fkm Skrevet 7. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2012 Bare for å kommentere impregnering litt: Spør deg selv hva formålet med impregnering er. Det er å stoppe fuktighet fra å trenge inn i skinnet, right? Vel, hva er kanskje det viktigste man gjør for å veldikeholde sko? Det er å tilføre dem fuktighet. Hvis ikke det gjøres sprekker de opp. Det er rett og slett to ting som ikke går særlig godt over ens... Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 7. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2012 Husker noen bloggen Gutts.no, som skribenten bak var innom her og reklamerte litt for? Han har skrevet en episk guide til å kjøpe dressko: http://gutts.no/2012/07/den-store-dressko-guiden/ Det topper seg virkelig med videoen i innlegget. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) If youre very fashion forward, consider white shoes Endret 8. oktober 2012 av hfthomas Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 Nydelig engelsk. ^^ 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 Bare for å kommentere impregnering litt: Spør deg selv hva formålet med impregnering er. Det er å stoppe fuktighet fra å trenge inn i skinnet, right? Vel, hva er kanskje det viktigste man gjør for å veldikeholde sko? Det er å tilføre dem fuktighet. Hvis ikke det gjøres sprekker de opp. Det er rett og slett to ting som ikke går særlig godt over ens... Det er nå en gang forskjell på fett og vann. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 Jeg gjentar bare det jeg har lest fra andre, langt mer kunnskapsrike personer... Personlig syns jeg resonnementet virker logisk, og stoler derfor på det, men det blir jo opp til hver enkelt hvor nøye man skal være på sånt. Jeg har dog aldri lest eller hørt om en skoekspert som faktisk anbefaler å bruke impregneringsspray, og det sier jo også sitt... Det er også viktig å nevne at skinn ikke tar skade av å bli vått, så lenge det tørkes ordentlig etterpå. Romtemperatur og avispapir i skoene er idiotsikkert. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 Dressfarge Skofarge Svart Svart, Brun (tan og camel), Mørkerød (oxblood). Grå Svart, Mørkerød (oxblood), Brun (camel). Brun Brun, Svart. Marineblå Svart, Brun (tan og camel), Mørkerød (oxblood). Jordfarger Brun, Svart Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 @ fkm: Tada. Jeg bestilte nå ihvertfall en flaske av produtet, tror ikkedet gjør nevneverdig skade. Det virker som om veldig mange av motforestillingene mot impregneringsprodukter komme av at denne typen produkter gjerne inneholdt silikon tidligere (som faktisk tørker ut skinnet). Men når både mulberry og diverse skinnfabrikanter anbefaler ulike typr "sealers" kan det jo neppe være direkte skadelig. Voks inkaplser jo også sko. Må kjøpe ny både krem og voks pga. fargeforskjell fra de jeg har, er det noe spesielt sted de er rimeligere enn andre, inkl. frakt hit? Tenger voks og krem fra Saphir i Dark Brown eller Havana. Ikke helt godt å sammenlikne fage på skjerm me den på skoene. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 Gjør ikke voks læret mykere, samtidig som skoen får vannresistans? Jeg kan vel ikke være helt på bærtur da? Eller er det skokremen som gjør den jobben og voksen som beskytter? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 Voksen til Saphir inneholder også fuktighetsgivende stoffer ja. Men man trenger dem ikke-skokremen deres inneholder nok. Og voks-biten lager jo fortsatt en hinne rundt skoen akkurat slik impregneringen gjør. Man slutte jo ikke med (fuktighetsgivende) skokrem selv om man impregnerer sko. Faktisk er planen min skokrem, voks og så nevnte impregneringsmidel. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 Faktisk er planen min skokrem, voks og så nevnte impregneringsmidel. Jøss... Jeg ville egentlig droppet voksen hvis du skal impregnere. Helt ubegrunnet ser jeg for meg at impregneringen sitter bedre på skinnets overflate enn på en polert voksoverflate. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 @ fkm: Tada. Har jeg gått glipp av noe? Så vidt jeg kan se anbefaler han ikke normal impregneringsspray (som er det som er blitt diskutert her), men en spesiell impregneringsspray uten silikon. Jeg visste faktisk ikke at det eksisterte, men det at det finnes et nisjeprodukt som ikke er like ille for skoene som vanlig impregneringsspray motbeviser jo ikke akkurat hovedtesen. Jeg trodde forresten ikke at man kunne bestille noe som er under trykk (f.eks. sprayflasker) hvis det må transporteres med fly? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 Riktig det, fkm. Som A Fine Pair of Shoes skriver: "PLEASE NOTE: THIS ITEM IS NOT AVAILABLE FOR EXPORT OUTSIDE OF UK MAINLAND. Export of aerosol spray cans is prohibited by all International Postal Services. If you place an international order containing aerosol items, you will be refunded for these items." Lenke til kommentar
Error Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 Siste 6 skoparene jeg har prøvd har alle chippet på helen. Har litt plattfot og relativt flat hel, og begynner å mistenke at det er foten min som er merkelig formet og ikke skoen. Noen som har erfaring med det samme. Finnes det noen enkel løsning? Begynner å bli lei av kun å gå i tøysko.. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Prøvd innleggssåler? Blir ikke like romslig i skoen da, så kan jo hende du opplever at skoen sitter bedre. Fås hos mer eller mindre alle skobutikker. Har dette i høst og vinterskoene mine som er litt store alle sammen. Har da en såle i ull. Slipper kalde føtter og skoen sitter bedre Endret 8. oktober 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 Amazon hadde den med shipping til Norge. Kan jo hende det er en sprayflaske uten trykk? Angående silikon, har visst de aller færreste impregneringssprayer fra skikkelige merker hatt det på en stund.Men vanskelig å finne noe konkret info, stort sett bare ubegrunnede påstander fra begge sider. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Amazon hadde den med shipping til Norge. Kan jo hende det er en sprayflaske uten trykk? Angående silikon, har visst de aller færreste impregneringssprayer fra skikkelige merker hatt det på en stund.Men vanskelig å finne noe konkret info, stort sett bare ubegrunnede påstander fra begge sider. Den blir nok stoppet av selskapet før de sender den: Endret 8. oktober 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 Forventet levering 23, kan være ground shipping, kanskje? Får se, ikke fått noe mail fra dem enda ihvertfall, den bure vel bli sendt i morgen (eller kansellert). Vanligvis pleier amazon og selgere der være overivrige på å ikke sende til Norge. Lenke til kommentar
whistle Skrevet 9. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2012 Jeg trenger noen nye sko nå til høsten og vinteren, og hadde i utgangspunktet bestemt meg for disse: Men det viste seg at de er ALT for smale for mine føtter, så det funket dessverre ikke. Synd, for jeg synes de her utrolig fine. Nå er jeg på leiting etter noen andre, men jeg klarer ikke å finne noen jeg virkelig faller for. Jeg har lyst på noen brune/tan-fargede. Hva synes dere om disse? Noen som har andre tips? Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 9. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2012 Håper du er jente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå