Anti LFC Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Vel, når det er litt mye folk på utestedene så opplever jeg både skitne gulv, glassbrått og andre folk som trør på skoene. Da skal det ikke så mye til før det vises. 1 Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Jeg ville kanskje ikke gått i et par bespoke J. Lobb på de skitneste 18-års-klubbene, men det er jo ikke krise om et par Herring, Barker eller tilsvarende blir trakket på en gang. Det skal de jo tåle. Og skinnsåler tåler jævlig mye harde ting, som f. eks. glassbråt. Det vises resten av kvelden, men om det er krise kan du ha med en fille på innerlommen eller bruke en serviett og gni av. Du kan jo bare pusse skoene når du kommer hjem. De blir ikke direkte ødelagt av å bli trakket på. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 De svært få gangene jeg er på klubb bruker jeg et par gamle, noname beaters som ser helt ok ut etter en pusserunde. Helt ærlig ser jeg ingen grunn for å bruke et par sko som faktisk koster over 500,- når de blir tråkket og sølt på utallig mange ganger i løpet av kvelden. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Er det noen som har erfaring med Grenson? Fant et par Chelsea-boots jeg likte veldig godt, men jeg har ikke så lyst til å bruke 2000,- på de dersom kvaliteten ikke er holdbar. Grenson er kjent for å holde god kvalitet, men i det siste har det gått rykter om at de har outsourcet en del av produksjonen av de billigere skoene sine til Asia. Personlig er jeg godt fornøyd med de skoene jeg har derfra, og jeg tror nok at det er et godt kjøp sammenlignet med hva du får her til lands uansett om de er sydd i Kina eller Northampton. De svært få gangene jeg er på klubb bruker jeg et par gamle, noname beaters som ser helt ok ut etter en pusserunde. Helt ærlig ser jeg ingen grunn for å bruke et par sko som faktisk koster over 500,- når de blir tråkket og sølt på utallig mange ganger i løpet av kvelden. Personlig har jeg ingen sko som jeg vil karakterisere som beaters, så jeg går stort sett i de vanlige skoene mine når jeg er på den typen tilstelninger, og jeg har aldri opplevd problemer med det. I dag har jeg gått store deler av dagen rundt i en hall, stappfull av halvfulle mennesker bærende rundt på store mengder øl, og jeg fikk flere scuffs på skoene i løpet av bussturen hjem enn jeg gjorde der. Sko er til for å brukes, så personlig gidder jeg ikke bekymre meg så mye. 1 Lenke til kommentar
Jules Winnfield Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Gode sko. Grenson er kjent for å holde god kvalitet, men i det siste har det gått rykter om at de har outsourcet en del av produksjonen av de billigere skoene sine til Asia. Personlig er jeg godt fornøyd med de skoene jeg har derfra, og jeg tror nok at det er et godt kjøp sammenlignet med hva du får her til lands uansett om de er sydd i Kina eller Northampton. Takk for svar. Lette litt rundt på nettet, og de hadde visst utkontraktert deler av produksjonen til India, ja. Alle dameskoene blir produsert der, samt noen av herreskoene. Virker dog ikke som kvaliteten har gått ned dramatisk. Likevel, ble litt i tvil nå. Ikke noe dårlig mot India, men det er så kjedelig å kjøpe middels gode sko... Misunner i grunn dere av det mannlige kjønn. Virker som det er litt lettere å finne klær og sko av god kvalitet. For damer er de fleste produktene preget av trender og rask produksjon. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 For damer er de fleste produktene preget av trender og rask produksjon. Word. Det ser ut som de fleste damer ser som oftest på trender og utseendet på plagget/skoene og prioriterer ikke kvalitet, når de handler. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Jules: Stikk innom Asbjørn Dagestad en dag. Jeg kjøpte et par Chelsea boots der til samboeren min i fjor, og jeg har sett at han har hatt inne flere modeller til damer fra andre gode merker også. Det er alltid lettere å vurdere kvaliteten på noe når man har det i hendene, og asbjørn selv er jo meget kunnskapsrik, så han kan sikkert hjelpe deg. Jeg tror dog ærlig talt ikke at du vil få noe særlig bedre sko enn de fra grenson for samme pris uansett hvor du handler, men det er alltid litt lettere å vurdere et kjøp når man faktisk kan ta på det man vurderer. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Det er jo en del damer som ført og fremst går for klassiske plagg og tilbehør. men de fleste er vel gjerne over tredve. Synes ikke utvalget av kvalitetsplagg for herrer er så veldig stort heller - i hvert fall ikke i Norge, til en fornuftig pris. Blir jo fort fyrt når man skal ha J&J-avanse på klær som er relativt dyre i innkjøpspris. Noen som har noe positivt eller negativt å si om Saphir Dubbin Grease, forresten? Og noen tips til billige kalosjer? re: Og vet hvilken størrelse jeg bør ha fra Cedarville for skotrær til sko fra loake på hhv 026 og Captal-lesten. Size up, size down, or go jumping all around? Endret 6. oktober 2012 av NgZ Lenke til kommentar
