ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Fjortiser og innvandrere er det jeg forbinder med hvite sko, først og fremst hvite Lacoste sko. Har heller aldri vært noe særlig begeistret for Converse. 1 Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Converse = klovnesko 2 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 jeg tipper rundt 2/6 her inne har en fotfetisj eller noe sånt. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg kynne Skrevet 6. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 6. februar 2012 1/3 heter det. 14 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Noen som har noen erfaringer med Mark McNairy sko? Eller har noen meninger om skoene? Endret 8. februar 2012 av Eksboks Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Noen som har noen erfaringer med Mark McNairy sko? Eller har noen meninger om skoene? Lager utrolig kule sko ihvertfall. Kvaliteten er sikkert ikke noe å utsette på. Veldig karakteristiske og. Ikke alt er like fint, men det som er fint er veldig fint. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 På klessiden var det mye som er helt brutalt stygt. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Noen som har noen erfaringer med Mark McNairy sko? Eller har noen meninger om skoene? Lager utrolig kule sko ihvertfall. Kvaliteten er sikkert ikke noe å utsette på. Veldig karakteristiske og. Ikke alt er like fint, men det som er fint er veldig fint. Vet du om noen butikker i Norge, evt. Oslo, som selger merket? Har lyst til å prøve de ut, før jeg vurderer å kjøpe sko fra deres nettside. Lenke til kommentar
Greed Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Er det egentlig noen andre steder enn Grændsens Skotøimagazin og Agnar Hagen man finner ordentlige sko i Oslo? Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Dagestad har en del pene sko og. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Lacrosse har litt av Loake sin 1880-serie og utvider tilbudet av Carmina framover. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Ferner, Gunnar, Follestad, il Pantheon, l'escalier osv har som regel et lite utvalg greie sko de og, men asbjørn d er klart best. Lenke til kommentar
marvol Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Er det noen her som har erfaringer med å såle om sko med lærsåler? Vil dette kunne ødelegge sålen? Hva er alternativene i så fall, Swims? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Er det noen her som har erfaringer med å såle om sko med lærsåler? Vil dette kunne ødelegge sålen? Hva er alternativene i så fall, Swims? Vil du såle dem om før de er utslitt? Det hadde i fall ikke jeg kommet på å gjøre. Bruker Swims og det funker så sant det ikke regner sidelengs. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Men det går helt fint. Både å legge lær og gummi. Lenke til kommentar
marvol Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Dag: Jeg er ikke av typen som ha med et ekstra par sko å gå i, selv om det hadde vært ideelt. Derfor ønsker jeg en tynn gummisåle som gjør skoen mer motstandsdyktig mot vann, grus osv. Jeg forestiller meg at lærsåler ikke vil holde særlig lenge dersom det blir litt gåing utendørs, med mindre det er brostein/kostet asfalt etc.? Swims er jo et alternativ, men kun når det er vått. b0nn3: Takk, får karre meg til en skomaker neste uke! Lenke til kommentar
fkm Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Men det går helt fint. Både å legge lær og gummi. Nå ja... Personlig har jeg opplevd at sålene på flere av mine sko har råtnet opp etter å ha lagt på gummi. Hvis man skal ha på gummi er det viktig at skinnsålen er ubrukt (det var feilen jeg gjorde), men selv om den er det er det fortsatt en mulighet for at det kan bli råte. Personlig ser jeg sjelden noen grunn til å legge på gummisåle. Det er ikke farlig å bruke skinnsåler når det er vått, og hvis det regner bør man bruke kalosjer uansett hvordan såle man har. Hvis man absolutt skal ha gummi er det jo idiotisk å ikke kjøpe skoene med gummisåle fra fabrikk, slik at det faktisk er en del av konstruksjonen. Det å bytte til ny skinnsåle er selvfølgelig ikke noe problem så lenge skoene er goodyear welted, men pass på at det er en flink skomaker som gjør det. Edit: hvorfor kjøpte du sko med skinnsåler om du bekymrer deg for holdbarheten? Det å såle om (til nye skinnsåler) er en del av å bruke sko med skinnsåler, og noe man bør regne med å gjøre med gjevne mellomrom. Det å kjøpe sko med skinnsåler for så å putte på gummi i etterkant er idiotisk. Husk på at det er sko det er snakk om. De er laget for å brukes uansett om sålen er av skinn eller gummi. Endret 11. februar 2012 av fkm Lenke til kommentar
marvol Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Takk for utfyllende svar, fkm! Den eneste grunnen til at jeg var litt skeptisk var av den enkle grunn at det var en ansatt i en skobutikk som anbefalte å legge en tynn gummisåle under, for at det ikke skulle bli så fort slitt, men jeg ser poenget ditt, og du har vel rett i at sko er til for å brukes. Så da får jeg heller legge en ny skinn/lærsåle når den blir slitt. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Hvis du ikke har brukt skoene går det nok sikkert greit å legge på gummi nå, men hvis de er brukt ville jeg ventet til skinnsålene er utslitt, og så byttet til nye skinnsåler. Da kan du evt også ta på gummi i samme slengen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå