Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den massive skotråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lyst til å kjøpe et par til den nye dressen. Mørkebrune sko funker til mørk blå dress, ikke sant? Til fest. Kan noen anbefale meg steder å kjøpe i Oslo, eventuelt nettsider som har ekstremt kjapp leveringstid? Nevn gjerne også spesifike sko hvis dere vet om noen. Jeg har ikke så veldig høyt budsjett, men jeg vil ikke sette en pris i fare for å drite meg ut, siden jeg ikke vet så mye om hva man må ut med.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å kjøpe et par til den nye dressen. Mørkebrune sko funker til mørk blå dress, ikke sant? Til fest. Kan noen anbefale meg steder å kjøpe i Oslo, eventuelt nettsider som har ekstremt kjapp leveringstid? Nevn gjerne også spesifike sko hvis dere vet om noen. Jeg har ikke så veldig høyt budsjett, men jeg vil ikke sette en pris i fare for å drite meg ut, siden jeg ikke vet så mye om hva man må ut med.

Du driter deg ikke ut om du sier en pris, og det er jo uansett ganske vanskelig å anbefale noe uten å vite hvilken prisklasse du tenker på.

Rent generelt kan jeg si at du antagelig må ut med i underkant av 2000 kr. for et par sko i grei kvalitet om du skal kjøpe i butikk i Norge. Bruker du mindre enn det kan du egentlig bare kjøpe det du syns ser best ut, uten å tenke på kvalitet...

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Du driter deg ikke ut om du sier en pris, og det er jo uansett ganske vanskelig å anbefale noe uten å vite hvilken prisklasse du tenker på.

Rent generelt kan jeg si at du antagelig må ut med i underkant av 2000 kr. for et par sko i grei kvalitet om du skal kjøpe i butikk i Norge. Bruker du mindre enn det kan du egentlig bare kjøpe det du syns ser best ut, uten å tenke på kvalitet...

Neida, det var litt for spøk. I underkant av 2k høres bra ut. Sko- eller skobutikkanbefalinger? De bør være ganske mørkt brune, right?

Lenke til kommentar

Går du til Asbjørn Dagestad er det nok bare å spørre, men bortsett fra han tror jeg ikke det er mange ansatte i skobutikker som kommer til å skjønne hva du spør om.

Det er veldig enkelt å se selv. Ser skinnet litt kunstig ut, nesten som plastikk, og er veldig blankt er det antagelig corrected grain. Bare for å ta et eksempel, dette er corrected grain, mens dette ikke er det. Fargen er så og si lik, men jeg regner med at du ser forskjellen.

Edit: Her er et eksempel til, hvor det er snakk om samme modell. Dette er corrected grain, og dette er det ikke. Ganske lett å se forskjell.

Endret av fkm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...