Rankiz Skrevet 5. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Double monkstrap går fint til mørkeblå og grå dress, men liker ikke de brune spennene på Herring Attlee. Endret 5. mai 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
Beges Skrevet 6. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Ahoy. Jeg fant noen Timberland seilersko til 399,-, men jeg er ikke helt sikker på hva jeg syns om dem. http://imgur.com/STClR,DUsIG,fH251#0 Sko nr 2 liker jeg litt pga av fargekomboen på utsiden, men det er vel mye logo og sting rundt på skoen... Sko nr 1 er egentlig ganske fin, men sålen er helt svart! Jeg er litt redd jeg skal se ut som jeg går med klumpføtter når jeg bruker shorts... Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 6. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Litt mye kontraststing ja. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 6. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 De er fantastisk gode å gå i hvertfall. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 6. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Enig, de var vidunderlige å prøve på! Lurer på om jeg skal gå for det første paret, uten så mye dilldall rundt. Lenke til kommentar
Pölsa! Skrevet 6. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Kanskje sånne monksrap sko kunne vært noe, synes det ser litt eksklusivt ut og blir sikkert lett at det ser rart ut med en dress som ser billig ut kan jeg forestille meg. Ellers er det jo bare å komme seg ut og se på sko, takk for tips. Tenker fortsatt på sånne støvler, kanskje i svart lakk. Kan ikke forestille meg at det ser dumt ut med dress, helt ærlig. Lenke til kommentar
robinabc Skrevet 6. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Fungerer de her til casual bruk, sommer/tidlig høst? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 6. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Ser ut til at de fungerer ja, konstruksjonen ser brukendes ut. Men de ser helt jævlige ut. 1 Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 6. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Tenker fortsatt på sånne støvler, kanskje i svart lakk. Kan ikke forestille meg at det ser dumt ut med dress, helt ærlig. Du kommer til å se helt kykkelikokkos ut - styr unna! Gå for et par med helt ordinære oxfords, ev. med cap toe. Det er det beste valget i det lange løp, og passer i alle tenkelige situasjoner du kommer til å havne i. Fungerer de her til casual bruk, sommer/tidlig høst? Mokasinene så ikke ut, men sneakersene var ok. I mine øyne ser derimot sko med hull til lisser best ut med lisser på generell basis. 1 Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 6. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Hva er egentlig cap-toe? Finnes det oxfords uten cap-toe? For å være ærlig er jeg ikke sikker selv, så det hadde vært kjekt om noen smartinger kan hjelpe. Har alltid sett for meg at sko med cap-toe er sko med en søm tvers over skinnet. Men da er kanskje wholecuts oxfords uten cap-toe? Eller? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 6. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Om jeg ikke har misforstått noe så er det slik: Oxford: '' Cap-toe oxford: Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 6. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Navnet oxford er relatert til det at det er lukket snøring, og har ingenting med stilen/designet på skoen ellers. I utgangspunktet brukte man betegnelsen om helt enkle sko med lukket snøring av type wholecuts, men i dag referer ordet oxford til snøringen. Kort sagt betyr oxford lukket snøring og derby åpen snøring, det har ingenting med stilen/designet på skoen å gjøre. Du finner alle slags stiler basert på både åpen og lukket snøring, inkludert cap-toe, whole-cut, wingtips, brogues i forskjellige varianter osv. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 6. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Han spør jo om hva cap-toe er. Ikke hva oxford er. Så hvorfor du skriver en avhandling uten å egentlig svare på spørsmålet vet jeg ikke, men unødvendig var det. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 6. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Slik jeg tolket det virket det ikke som om han visste helt hva oxfords faktisk var, og da er det et greit sted å starte å forklare hva oxfords er slik at det er mulig å skille mellom lukket/åpen snøring og stil/design og man slipper forvirring. Om du synes "avhandlingen" (beklager at jeg prøver å svare detaljert, det skal aldri gjenta seg ) var så forferdelig unødvendig er det helt greit for meg. 3 Lenke til kommentar
KaiRS Skrevet 7. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 Han svarte jo på spørsmålet når han faktisk la ut bilde av en sko som ikke var cap-toe og en som var cap-toe, da burde det være klart hva cap-toe egentlig er. Og siden han spurte om det fantest oxford uten cap-toe, synest jeg det var en fin oppsummering og skrive hva egentlig oxford er. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 7. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 Jeg var nok egentlig klar over hva oxford sko var, og jeg ser at jeg egentlig burde omformulert spørsmålet mitt. Finnes det noen oxford-sko uten cap-toe som er aktuelt å bruke? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 7. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 Og da er saken klar, og ingen døde av innlegget - flotte greier! Beklager forøvrig at jeg jeg misforsto deg. For å svare på spørsmålet ditt: Wingtips slår jo sjeldent feil om man er ute etter et par casual sko. Mine Loake Buckingham er lett et av mine mest brukte par sko. Man har jo også longwings om en vil være litt særere. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 7. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 Haha, ja, selvsagt, er det mulig å glemme bort wingtips og longwings? : p Takk skal du ha : ) Lenke til kommentar
fkm Skrevet 7. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 Man skal lete ganske lenge for å finne et par longwings som ikke er derbys... Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 7. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 Han svarte jo på spørsmålet når han faktisk la ut bilde av en sko som ikke var cap-toe og en som var cap-toe, da burde det være klart hva cap-toe egentlig er. Og siden han spurte om det fantest oxford uten cap-toe, synest jeg det var en fin oppsummering og skrive hva egentlig oxford er. What. Om det var to bilder i innlegget til Lokeland beklager jeg. Men de kan hvertfall ikke jeg se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå