henrikwl Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Ahh… Renovateur er på vei, er voks-polishen som Herring sendte med bra, eller bør jeg skaffe kremen fra Saphir? Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Ahh… Renovateur er på vei, er voks-polishen som Herring sendte med bra, eller bør jeg skaffe kremen fra Saphir? Hvis den Herring sendte deg ikke er skokrem, men polish, burde du skaffe skokrem fra Saphir. Endret 27. november 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Herring sendte meg voks. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Er det skadelig for skoene å påføre voks før krem, eller en annen ulempe? Jeg skal kjøpe krem om en måned, men jeg fikk med Loake Wax Polish sammen med mine nye sko, og jeg lurer på om det er greit å påføre skoene voks. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Skadelig er det ikke, men poenget med voks er jo å bygge opp en overflate som beskytter mot vann og fukt, så det blir litt feil rekkefølge og litt mot sin hensikt. Samtidig behøver man ikke strippe ned skoen mellom hver gang man påfører ny pleie, så ett lag voks skader ikke noe særlig. 1 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Er det skadelig for skoene å påføre voks før krem, eller en annen ulempe? Jeg skal kjøpe krem om en måned, men jeg fikk med Loake Wax Polish sammen med mine nye sko, og jeg lurer på om det er greit å påføre skoene voks. Nei, det går helt greit. Bare pass på å ikke bruke for mye. Det er egentlig greiest å bare bruke voks på de delene av skoen som ikke bøyes når du går (mao tær og hæl), da voks har lett for å sprekke opp og bli stygt hvis det bygges opp et for tykt lag. Skadelig er det ikke, men poenget med voks er jo å bygge opp en overflate som beskytter mot vann og fukt Nei. Poenget med voks er å polere skoene. Man bruker voks av utseendemessige grunner, ikke av praktiske. For å beskytte sko mot fukt finnes det langt mer egnede produkter. 2 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Noen tips til billige dress-sko? Har ikke råd til å kjøpe noe dyrt atm, så da bare kjøper jeg noe billig nå, så blir det nye ved en senere anledning. Er ute etter noen brune med mest kvalitet for pengene. Billigst mulig. Bor i Bergen om noen vet om spesifikke butikker. Endret 28. november 2012 av Bibow Lenke til kommentar
fkm Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Jeg vet ikke helt hva du legger i "billig", men skoene i classic- linjen til meermin ender vel opp på rundt en tusenlapp før frakt og moms, og det er et godt kjøp. Det eneste problemet er jo at leveringstiden er noe lang. Herring har jo også noe ganske billig, f.eks. ser jo Mallory i continental-linjen ikke så fryktelig ille ut. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Lang leveringstid blir en dealbreaker. Trenger nye innen en uke ca. Jeg får ta meg en tur rundt i sentrum i dag og kikke litt. Mørk eller lys brun til mørkegrå dress? Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Det kommer jo veldig ann på hva du definerer som lys brun og mørkegrå. Jeg får med en gang litt assosiasjoner til tan-brown når noen nevner lysebrun, og det er jeg ikke veldig fan av til grå dress. Det tryggeste er å gå for mørkebrune sko, imo. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Rent erfaringsmessig så rekker du å bestille et par fra Herring. (Jeg holder til i Bergen). Har selv et par sorte "200" fra L1 serien til Loake. Siden jeg omtrent aldri bruker sorte sko så valgte jeg å ikke legge noen stor sum igjen der. Jeg mener det er helt kurrante sko i den prisklassen så det kan kanskje være noe å vurdere. Et par sorte sko trenger alle før eller siden, og om du er som meg og vet at de ikke vil bli mye brukt, så kan det kanskje være smart å gå for et par sorte i denne omgang. Og så heller legge litt mer i et par brune sko, om det er det du tror du kommer til å bruke mest. Jeg anntar her at du i dag ikke eier et skopar som du kan/vil bruke til annledningen (om en uke) og derfor har litt hast med å få fatt på et par. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Jeg har faktisk et par sorte captoe oxfords fra Dinsko som faktisk ser helt greie ut, så du kunne jo ha som last option å stikke innom der. Kvaliteten er nok ræva, men hvis det er din enete mulighet og du ikke bruker sorte dressko så ofte, så kan det være et alternativ. 1 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Klarer du å rote frem et bilde av de Jorgen? Og husker du hva de kostet? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Noen som har opplevd at disse kantene gnisser og lager skrubbsår litt over ankelen/der kanten treffer beinet? Brukte skoene for første gang i dag, og sitter igjen med et sår og rød, irritert hud. Dog bare på venstre ben. Endret 28. november 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Slik var det for meg med mine docksides. De ble inngått og behagelige etter litt bruk, vil tro det samme skjer med deg. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Vil også tro det blir bedre etter bruk. Fine sko btw. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Trengte plaster på leggen første seks-syvgangene jeg gikk med mine litchfields. 1 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hva er dere laget av egentlig? 3 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hvis du ikke har tømmerhoggerlegger, får du fort en liten brett rett inn i leggen fordi de ikke fylles ut. Da får du gnagsår der uansett hvor tykkhudet du er. Ikke noe rart med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå