Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den massive skotråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med noe fra Red Wing eller Wolverine ?

De leverer sko som både er mer solide og pene, samenlignet med de du har postet, samtidig som de har den litt "røffe" stilen som jeg får inntrykk av at du er ute etter. Dog noe mer "klumpete". Har selv sko fra nevnte produsenter og er fornøgd.

Wolverine's 1000 mile serie fås opp til str. 14D så vidt jeg kan se, men jeg finner ikke f.eks red wing iron ranger høyere enn 13D.

Begge er relativt store i størrelsen, så det går kanskje likevell? Annbefaler deg i såfall å prøve i butikk. Holder ikke til i oslo, så jeg kan ikke bidra med hjelp der.

ironrangers_02.jpg

DSC_0157.JPG

Edit: AH, så var det dette med prisklasse da. Er du heldig så finner du nevnte sko til rundt 2k på nett i form av ett eller annet tilbud. Men i butikk i Norge må du rekne med å punge ut litt mer desverre.

Endret av dePt
Lenke til kommentar

Ingen av skoene du har postet, ryangosling, er oxfordboots. Men nok om det..

De skoene du har postet har et, i mine øyne, feilslått forsøk på en eller annen "badboy-look". Sømmer på kryss og tvers og til og med "studs" på toecapen. Well, well.. Se etter noe som er mer elegant, og ikke "ferdigslitt" skinn.

Sjekk en gang til; An Oxford is a style of laced shoe characterized by shoelace eyelet tabs that are stitched underneath the vamp, a construction method that is also sometimes referred to as "closed lacing"

Nr2, ja okei veldig fint, kan du definere nærmere hvilken sko du mener (gjerne eksempler) hvilken størrelse de går til og hvor jeg får tak i dem.

Og for all del beklager til alle som skulle ta seg nær av dette:

Fortell meg gjerne at du syntes skoen er stygg og kom med forslag til andre, men ha da konkrete forslag og gjerne forslag på sko som er i samme ''sjanger'' utseende messig. Svar som: Jeg syntes den er stygg, du burde heller gå med sånn osv osv kan dere spare dere for. Jeg har en stil / et image utseende osv osv kall det hva du vil, til å bruke boots i den sjangeren. Å putte på meg blank pussede chelsea boots, eller høyglans pen sko til mitt ''hverdagslige'' antrekk. Blir som å gå med jogge sko i dress, jeg går aldri med joggesko til dress, så hvorfor skal jeg mikse andre veien. Jeg har nok dresser og jeg har nok pensko men jeg trenger røffe boots. Hvor vidt DU syntes den stilen er kul eller ikke gir jeg (unskyld ordbruken) TOTALT FAEN i, har du noe som kan hjelpe meg til å finne det jeg leter etter Tusen takk setter KJEMPE pris på det. Om ikke, please shut the fuck up :)

Håper dette sparer oss for ytterlige neseviserier !

Ønsker alle en god helg :)

Endret av ryangosling
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva med noe fra Red Wing eller Wolverine ?

De leverer sko som både er mer solide og pene, samenlignet med de du har postet, samtidig som de har den litt "røffe" stilen som jeg får inntrykk av at du er ute etter. Dog noe mer "klumpete". Har selv sko fra nevnte produsenter og er fornøgd.

Wolverine's 1000 mile serie fås opp til str. 14D så vidt jeg kan se, men jeg finner ikke f.eks red wing iron ranger høyere enn 13D.

Begge er relativt store i størrelsen, så det går kanskje likevell? Annbefaler deg i såfall å prøve i butikk. Holder ikke til i oslo, så jeg kan ikke bidra med hjelp der.

ironrangers_02.jpg

DSC_0157.JPG

Edit: AH, så var det dette med prisklasse da. Er du heldig så finner du nevnte sko til rundt 2k på nett i form av ett eller annet tilbud. Men i butikk i Norge må du rekne med å punge ut litt mer desverre.

Meget godt forslag, men de er litt for runde for min smak. MEN skal sies det er noe av det bedre jeg har sett i den stilen, helt klart !

takk uansett :)

Lenke til kommentar

Wolverine 1k mile er pene sko og passer fint med jeans og litt røffere chinos. Går du derimot for en mer "pyntet" stil vil jeg anbefale det samme som har blitt anbefalt tidligere (untatt M77).

Edit: Åja, så det nå.

Endret av Christian B
Lenke til kommentar

Ingen av skoene du har postet, ryangosling, er oxfordboots. Men nok om det..

De skoene du har postet har et, i mine øyne, feilslått forsøk på en eller annen "badboy-look". Sømmer på kryss og tvers og til og med "studs" på toecapen. Well, well.. Se etter noe som er mer elegant, og ikke "ferdigslitt" skinn.

Sjekk en gang til; An Oxford is a style of laced shoe characterized by shoelace eyelet tabs that are stitched underneath the vamp, a construction method that is also sometimes referred to as "closed lacing"

Lol. Kanskje det er du som skal sjekke en gang til, eller i det minste lese det sitatet du selv legger ut. Bare for å gjenta den viktigste delen: "An Oxford is a style of laced shoe characterized by shoelace eyelet tabs that are stitched underneath the vamp". Alle bootsene du postet hadde åpen snøring, så med andre ord er de ikke oxford boots.

Bare for at du skal få det inn med teskje, dette er den typen boots du postet (det heter forøvrig derbys):

oxford-grey-boots2of-4.jpg

Og dette er et par oxfords (legg merke til at snøringen er LUKKET, i motsetning til det du postet):

shannonio4.jpg

Lenke til kommentar

Kjøp ifra de lokeland anbefaler.

Har et par venner som kjøpte seg seilsko ifra h&m og Henri Lloyd, og de gikk i stykker iløpet av en sesong, noe som er ulempen ved å kjøpe sko ifra merker som ikke lager sko i utgangspunktet (som feks Selected)

Har et par ifra Sebago selv, som blir 3. året jeg bruker nå, og de holder seg enda veldig bra, ingen slitasje skader, ikke såler som er limt til skoen. De holder generelt bra kvalitet ifht alternativene.

Lenke til kommentar

Hvordan er størrelsen på New Balance egentlig?

La oss si i forhold til coverse.

De jeg kunne hatt lyst på har jeg bare funnet en halv størrelse større enn jeg vanligvis bruker, så håper egentlig at de er litt små :p

Kjøpte meg nettopp et par og måtte gå for 43. Normalt bruker jeg 43,5 og 44, så vil si at de er litt store i størrelsen desverre. Skoene jeg kjøpte var riktignok fra 420 serien. Vet ikke hvordan det er med de andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...