fkm Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Saphir Dubbin er fint til sitt bruk det, men det er ikke skopuss, og hvis du bruker det på et par sko vil det være ganske håpløst å få en god shine på de. Jeg bruker en liten mengde på en del av mine sko, men da bare på visse deler av skoene, og veldig lite. Se the hanger project sin presedential shoe shine guide (eller hva den nå heter) for tips til hvordan det kan anvendes på en god måte. Når det kommer til kalosjer ville jeg personlig bare gått for swims først som sist. De holder uansett i årevis... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) De holder kanskje lenge, men jeg skulle gjerne hatt noen tynnere som jeg bare kan klemme sammen, legge i en pose, og stappe i bagen/sekken. Et enkelt "regntrekk" holder lenge, de ha tross alt gummisåle, og jeg skal ikke hoppe i sølepytter. Red: jeg tenkte å bruke Saaphire greas-en som impregnering ytterst på noe sko. Er det ikke det den egentlig er ment å brukes til? Endret 6. oktober 2012 av NgZ Lenke til kommentar
fkm Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Det tviler jeg på at eksisterer. Forresten: Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Red: jeg tenkte å bruke Saaphire greas-en som impregnering ytterst på noe sko. Er det ikke det den egentlig er ment å brukes til? Har du lest Presidental Shine? Slik jeg bruker min Sapphire Grease. Du skal være forsiktig med å ta på for mye for da vil ikke læret kunne ta til seg skokrem. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Red: jeg tenkte å bruke Saaphire greas-en som impregnering ytterst på noe sko. Er det ikke det den egentlig er ment å brukes til? Det er en av bruksområdene ja, men som sagt vil det gjøre at skoene ikke vil være mulige å polere noe særlig. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2012 Tips til alternativer? En hvilken som helst impregneringssprayboks? Tror jeg dropper plasikkskoposene, skjønt det kunne vært et kjekt alternativ å ha når man kjører tohjuling til jobb i regnet. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 7. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2012 Ikke bruk impregneringsspray på glatt skinn. Du vil aldri klare å få skinnsko til å bli helt vanntette. Du kan få dem ganske vanntette, men det vil kreve bruk av produkter som enten ikke er bra for skinnet (impregneringsspray kan forsåvidt brukes på semskede sko, men det hjelper vel ikke så mye her), eller som gjør at skinnet endrer utseende (det kan bli matt, bli mørkere osv). Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2012 Så det er ikke noen anbefalte impregneringsmidler for glatt skinn? oO Lenke til kommentar
wmb Skrevet 7. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2012 Bruk bare god gammeldags voks eller krem. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 7. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2012 Så det er ikke noen anbefalte impregneringsmidler for glatt skinn? oO Ikke som gjør at det tåler noe særlig mer enn en vannsprut nei... Hvis du ikke gir f i hvordan skoene ser ut da.. Da kan du i så fall kjøre på med minkolje/dubbin/ whatever. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2012 Men Tor Johansen hos Skinnlåven Smith & Bull AS sier jo at man skal det. Første artikkelen jeg fant om emnet, men at den er fra klikk.no burde jo kanskje gjort meg skeptisk. Gir dem en liten omgang med renovateur og litt buffing tl slutt, så har det ihvertfall et lite lag med noe beskyttende? Eller er det og en dålig idé. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 7. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2012 Vanlig skopuss (voks, ikke krem) gir den beste beskyttelsen mot vann av de "normale" skopleieproduktene, så du kan jo gi skoene et tynt lag eller to av det. Vær imidlertid oppmerksom på at det kan bli litt problemer hvis du bruker for mye voks på områder av skoen som bøyer seg når de brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå