cbfn Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Jeg er et tastetrykk unna å bestille et par C&J Lowndes i brunt, Y/N? Er utrolig gira, men usikker på hvor lenge double monks vil være i vinden. Er ikke ofte jeg er usikker på et kjøp, men merker jeg er det nå. Edit: "I vinden" blir feil, jeg er mer usikker på hvor mye jeg vil få brukt dem. Endret 20. mars 2012 av Christian B Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 Noen forslag for hvordan jeg skal vaske skinnsko, semsket skinn. Ikke bare på utsiden, men inni! Ja, jeg sa det VASKE SKINNSKO Klatresko riktignok Mesteparten av utsiden er gummi, men hele skoen er laget av semsket skinn. Er nok en liten stund til de må gjøres noe med, men klatresko er beryktet for å bli illeluktende, og jeg svetter dessverre en del på føttene. Jeg vet ikke om jeg ville ha prøvd å tatt sko som er delvis semsket i maskin. Dette pga. jeg tror at skoen ville kunne bli noe "rar" i formen etter en omgang i maskinen. Hvis du først vil bli kvitt problemet bruk denne fremgangsmåten: http://www.ehow.com/how_5108240_clean-rock-climbing-shoes.html, eller kjøp en slik ball av noe slag som er beregnet for å ta til seg dårlig lukt. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 Min personlige erfaring (illeluktende fotballsko) er at slike baller ikke hjelper i det hele tatt. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 Har du prøvd å lete gjennom tråden? Vet det sikkert er hundrevis av sider tilbake, men mener å huske at det ble postet en link her en eller annen gang..? Om jeg ikke husker feil var det Pat som lurte på akkurat det samme den gangen også Stemmer det var jeg som spurte i fjor sommer. Fant innlegget, men ingen hadde svar til meg. Fikk ett tips av en annen kar om disse, men syns ikke de var like kule. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 Det er ikke alltid de gjør det har jeg erfart, jeg har et par som var litt stramme da jeg kjøpte dem, men de har ikke utvidet seg i det heletatt etter bruk. Da har du ikke brukt dem lenge nok. Ellers så er det ikke ordentlig skinn. Spør enhver skoselger og han vil si det utvider seg. Mitt par ble merkelig større etter ca. to år. Da hadde jeg brukt dem hver dag hele sommeren. Men det skal sies at jeg også hadde gjort dem klissvåte flere ganger. Jeg er rett og slett ikke så flink til å ta vare på sko, og kun bruke lærsåler når det er tørt ute osv. Ser heller ikke vitsen. Sko skal brukes og slites ut uansett. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 Hvis de blir herjet med så mye er det ikke rart de endte opp som tøfler Jeg har kanskje brukt de skoa jeg har ca. en gang annenhver uke i et år Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 Fant skoene "mine" her. Litt stiv pris på de må jeg si. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 Semsket skinn tåler det meste. Bare vask dem i rennende vann med mild såpe. Det har jeg gjort med helt vanlige sko i semsket skinn uten problemer. Bare pass på å putte inn avispapir etterpå. Høres greit ut, måndvask med milo eller noe i den duren da? Bare passe på å skrubbe dem godt innvendig så blir de nok rene. Blir en helt annen lukt i sko man går barbein i enn når man går med sokker Jeg brukte zalo og vasket dem i springen. Funket fint. Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Du ødelegger skoene om du vasker de i springen med salo. http://www.youtube.com/results?search_query=clean+suede+leather+shoes&oq=clean+suede+leather+shoes&aq=f&aqi=g-m1&aql=&gs_sm=3&gs_upl=1568l8399l0l8524l25l24l0l0l0l0l234l2362l4.14.1l19l0 Endret 20. mars 2012 av Lapo Lenke til kommentar
fkm Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 Du ødelegger skoene om du vasker de i springen med salo. http://www.youtube.com/results?search_query=clean+suede+leather+shoes&oq=clean+suede+leather+shoes&aq=f&aqi=g-m1&aql=&gs_sm=3&gs_upl=1568l8399l0l8524l25l24l0l0l0l0l234l2362l4.14.1l19l0 Sier du det altså... Personlig stoler jeg litt mer på de som driver Leffot og som faktisk har sko som yrke enn på deg. I tillegg har jeg prøvd det med flere par sko, noe jeg gjetter på du ikke har gjort. Det er ingen som har sagt at det er en metode som skal brukes ofte, men til veldig møkkete sko er det helt greit å gjøre det, og det ødelegger absolutt ikke skoene. Neste gang du føler for å komme med en idiotisk kommentar er det kanskje greit å vite hva du snakker om først... Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 Har du prøvd å lete gjennom tråden? Vet det sikkert er hundrevis av sider tilbake, men mener å huske at det ble postet en link her en eller annen gang..? Om jeg ikke husker feil var det Pat som lurte på akkurat det samme den gangen også Stemmer det var jeg som spurte i fjor sommer. Fant innlegget, men ingen hadde svar til meg. Fikk ett tips av en annen kar om disse, men syns ikke de var like kule. Jamen da så.. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Du ødelegger skoene om du vasker de i springen med salo. http://www.youtube.c...362l4.14.1l19l0 Sier du det altså... Personlig stoler jeg litt mer på de som driver Leffot og som faktisk har sko som yrke enn på deg. I tillegg har jeg prøvd det med flere par sko, noe jeg gjetter på du ikke har gjort. Det er ingen som har sagt at det er en metode som skal brukes ofte, men til veldig møkkete sko er det helt greit å gjøre det, og det ødelegger absolutt ikke skoene. Neste gang du føler for å komme med en idiotisk kommentar er det kanskje greit å vite hva du snakker om først... Hmm, de bruker ikke noe såpe i den videoen, resultatet blir jo bra uten også. Endret 20. mars 2012 av Rankiz Lenke til kommentar
fkm Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 Zalo er viden kjent for å fungere godt for å vaske semsket skinn. Det er å ta skoene under springen som er uvanlig. Man kan godt bytte zalo med eddik, eller ikke bruke noe annet enn vann, bare så det er sagt... Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 Nå er også zalo rimelig kjent for å fjerne fett og olje, noe som ikke er positive egenskaper for noe man skal bruke på skoene. Å "bade" semsket skinn i vann slik som de gjør i videoen har jeg ingenting imot, men jeg ville nok tenkt et par ganger før jeg tok zalo på. Det beste hintet er vel å ikke semskede sko hvis de skal svettes til døde... Lenke til kommentar
fkm Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 Nå er også zalo rimelig kjent for å fjerne fett og olje, noe som ikke er positive egenskaper for noe man skal bruke på skoene. Å "bade" semsket skinn i vann slik som de gjør i videoen har jeg ingenting imot, men jeg ville nok tenkt et par ganger før jeg tok zalo på. Det beste hintet er vel å ikke semskede sko hvis de skal svettes til døde... Jaså... Daglig leder hos "Skomaker'n" er enig med meg, og tatt i betraktning at det er jobben hans å fikse sko vet jeg hvem jeg stoler på. Forøvrig kan jeg godt gjenta at dette er noe jeg har prøvd gjentatte ganger med flere skopar, uten problemer. Et godt tips til folk er å prøve noe før man uttaler seg negativt. Lenke til kommentar
Grinebiteren Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 Nå har ikke jeg prøvd Zalo, men jeg bruker alltid en blanding vanlig klar Eddik og vann. Det fungerer meget bra på semsket. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 Eddik fungerer veldig godt på saltflekker, men ikke spesielt bra på så veldig mye annet. Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 Er det sært for en sekstenåring å kjøpe brune skinnsko? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 20. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2012 Jeg syns det var sært når jeg kjøpte mine første (da var jeg 18), men etter en uke så føltes det helt normalt, og nå går det nesten bare i brune sko hos meg. Gå med det du syns er fint, de fleste 16-åringer kler seg så hipp, at hvis noen sier noe til deg, så er det mest sannsynlig ikke deg det feiler noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå