Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må jeg si er ganske merkelig, og vitner om liten bruk av øynene i Norge, og kanskje heller mer lesing av utenlandske forum.

 

Brogue boots i Norge er uvanlig uavhengig av aldersgruppe. Div. andre typer boots med glatt skinn er langt mer vanlig, selv om boots taper stort mot tøysko i Norge uavhengig av årstid. Brogue sko er også noe du ikke finner på 18-åringer i det hele tatt, i Norge er det noe som først og fremst brukes av folk på 30+, og boots er sjeldnere en sko med brogues.

 

Når man spør "ser broge boots dumt ut på en 18-åring" så er i hvert all svaret "Alle andre 18-åringer vil synes det", uavhengig av hva man selv måtte mene. Og det er vel egentlig det svaret de er interessert i.

"Noe du ikke finner på 18-åringer i det helet tatt" er nå å ta i litt. Brouges, kordfløyel og oilskin er et fryktelig normalt syn på ungdommer helt ned i ungdomsskole-alder på skolene i Oslo (Hovedsaklig vest, vel og merke).

Lenke til kommentar

Så det er like greit å kjøpe krem istedet? Da går jeg for en boks med pommadier cream :)

Takk for gode svar!

 

Leste nå tilfeldig en mail jeg fikk av Pediwear, hvor det sto at jeg fikk med "Loake shoe cream". Erfaringer med denne?

 

@ Rankiz

Går nok for begge deler ja. Greit å ha voks på tærne og hælen som de over tipser om.

 

Skokremen til Loake fungerer sikkert, men saphirprodukter er såpass billig at jeg ikke ser noen grunn til å droppe det.

 

 

 

Du burde ha begge deler.

 

Nja... Jeg har ikke brukt voks på sikkert et 2-3 måneder. Det kommer helt an på hvordan man liker skoene pusset. Det er selvfølgelig greit å ha liggende, men nødvendig er det ikke.

Lenke til kommentar

Nå har Scabal Heritage (nyåpnet Scabal-butikk i sentrum) fått inn chelsea boots fra R.M. Williams, slik at dere som er interessert kan prøve de på før man evt bestiller på nett. Skoene virker meget solide og ser knallbra ut, var første gang jeg så de, utenom bilder på nett, i dag.

 

De koster 4000 kr hos Scabal Heritage.

 

For Comfort Craftsman med frakt og MVA medregnet kom jeg til ~ 2700 kr. Regner med jeg kan legge på et fortollingsgebyr på en 1-200 kr, slik at de totalt sett vil komme på en ca 3000 kr.

 

Synes Boots Online-nettsiden er ekstremt rotete mtp. størrelse og utvalget av ulike modeller.

 

Får fundere på om jeg skal gå for Litchfield (som er på vei ut) til 2700 kr eller RMW til 3k på nett eller 4k i butikk. :hmm:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med å farge kanten på sålen?

Ser A Fine Pair of Shoes har denne fra Saphir og denne fra Boot Black, så lurer på om noen har erfaringer med et av produktene, eller begge? Stiften fra Boot Black ser i mine øyne mer praktisk ut enn Saphir sin løsning.

Edit: Gikk for den fra Saphir.

 

Kommer litt an på skoen, men på litt røffere sko liker jeg en mer "naturlig" kant. Personlig slipte jeg vekk all farge på et par boots for så å påføre flere lag med mørkebrun skokrem for å gjøre kanten mørkere, Obenauf's HDLP for å gi fuktighet og vannavstøtsegenskapen tilbake, og skovoks for å gi en bedre "shine" pluss litt ekstra beskyttelse. Resultatet ble perfekt for min del, hvor det ser ut som kanten har utviklet seg naturlig etter bruk. Derimot kan "edge dressing" være hendig på penere sko med enkle lærsåler for å holde formalitetsnivået oppe.

Endret av Christian B
Lenke til kommentar

Hva synes ekspertisen om disse: Base London: Cool ?

 

Er på utkikk etter noen vintersko og fikk sansen for disse. Vet at litchfields blir snakket mye om her. Jeg synes disse ligner, og til under halve prisen så må jeg si det frister. Men er oppvokst med "du får hva du betaler for", så jeg er litt skeptisk.

 

Noen meninger?

 

Du får det du betaler for.

 

Hehe, ja vet det, som sagt er det noe jeg har fått erfare på de fleste områder, (hus, bil, hvitevarer, elektronikk osv). Men dog, jeg har stort sett kun kjøpt billige klær på kjeder som H/M, J&J, cubus osv. Og selv om jeg har kjøpt billig så vil jeg ikke si kvaliteten har vært noe å utsette på. Men nå har jeg av en eller annen grunn blitt litt mer åpen for å kjøpe skikkelige ting.

 

Er loakes så mye bedre at de forsvarer over dobbelt pris ift til de Base London skoa? Og så de OK ut? Jeg er litt skeptisk til sømmen bak på hælen ned mot sålen, den ser merkelig ut. Og selve sålen ser glatt ut til vintersko å være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...