Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dubarry, le Chameau og ll bean er alle gode valg. Personlig ville jeg nok gått for de fra dubarry eller le Chameau hvis de skal brukes i en stall. De passer bedre til det enn bean boots imo. Personlig ville jeg nok også vurdert gummistøvler, da jeg ser for meg at de vil være litt enklere å holde pene. Chasseur fra le Chameau er jo i samme gate som det du har tenkt på. Skal du kjøpe jameson ville jeg kanskje gått for versjonen uten glidelås.

Lenke til kommentar

Enig med talerene over. Er kjempefornøyd med mine LL Bean-boots, men forestiller meg at et par gummistøvler eller eksemplene du har vil være bedre.

Det er mindre kriker og kroker på de hvor møkk kan sette seg, du slipper å knytte de (det må jo være kjipt når lissene er fulle av møkk).

Uten å ha prøvd det, tipper jeg det kan trenge gjennom noe ved tungen - enten fordi man ikke har knyttet stramt nok, eller fordi man løsner opp når de skal av. Da kommer det en liten glipp der gjørme og slikt muligens kan trenge gjennom.

 

Men for all del, jeg oppholder meg ytterst sjeldent i fjøs, så kan hende jeg er helt på villspor.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

De midterste skoene kjentes bedre ut kvalitetsmessig. Nå har det seg slik at de har skinnsåle, men med en slags "slitesåle" lagt utenpå. Dere som sier skinnsåle er fint om vinteren, gjelder dette selv om det er vått ute? Vil ikke hele skoen bare trekke inn vann? Hun dama hos Ecco snakte om at man behandla de med noe oljegreier, men dette skulle ikke under på skoens såle.. Vil liksom ikke kjøpe en sko til å bruke gjennom vinteren som ikke tåler litt vann. :)

 

Her kan dere se hva jeg mener med denne slitesålen: http://www.zappos.com/ecco-portisco-2

 

AnewZ: Har du like sko?

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Den slitesålen er vel bare en kombinasjon av skinn og gummi? Er samme opplegget på Herring Coltham, som jeg vet mange her inne har et par av. Inkludert meg selv.

Gummisålen på Coltham skoene mine har begynt å falle av, ihvertfall tuppen på den sorte gummisålen og hælen på venstre fot.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Funker superlim?

Lenke til kommentar

 

Gummisålen på Coltham skoene mine har begynt å falle av, ihvertfall tuppen på den sorte gummisålen og hælen på venstre fot.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Funker superlim?

 

Kjøp sko med såle av kun ett materiale neste gang. Og gå til en skomaker med de du har nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gummisålen på Coltham skoene mine har begynt å falle av, ihvertfall tuppen på den sorte gummisålen og hælen på venstre fot.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Funker superlim?

 

Er merkelig løsning de har på de skoene.

De har satt inn gummi der det slites mest, men det gjør jo bare vondt verre.

Når gummien detter av før man ellers ville slitt lærsålen, ser jeg ikke poenget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...