AnewZ Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 De fra le chemeau tror jeg du hadde blitt fornøyd med. Etter hva jeg har forstått er kvaliteten upåklagelig. Samt hvem bryr seg om utseendet når det er til hverdagsbruk på en stall. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Dubarry, le Chameau og ll bean er alle gode valg. Personlig ville jeg nok gått for de fra dubarry eller le Chameau hvis de skal brukes i en stall. De passer bedre til det enn bean boots imo. Personlig ville jeg nok også vurdert gummistøvler, da jeg ser for meg at de vil være litt enklere å holde pene. Chasseur fra le Chameau er jo i samme gate som det du har tenkt på. Skal du kjøpe jameson ville jeg kanskje gått for versjonen uten glidelås. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Enig med talerene over. Er kjempefornøyd med mine LL Bean-boots, men forestiller meg at et par gummistøvler eller eksemplene du har vil være bedre. Det er mindre kriker og kroker på de hvor møkk kan sette seg, du slipper å knytte de (det må jo være kjipt når lissene er fulle av møkk). Uten å ha prøvd det, tipper jeg det kan trenge gjennom noe ved tungen - enten fordi man ikke har knyttet stramt nok, eller fordi man løsner opp når de skal av. Da kommer det en liten glipp der gjørme og slikt muligens kan trenge gjennom. Men for all del, jeg oppholder meg ytterst sjeldent i fjøs, så kan hende jeg er helt på villspor. Endret 15. november 2012 av Henrik C Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Hva med disse fra Hunter? Endret 15. november 2012 av PatSharpX 1 Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Fikk noen stygge sko til bursdagen som jeg byttet inn, og lette etter et par jeg kunne ha i dag. Fant tre modeller jeg vil ha andres synspunkt på: Lenke til kommentar
greenman Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Har selv de på det første bildet, bare i en lysere farge. Veldig gode å gå i. Kvaliteten virker all over god. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 LL Bean... nei. Vet ikke helt hva jeg synes om de. Faller ikke i smak for meg ihvertfall. (+ både litt upraktiske og tja... sære?) De der fra Hunter, de likte jeg. Litt skeptisk til Sympatex membran, men... ikke så skeptisk at de ikke er verdt å vurdere. 3 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Både dubarry og le Chameau er kjent for å holde bedre kvalitet enn hunter. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Noen som har noe å si på kvaliteten på skoen fra Filippa K over her? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Filippa K har etter egen erfaring ikke god kvalitet på sko. Nå kjøpte jeg mine på 50% så var var ikke så mye jeg måtte ut med heldigvis. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) De midterste skoene kjentes bedre ut kvalitetsmessig. Nå har det seg slik at de har skinnsåle, men med en slags "slitesåle" lagt utenpå. Dere som sier skinnsåle er fint om vinteren, gjelder dette selv om det er vått ute? Vil ikke hele skoen bare trekke inn vann? Hun dama hos Ecco snakte om at man behandla de med noe oljegreier, men dette skulle ikke under på skoens såle.. Vil liksom ikke kjøpe en sko til å bruke gjennom vinteren som ikke tåler litt vann. Her kan dere se hva jeg mener med denne slitesålen: http://www.zappos.com/ecco-portisco-2 AnewZ: Har du like sko? Endret 15. november 2012 av -sebastian- Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Den slitesålen er vel bare en kombinasjon av skinn og gummi? Er samme opplegget på Herring Coltham, som jeg vet mange her inne har et par av. Inkludert meg selv. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Var det ikke noen som nettopp snakket om akkurat det emnet du spør om nå? Det var enten her eller SF. Det var meg. Fikk ikke noe annet svar enn om jeg har vært i Vika... Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Den slitesålen er vel bare en kombinasjon av skinn og gummi? Er samme opplegget på Herring Coltham, som jeg vet mange her inne har et par av. Inkludert meg selv. Gummisålen på Coltham skoene mine har begynt å falle av, ihvertfall tuppen på den sorte gummisålen og hælen på venstre fot. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Funker superlim? Lenke til kommentar
Populært innlegg jendoriluka Skrevet 15. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Bestilte Loake Chester fra ebay og fikk til stor overraskelse bare én sko. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Edit: Noen som kan si noe om Ebay protection program? Hvor enkelt er det å få refundert beløpet hvis selger gjør seg vrang? Det virker som de mener de har alt på det tørre, mens jeg sitter med en sko. Endret 16. november 2012 av jendoriluka 15 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Gummisålen på Coltham skoene mine har begynt å falle av, ihvertfall tuppen på den sorte gummisålen og hælen på venstre fot. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Funker superlim? Kjøp sko med såle av kun ett materiale neste gang. Og gå til en skomaker med de du har nå. 1 Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Knytter du skoen riktig? Selv fikk jeg meg en liten aha-opplevelse ved å se denne: http://www.youtube.com/watch?v=zAFcV7zuUDA Dette er vel egentlig barnelærdom, men kan hende det er noen av dere som ikke har tenkt over det. Endret 16. november 2012 av -sebastian- 3 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Gummisålen på Coltham skoene mine har begynt å falle av, ihvertfall tuppen på den sorte gummisålen og hælen på venstre fot. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Funker superlim? Er merkelig løsning de har på de skoene. De har satt inn gummi der det slites mest, men det gjør jo bare vondt verre. Når gummien detter av før man ellers ville slitt lærsålen, ser jeg ikke poenget. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Hvilke butikker er til å stole på og selger Le Chameau Jameson? De sidene jeg finner virker litt fishy. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Endte forresten opp med å kjøpe (dvs bytte inn mot en tilgodelapp..) de Chukka bootsa fra Ecco som er avbildet over. Ble litt lei meg når jeg kom hjem og fant ut at de har en rar netting i taket inni skoen, på en måte. Vel vel. Får håpe de gjør en OK jobb. Utseende synes jeg er ganske bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå