Mladic Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Noen som har opplevd at disse kantene gnisser og lager skrubbsår litt over ankelen/der kanten treffer beinet? Brukte skoene for første gang i dag, og sitter igjen med et sår og rød, irritert hud. Dog bare på venstre ben. Jeg brukte skoene for første gang i dag også, men jeg merket ingenting rundt leggen. Men den var litt trang med ekstra ullsokker, og litt stor med vanlige sommersokker. Lissene går veldig fort av. Bruker dere originallissene eller noen andre? Endret 28. november 2012 av Eksboks Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Knytter du riktig? Husk at første og andre del i knuten må gå motsatt vei rundt. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Mine er også litt store, men ellers veldig fornøyd. Kunne nok fint hatt 42 istedet for 42,5, selv om jeg bruker en tykkere såle. Bruker selv originallissene, og ikke merket at de går opp. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Da er det nok jeg som knyter feil. Jaja. Det er ikke så ille. Jeg kjenner folk i voksen alder som ennå klarer ikke å knyte skolissene sine. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Gjorde feil selv helt frem til ca en måned tilbake i tid! Se her: http://www.youtube.com/watch?v=zAFcV7zuUDA Endret 28. november 2012 av -sebastian- 4 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Skal til Barcelona i overimorgen og det ser ut som vi får en halv dag til å bruke på shopping. Er det noen skobutikker som anbefales (hvis noen vet om noen)? Har planer om å se etter et par nye dress sko. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Carmina har jo hvertfall butikk i Barcelona. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 2 ting; 1: Dersom man har en slik skobørste, hvilken forskjell er det om man har den i svart eller i "natural"? Så vidt jeg har forstått skal denne brukes hovedsaklig for å få ut skitten fra sko i glatt skinn. Er det rent estetisk eller praktisk begrunnet? http://www.afinepairofshoes.co.uk/products/saphir-polishing-brush 2: Herring Langdale; kjør på eller ikke? Er fortsatt litt usikker, men disse er mest aktuelle for innkjøp på nyåret. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Forskjellen i farge skyldes at man skal kunne bruke forskjellige børster til forskjellige farger på skopussen. Jeg bruker en børste til alt, uten at det skaper problemer... Noen mener at stivere børster (som regel villsvin) egner seg best til rens, og at myke børster (hest) egner seg til polering. Personlig liker jeg best å bruke stiv børste til alt. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Skal til Barcelona i overimorgen og det ser ut som vi får en halv dag til å bruke på shopping. Er det noen skobutikker som anbefales (hvis noen vet om noen)? Har planer om å se etter et par nye dress sko. Carmina har en lekker butikk. Den ligger i Passeig de Gràcia. Ligger på høyre side når du går oppover fra La Rambla (La Rambla syntes jeg forøvrig var waste of time). Anbefaler også en tur innom Bel y Cia. Den ligger litt lenger mot La Rambla enn Carmina, på samme side av gaten. I parallellgaten til Passeig de Gràcia, Rambla de Cataluña, ligger en Mayolbutikk. Lekker butikk, angrer på at jeg ikke kjøpte noe der. Mamma kjøpte to par. God kvalitet på skoene der, og en utrolig hyggelig og hjelpsom kar som jobber der. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Forskjellen i farge skyldes at man skal kunne bruke forskjellige børster til forskjellige farger på skopussen. Jeg bruker en børste til alt, uten at det skaper problemer... Noen mener at stivere børster (som regel villsvin) egner seg best til rens, og at myke børster (hest) egner seg til polering. Personlig liker jeg best å bruke stiv børste til alt. Takker for kjapt og godt svar! Ble forøvrig innkjøp av Saphir Gommadin Suede Eraser/Suede Multicleaner og Polishing Brush (natural). Endret 28. november 2012 av Xtra Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Klarer du å rote frem et bilde av de Jorgen? Og husker du hva de kostet? http://www.putfeetfirst.com/no/dinsko/Herre/Dressede_sko/Snorestovel/p/273553 De er prikk like disse, bare at de ikke ser ut som lakksko. Mulig det faktisk er denne modellen, og at de bare er gjort ekstra blanke for bildets skyld. Kostet vel 499, mener jeg å huske... Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) 2: Herring Langdale; kjør på eller ikke? Er fortsatt litt usikker, men disse er mest aktuelle for innkjøp på nyåret. Jeg har nettopp kjøpt dem selv, så jeg sier kjør på. Nei. Poenget med voks er å polere skoene. Man bruker voks av utseendemessige grunner, ikke av praktiske. For å beskytte sko mot fukt finnes det langt mer egnede produkter. Vil skokrem gjøre skinnet vannavvisende? Så vidt jeg har forstått, så skal man ikke impregnere skinnsko (på tross av anbefalinger fra nær sagt samtlige skokjeder), så da må det jo være opp til en god skokrem å gjøre jobben? Eller finnes det ting som ikke er hverken skokrem eller impregnering, og som man kan bruke for å beskytte mot fukt? Forskjellen i farge skyldes at man skal kunne bruke forskjellige børster til forskjellige farger på skopussen. Jeg bruker en børste til alt, uten at det skaper problemer... Noen mener at stivere børster (som regel villsvin) egner seg best til rens, og at myke børster (hest) egner seg til polering. Personlig liker jeg best å bruke stiv børste til alt. Blir ikke fargeoverføring et problem hvis man bruker en børste til alt? Eller vasker du den ofte? Endret 29. november 2012 av henrikwl Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Henrikwl: Har du lagt inn bestilling eller har du fått skoene? Hvis du har fått de, hvordan er de i størrelsen? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Jeg har fått skoene. La inn bestilling på lørdag, og på tirsdag hadde jeg dem. De er "vanlige" i størrelsen. Jeg bruker 43 til vanlig og bestilte disse i UK9. De sitter som støpt - bittelitt trange i hælen, men det regner jeg med at jeg går inn. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Vil skokrem gjøre skinnet vannavvisende? Så vidt jeg har forstått, så skal man ikke impregnere skinnsko (på tross av anbefalinger fra nær sagt samtlige skokjeder), så da må det jo være opp til en god skokrem å gjøre jobben? Eller finnes det ting som ikke er hverken skokrem eller impregnering, og som man kan bruke for å beskytte mot fukt? Skokrem gjør ikke skoen vannavisende, tvert imot iom. at petroleumen i kremen åpner opp porene i skinnet for at fuktigheten og fargen i kremen skal fylle opp. Voks er mer vannavisende, ihvertfall hivs man legger på flere lag. Hvis man vil ha hele skoen vanntett kan man bruke lærbalsam av bivoks, som f.eks. Obenauf's HDLP, men skoen vil ikke skinne og heller se mer matt ut som et resultat. Personlig bruker jeg et tynt lag med Obenauf's på skoen untatt tå og hæl, for så å bruke skokrem og deretter tynt(!) lag med voks over skoen, og hvis man ønsker, ektra lag med voks på tå og hæl for å få det mer polert. Endret 29. november 2012 av Christian B Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Man bør vel helst legge på noe som dekker porene i læret ETTER at man har brukt skokrem som skal tilføre læret oljer som helst skal trekke inn i netopp porene. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Skokrem tilfører oljer og fuktighet. Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Sitter å funderer på et par Gravati sko, 150$ på Ebay, ny i eske...hmm Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Skokrem tilfører oljer og fuktighet. Netopp. De skal helst trekke nn i skinnet. Dumt bruke noe dubeskriver som impregnering med voks før man har på skokrem da. Blir så mye vanskeligere for oljen å finne veien inn i porene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå