Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Badminton har jo en ganske håpløs lest, som begynner å smale inn flere cm før den lilletåen begynner. Med mindre man mangler den ytterste høyre biten av foten kunne de fleste trengt dem i G i stedet for F. Mine er akkurat litt trange i F, selv om de absolutt ikke kunne vært en størrelse større. Både de og foten min går seg heldigvis til. Merkelig, egentlig, Capital-lesten til Loake passer meg bra.

 

Er det forresten noen som har noen formening om hvor lang tid det skal ta før nye sko slutter å misfarge sokkene mine?

Lenke til kommentar

Feh: Lov er det vel, men har du ett par oxfords ville jeg heller tatt dem.

Freedo: Har ikke prøvd det selv, men det har vel vært oppe her før en gang eller to, og konklusjonen var vel at du skal ha ganske bred fot før g-fit var greit å bruke.

 

Har ingen av delene, men tenkte å kjøpe et par sko sammen med ny dress før jul. Hva med mørkebrune cap toe oxfords? Er ikke særlig fan av sorte sko til annet enn sort dress, selv om det av mange ikke anses som velkledd å bruke noe annet enn sorte sko til mørke dresser. Kommer nok til å kjøpe en Navy dress som du nevnte i den andre tråden. Alltid likt, og kledd, navy bedre enn grått - i alle sammenhenger.

Lenke til kommentar

 

 

Ville ikke anbefalt det. Og trur ikke skomakere gjør det.

Det er en dårlig løsning

 

Nja... Kutter man en skinnsåle helt inne ved hælen, fjerner hele greia og setter på en ny gummisåle derfra og ut vil det nok ikke fungere så dårlig.

 

 

Kjapt spørsmål: kan skoene (etter å ha hvilt seg etter bruk) ligge med skotrær, i skoposer, i skoesken når de ikke brukes? Eller bør de stå luftig?

 

Grunnen til at jeg spør er at plass er et issue, og skoesker stables bedre inne i skap og på boden enn løse skopar gjør. ;)

 

Så lenge det ikke er fuktig kan du oppbevare skoene i akkurat hva du vil.

 

 

Er det lov å bruke monks i et bryllup?

 

Selvfølgelig er det lov. Ingen kommer til å sette deg i fengsel for det. Om det er passende er en annen sak. På genrelt grunnlag vil jeg nok si at et par oxfords vil passe bedre.

Lenke til kommentar

Meermin har 30 dagers leveringstid + postgang på omtrent hver eneste sko de fører. I alle fall på classic-linja. Faen heller

Så det jeg også... Men på en annen side, med litt julerush og lignende passer det veldig greit ift. når jeg er tilbake fra juleferie.

 

Oppdaget forresten at du også kikket på sammenligninger med Capital-lesten når jeg Googlet det. Hvilke tanker har du gjort deg?

Målte nettopp foten min, og ser jeg ender på 10,5 cm på max tykkelse. Hiro i UK 9.5 er oppgitt til 104 mm, men det er jo begrenset hvor nøyaktig det blir nok jeg tegnet et fotavtrykk. Lengden skal gå greit, kom til 28,9 cm barbeint, og den er gitt som 29,4 cm.

Bruker UK 9.5 i nesten alt - Loake 024, 026. Prøvde på Capital-lesten i UK 9.5, og den passet veldig godt -- så heller mot UK 9.5 i Hiro også.

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke helt målene nå, men jeg bruker 11UK i det meste og går for det på både hiro og rui (skal ha et par monks og et par derbies tenkte jeg). Litt redd for at det skal bli litt god plass i rui, men vi får se.

10,5 passer bedre i enkelte sko, men vil bedre at det er litt romslig (kan evt. bruke tykkere sokker) enn at det er for trangt.

Lenke til kommentar

Så det jeg også... Men på en annen side, med litt julerush og lignende passer det veldig greit ift. når jeg er tilbake fra juleferie.

 

Oppdaget forresten at du også kikket på sammenligninger med Capital-lesten når jeg Googlet det. Hvilke tanker har du gjort deg?

Målte nettopp foten min, og ser jeg ender på 10,5 cm på max tykkelse. Hiro i UK 9.5 er oppgitt til 104 mm, men det er jo begrenset hvor nøyaktig det blir nok jeg tegnet et fotavtrykk. Lengden skal gå greit, kom til 28,9 cm barbeint, og den er gitt som 29,4 cm.

Bruker UK 9.5 i nesten alt - Loake 024, 026. Prøvde på Capital-lesten i UK 9.5, og den passet veldig godt -- så heller mot UK 9.5 i Hiro også.

Jeg husker ikke helt målene nå, men jeg bruker 11UK i det meste og går for det på både hiro og rui (skal ha et par monks og et par derbies tenkte jeg). Litt redd for at det skal bli litt god plass i rui, men vi får se.

10,5 passer bedre i enkelte sko, men vil bedre at det er litt romslig (kan evt. bruke tykkere sokker) enn at det er for trangt.

 

Rui 6.5 UK passer meg perfekt, men har et par double monks på Hiro lesten i 6.5UK og de må jeg ta med til en skomaker for å få strekt de ut i bredden...

Lenke til kommentar

Er det meningen at et skal ta uker og år å gå inn Litchfield? Hælen mine har snart ikke hud igjen. :p Bamintonene er langt bedre..

Mulig jeg er ett ekstremtilfelle når det gjelder støvler generelt(går inn forsvarets M77 på null komma niks), men det tok ikke meg mer enn ett par gangers bruk før de var virkelig behagelige..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...