Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den massive skotråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått Loake Litchfield og Loake Badminton i hus, såhøsten er sikret. Men så er det jo slik at det regner noe helt jævlig i Bergen fra September til April. Så på en femten minutters spasertur fra et sted i sentrum til et annet, blir jo skoene (i hvert fall skotuppene) våte. Jeg hra ikke lyst å styre og herje med kalosjer, men vil jo helst at skoene holder se pene noen år. Vet man får impregnerende skokremlignende produkter som både er nærende og beskyttende, hvilke er spesielt anbefalt? Eller er vanlig impregneringsspray godt nok? begge skoene er glatskinn, ikke semsket. (Men Badminton er pebble grain, om nå det skulle ha noe å si).

Lenke til kommentar

Er det noen betydelig forskjell mellom disse skotrærne?

http://www.cedarvill...-shoe-tree.aspx

http://www.cedarvill...-shoe-tree.aspx

vet ikke hva jeg skal velge.

Den nederste er best, men har en veldig dårlig erfaring med Cedarvillestore. Kjøper skotrærne mine fra Bexkley, like gode, billigere og billigere frakt mtp at de blir sendt fra Frankrike. Da er det også mye billigere å sende de tilbake hvis de ikke passer, da fraktkostnadene innad i Europa er mindre.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Helt ærlig, bruk kalosjer ved "Bergensregn".

Men det er nok en ting å drasse på. :/ *syte* Synes det er styr nok med regnbukse som jeg må ha hvis jeg har putret dit jeg skal på tohjulingen jeg kjøpte meg i sommer. Det ser dust ut med en 185+ fyr på 20+ på en scooter, men når jeg sparer 20min hver vei til og fra jobb, så sparer jeg 80min i uken. Føler imidlertid at kalosjer og regnbukse blir spikeren i kisten på inntrykket jeg gir, hvis de ikke pakes bort så fort jeg kommer frem. :p

Men, men. Får man kjøpt "toppkalosjer" til en rimelig penge noe sted, hvis det finnes i det hele tatt? Jeg trenger jo ikke å beskytte gummisålen under skoene mine. Ser for meg at det blir lettere å pakke bort et par kalosjer som bare dekker toppen av skoen, hvis det finnes.

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med Grenson? Fant et par Chelsea-boots jeg likte veldig godt, men jeg har ikke så lyst til å bruke 2000,- på de dersom kvaliteten ikke er holdbar.

Gode sko.

Hva synes dere om Cole Haan LunarGrand?

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om sålen passer.

Sålen var jo på ingen måte i nærheten av noe som kan kalles annet enn heslig. Det ser ut som den er avrundet (i høydenivåer) på samme måte som forferdelige furmøbler. Slik som her:

dsc_0001_558x371.jpg

Til alle som har ett eller flere møbler i slikt design; jeg synes det er gyslig. Jeg synes heller ikke det er verre å si at et møbel noen eventuelt måtte eie er stygt, er verre enn å si at det nye klesplagget noen har lagt ut i bildetråen er hideous.

Endret av Phelge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...