Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så absolutt ikke. Egentlig ville jeg ikke brukt det til dress heller (ville brukt noe mer formelt som cap-toe oxfords). Jeg bruker veldig ofte wingtips, og da som regel til casual antrekk med f.eks. jeans, skjorte og genser. Wingtips er i grunnen relativt casual sko, til tross for at den gjennomsnittlige nordmann ikke ser det slik.

Lenke til kommentar

Så absolutt ikke. Egentlig ville jeg ikke brukt det til dress heller (ville brukt noe mer formelt som cap-toe oxfords). Jeg bruker veldig ofte wingtips, og da som regel til casual antrekk med f.eks. jeans, skjorte og genser. Wingtips er i grunnen relativt casual sko, til tross for at den gjennomsnittlige nordmann ikke ser det slik.

 

Blir det ikke med en gang kjempeformelt når skoen har closed lacing?

 

Så svaret ditt over nå, greit nok:)

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Jeg har et relativt basic spørsmål som det nok er noen kloke hoder her som kan svare på.

 

Hvorfor er lærsåle å foretrekke fremfor gummisåle?

 

Jeg opplever at lærsåler "smeller"/bråker unødvendig mye på jobb. Videre slites lærsåler raskere(?) enn gummi og sist, men ikke minst vil gummisåler være mer resistent mot vann(?). Eneste ulempen jeg ser er at det ikke er like enkelt å finne pene sko med gummisåle.

 

Hva som er mest behagelig, hvorvidt det ene føles glattere enn det andre er imo subjektive oppfatninger og således ikke interessant.

 

Har i dag ingen sko med gummisåle og er derfor på jakt etter gode forslag. Hva med f.eks denne: http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=4018 ?

Lenke til kommentar

Jeg har et relativt basic spørsmål som det nok er noen kloke hoder her som kan svare på.

 

Hvorfor er lærsåle å foretrekke fremfor gummisåle?

 

Jeg opplever at lærsåler "smeller"/bråker unødvendig mye på jobb. Videre slites lærsåler raskere(?) enn gummi og sist, men ikke minst vil gummisåler være mer resistent mot vann(?). Eneste ulempen jeg ser er at det ikke er like enkelt å finne pene sko med gummisåle.

 

Hva som er mest behagelig, hvorvidt det ene føles glattere enn det andre er imo subjektive oppfatninger og således ikke interessant.

 

Har i dag ingen sko med gummisåle og er derfor på jakt etter gode forslag. Hva med f.eks denne: http://www.herringsh...d=6&shoeid=4018 ?

 

Den du poster er gummisåle. Er du på jakt etter en lignende med lærsåle?

 

Jeg vet ikke om noen andre fordeler med lærsåler annet at det ser penere ut og muligens er mer skånsomt for underlaget? Det er garantert noen vise menn som kommer på noen andre fordeler.

At skoen er penere, mener nå jeg at er en ganske stor fordel da, dessuten kan du snurre fortere på beina om du danser!

Lenke til kommentar

Den du poster er gummisåle. Er du på jakt etter en lignende med lærsåle?

 

Jeg vet ikke om noen andre fordeler med lærsåler annet at det ser penere ut og muligens er mer skånsomt for underlaget? Det er garantert noen vise menn som kommer på noen andre fordeler.

At skoen er penere, mener nå jeg at er en ganske stor fordel da, dessuten kan du snurre fortere på beina om du danser!

 

Jeg er på jakt etter et par med gummisåler, for å teste det ut. Derfor på jakt etter tips og gode forslag.

Lenke til kommentar

Har funnet ut at jeg trenger noe mer praktisk enn et gammelt par fjellsko til å bruke til diverse gjøremål her hjemme.

 

Er ute etter noen fine støvler som tåler å bli brukt. Pris har ikke mye å si, kvalitet er viktig. Må heller ikke være så "fine" at det blir for mye til hverdagsbruk på en stall.

 

Har funnet et par alternativ jeg liker:

 

Dubarry Galway.

 

 

galway-boot-black-dubarry-1_6.jpg?rand=0.14899615361355245

galway-boot-blackbrown-dubarry-1_1_2.jpg?rand=0.03218724951148033

 

Le chameau Jameson

 

 

4Y45L1HH_lg.jpg

 

 

 

Andre forslag?

 

Gjør jeg et dumt kjøp om jeg går for helsvarte dubarry galway?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...