Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte det var greit å gå over skoene i dag. Fikk ikke gjort det forrige helg etter byturen.

Har hengt en del på detailersclub, og der er sånne poster som dette utrolig inspirerende. Selvfølgelig er det biler de shiner opp. Men, er like inspirerende med sko som blir som nye.

 

Utgangspunktet mitt var ikke så veldig ille, men man ser allikevel forskjell fra før og etter.

2012-11-17085938.jpg

2012-11-17085815-1.jpg

2012-11-17090120.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Først gikk jeg over hele skoene med børste for å fjerne sporene fra lissene og løs skit som eventuelt hang på. Så tok jeg mikrofiberklut med rent vann og skrubbet hele skoen.

Mens jeg ventet på at de skulle tørke, gikk jeg over med vann og ny mikrofiberklut på et annet par sko.

 

Etter semsket-paret hadde tørket, gikk jeg lett over med børste igjen og tok renovateur på innsiden av skoene. Og til slutt impregnerte jeg de med en random impregnering(for semsket skinn) fra en skobutikk

 

 

 

2012-11-17093748.jpg

2012-11-17093939.jpg

2012-11-17094900.jpg

 

 

Gikk over de andre med renovateur utvendig og innvendig etter de hadde tørket.

 

 

2012-11-17101155.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Fint resultat!

 

Det var slik at lysere skokrem enn skoen var bedre enn mørkere?

Lysere skokrem gjør at den opprinnelige fargen på skoene ikke endrer seg. Bruker du en mørkere skokrem så vil skoene bli mørkere, noe som jeg selv synes er fint. Det er blant annet vanlig å bruke en mørkere skokrem på tuppen av skoen slik at du får litt sjatteringer. Du kan uansett bruke Saphir Renomat får å få tilbake den opprinnelige fargen på skoene.

 

Tenkte det var greit å gå over skoene i dag. Fikk ikke gjort det forrige helg etter byturen.

Har hengt en del på detailersclub, og der er sånne poster som dette utrolig inspirerende. Selvfølgelig er det biler de shiner opp. Men, er like inspirerende med sko som blir som nye.

 

Utgangspunktet mitt var ikke så veldig ille, men man ser allikevel forskjell fra før og etter.

 

Først gikk jeg over hele skoene med børste for å fjerne sporene fra lissene og løs skit som eventuelt hang på. Så tok jeg mikrofiberklut med rent vann og skrubbet hele skoen.

Mens jeg ventet på at de skulle tørke, gikk jeg over med vann og ny mikrofiberklut på et annet par sko.

 

Etter semsket-paret hadde tørket, gikk jeg lett over med børste igjen og tok renovateur på innsiden av skoene. Og til slutt impregnerte jeg de med en random impregnering(for semsket skinn) fra en skobutikk

 

 

Gikk over de andre med renovateur utvendig og innvendig etter de hadde tørket.

Tips: Du kan kjøpe renovateur med farge til semsket skinn, bruker det selv og fungerer veldig bra. Er ikke sprayflaske så du kan få den sendt fra utlandet. Fargen på skoene blir mye bedre og læret blir mykere.

Lenke til kommentar

Renovateur på innsiden? Noe jeg har gått glipp av?

 

 

Skinn er skinn

 

Tips: Du kan kjøpe renovateur med farge til semsket skinn, bruker det selv og fungerer veldig bra. Er ikke sprayflaske så du kan få den sendt fra utlandet. Fargen på skoene blir mye bedre og læret blir mykere.

 

Takk for tips. Skal kjøpe inn litt mer utstyr etterhvert. Fargen er jeg forsåvidt fornøyd med, men kan det hende at de blir litt blassere etterhvert? Da er det jo greit med farge.

Lenke til kommentar

Hjelp. Har kjøpt med meg hjem to par skinnsko og et par i mokka (alle i sort). Hva trenger jeg?

 

Det eneste jeg har er sort skosverte/skokrem, så her trenger jeg full pakke.

 

Edit: boots, altså sko til daglig bruk (også ute, for å fjerne all tvil).

Endret av whistle
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva du mener med "mokka", men til vanlig skinnsko vil jeg si det er greit å starte med skokrem, skovoks, rens og næring (f.eks. renovateur gjør begge deller), skobørste og en gammel t-skjorte du kan klippe opp eller noe annet tekstil. Når det kommer til kjøp av produktene kan jeg anbefale A Fine Pair of Shoes varmt.

Lenke til kommentar

Mokka, som i semsket. Og ellers: takk for tips! :D

Okey, regnet nesten med du refererte til fargen. :) Semsket er altså det det heter. For å rense semsket skinn blir det ofte anbefalt vann og eddik, noe som fungerer strålende etter min erfaring. Husk også impregnering. En crepebørste er heller ikke dumt å ha.

Voks er ikke nødvendig, i hvertfall ikke når man har en god krem.

Voks eller vel strengt tatt ikke nødvendig i første omgang, men når man først skal ut å handle er voks noe som faller meg naturlig å handle, derfor nevnte jeg det. Om man liker å bruke voks eller ikke får være opp til enhver å finne ut av, men når voks koster rundt en femtilapp er det ikke en dyr investering uansett.

Lenke til kommentar

 

#1: Skinnet ser i mine øyne ganske billig ut og skoen var ikke akkurat pen.

#2: Ikke særlig fan av disse heller.

 

Sjekk ut utvalget av Clarks på Heppo, da disse er et bedre valg.

 

KaiYoi: Det er sjeldent jeg er så krass i ordbruken her inne, men de var rett og slett forferdelig stygge.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...