Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Et tips er å bruke Heppo og Brandos. De fører begge f.eks. Loake og hos dem kan returnere skoene og få pengene tilbake. Frakten er også gratis, også om du returnerer de. Utvalget er dog labert, men finner du noe du liker, som passer, kan du bare levere de tilbake og gå på herringshoes.co.uk og bestille der.

Litt stress er det jo, men gevinsten er stor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får man tilbake norsk moms hvis man skal returnere sko til herring?

 

Ja, det gjør du, men du må søke om det. Du må blant annet sende dem dokumentasjon på at du har kjøpt varen, dokumentasjon på at du har sendt den tilbake og bevis på at du har fått varen refundert. Har gjort det 3-4 ganger uten problemer, men tar rundt 2 måneder før du får tilbake momsen.

Lenke til kommentar

Hvordan er Litchfield i størrelsen? Ser de er på 024-lesten. Stor forskjell mellom den og 026?

Bruker vanligvis 42 i de fleste sko. Lurer på om jeg skal gå for 41,5 (UK 7,5) grunnet at jeg skal bruke en tykkere såle og litt tykkere sokker.

Virker det rimelig?

 

Skulle gjerne bestilt fra Heppo om de hadde hatt flere størrelser.

Lenke til kommentar

Hvis jeg omformulerer;

Ettersom jeg har lest her flere ganger at folk går ned en størrelse fordi skoene er store i størrelsen, at jeg da går ned en halv størrelse.

 

Fikk svar i fra Loake at en 024 lest er 28,5 cm lang i str. 41,5. Mine føtter er ca 26,5 cm lange.

Må bare spørre, for jeg synes 28,5 cm i størrelse 41,5 virker ekstremt stort.

Har et par vinterstøvler i størrelse 43, og de er 28 cm lange.

Lenke til kommentar

Ja, det gjør du, men du må søke om det. Du må blant annet sende dem dokumentasjon på at du har kjøpt varen, dokumentasjon på at du har sendt den tilbake og bevis på at du har fått varen refundert. Har gjort det 3-4 ganger uten problemer, men tar rundt 2 måneder før du får tilbake momsen.

Jeg regner med du ikke får tilbake frtollingsgebyret til Posten, men må du betale noen gebyrer for å få refundert momsen. Og holder det å dokumentere betalt mva, i fall du ikke vil legge frem kjøpsbevis? Det kan jo hende nettbutikken ha deklarert varen tl 50% av verdien, f.eks....
Lenke til kommentar

Har dere noen tips til vintersko? Helst foret (i det minste ikke syltynne og kalde) og bør tåle å gå en kilometer eller to i dem på is, snø og slaps. Coltham var f.eks. ikke veldig praktisk på vinterføre når man skulle gå et lite stykke. Hel gummisåle ville vel vært å foretrekke.

 

Fra før bruker jeg stort sett disse parene i disse fargene, så noe i ca samme stil hadde vært greit. Et slags kompromiss mellom stilen på bootsa og sneakersa hadde jo vært greit, hvis noen følger den tankegangen der. Tenker da litt mer mot klassisk vintersko-stil som man finner i skobutikker, bare litt penere. Brogue boots er hvertfall ikke helt min stil.

 

Er åpen for det meste av forslag.

 

6inzip_on_bluestone.jpgHerring-Herring%20Coltham-Brown%20Waxy%20Calf-3044-435-1.jpg

SP11_SKYTOP_S18048_BLK_hero.jpg

Gikk visst ikke å forminske bildene....

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Ja, det gjør du, men du må søke om det. Du må blant annet sende dem dokumentasjon på at du har kjøpt varen, dokumentasjon på at du har sendt den tilbake og bevis på at du har fått varen refundert. Har gjort det 3-4 ganger uten problemer, men tar rundt 2 måneder før du får tilbake momsen.

Jeg regner med du ikke får tilbake frtollingsgebyret til Posten, men må du betale noen gebyrer for å få refundert momsen. Og holder det å dokumentere betalt mva, i fall du ikke vil legge frem kjøpsbevis? Det kan jo hende nettbutikken ha deklarert varen tl 50% av verdien, f.eks....

Du må ikke betale noe gebyrer og du får såklart ikke tilbake fortollingsgebyret da det er en utført tjeneste. Du må såklart legge ved dokumentasjon på varens verdi, hvordan ellers skulle du tilbake moms? Du burde også legge meg bevis for at du har fått tilbake pengene til nettbanken din.

Lenke til kommentar

Sir-Andy: de første og siste er direkte stygg. De i midten er pen.

 

Syns de første er ganske greie, jeg. Til litt røffere bruk. Uansett, han spurte ikke om hva du syns om skoene - men tips til vintersko.

Ok, gikk litt fort i svingene.

For å ta det litt bedre: de første skoene er sikkert grei, men uten at jeg vet det, ser kvaliteten litt kjip ut. Glidelås og snøring ser litt teit ut også. Det er jo et slags generelt tips til valg av sko.

De siste skoene ser litt gangster ut, og ser ikke ut som noen spesielt gode vintersko heller. De i midten er elegant og kvaliteten på Herring er bra, så det kan vel kalles et godt kjøp.

 

Håper dette var et litt bedre innlegg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...