Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sendte dem mail og spurte, men da sa fikk jeg som svar at de ikke hadde mulighet til å sette ned pris. Men som du sier, jeg klager ikke!

 

Sikker på at du ikke fikk med skohorn? Min lå i den ene Loake skoposen i hvert fall. Smurt på med Loake-polishen jeg fikk med imens jeg venter på ordren fra AFPOS, så satser på en liten tur med dem i morgen :)

Lenke til kommentar

Voks brukes i hovedsak for utseendemessige grunner, og ikke for å gi skinnet næring. Til det trengs det helst et produkt som faktisk er laget for å tilføre skinnet fuktighet. Saphir Renovateur er et godt alt-i-et-produkt. Problemet med voks er også det at det krever en del arbeid for at det skal bli pent. Hvis du bare har "smurt på" som du så fint sier skal du ha hatt en god porsjon flaks hvis det endte opp med å se bra ut.

Lenke til kommentar

Ah, sånn det er. Takk for oppklaring :)

Brukte selv veldig lite, ettersom jeg venter på div. Saphir-produkter, men resultatet ble bra etter hva jeg ser. Ingen merkbar fargeendring ble det heller.

 

Bor jo på østlandet, så opplever spesielt mye sørpe nå som det svinger mellom pluss og minusgrader i mens snøen legger seg. Å smøre på et lag med krem og deretter et lag voks, spesielt ved tær og hel, er kanskje ikke så dumt?

Lenke til kommentar
Voks brukes for å beskytte skoene mot vær og vind

 

Nå ja... Jeg tenker det er bedre å si at voks KAN brukes til å beskytte mot vær og vind. Bruker man voks i moderate mengder (dvs et eller maks to tynne lag, som er det meste man bør bruke på skoene, bortsett fra tå/hæl) vil forskjellen mellom voks og krem være marginal. Selvfølgelig, kliner man på 10-15 tykke lag voks hjelper det godt, men det er jo ikke å anbefale...

 

Som jeg sa over, voks (bør) brukes i hovdedsak av utseendemessige grunner.

Lenke til kommentar

Synes Litchfield er litt store i størrelsen. Kunne nok selv fint gått en størrelse ned, men skal selv bruke tykkere såle og sokker.

 

Sto også i mellom Burgh og Litchfield. Synes Litchfield passer bedre til vinter grunnet den mørke brunfargen. Men Burgh er også veldig pene.

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...