtte ta meg hardt i nakken for å ikke kjøpe flere par enn jeg gjorde. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Ganske fascinerende med forskjellene i amerikansk og europeisk stil og smak. AE er jo sett på som ganske "sleek" i USA, sammenlignet med andre amerikanske skomerker, som Alden. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Forskjellen på AE og Alden er jo at sko fra Alden ser elegante og pene ut selv om de er store og klumpete, mens det meste AE tilbyr har samme form som hodet til en skallet mann. Når et par med sko får meg til å tenke på George fra Seinfeld sier vel det det meste... Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Det kan vel ikke skade å ta en tur innom AE når de uansett har butikk på Short Hills hvor jeg skal, men ser ut som det blir bestilling fra Meermin. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Mange flotte sko her i tråden. Har tittet på Carmina og Meermin bl.a. men finner lite jeg jeg kan bruke til hverdags. Hva slags sko bruker dere? Selv bruker jeg Chelsea- eller Desert-boots, nå for tiden. Bruker dere wingtips og fullbrouges til hverdags? Klart at det ikke er sesongen nå, men vår og sommer? Jeg kan bare ikke se for meg hvordan det kombineres med jeans eller chinos uten at skoene ser malplassert ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå