Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jostein K: Har det noe som helst å si om det er Litchfield eller ikke så lenge du liker dem?

Nei, det har ingenting å si. Men de skoene jeg linket til var ikke særlig pene, da i hovedsak fargen. Jeg lurte bare på om de kunne være laget på samme lest. Jeg kan gjerne kjøpe andre, men det er det beste alternativet jeg har funnet uten å ha lett særlig godt.

 

De blir vel også i lyseste laget for hverdagsbruk i Bergen?

Jeg gikk for et par redwing iron ranger fra Lot333 i strandgaten.

De er hakket mer "klumpete" men solide sko som burde holde noen sessonger om du tar vare på de.

Jo, men som nevnt, jeg har ikke mye lyst på de i den fargen. Jeg kan ikke se for meg selv i mer klumpete sko enn Litchfields eller tilsvarende, men takk for tipset.

Lenke til kommentar

Jeg børster dem etter bruk. Vann farger ikke skinn, og det gjør heller ikke søle så lenge du tørker den av. Får du salt på skoene bør du vaske av med eddik så fort som mulig.

I bergen VASSER man i saltslaps og sørpe store deler av tiden. "Kaaa, har de kommet fææææmtæn sangtimetææææææær me snø, ja da må vi saaaaaaaaltææææææ!" "Brøøøøøøøyte? Ka de e få nåkke tull?"

 

Har heldigvis godt bra med tidligere sko så lenge jeg tørker av dem med en fuktig klut når jeg kommer hjem. Klart, de har vel blitt litt "spist". Derfor jeg foretrekker glatt skinn på vintersko, lettere å bare tørke av kjapt, eller "vaske" dem litt i en snøfonn ved døra til fakultetet/jobb.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

11H0280.jpg

 

Yay or nay?

 

Selv er jeg litt i tvil angående sålen men skoene er i butikken her, jeg kan prøve dem, kjøpe dem, ta dem med hjem og bruke dem med en gang. Å bestille fra nettet blir mer mas, det blir sannsynligvis dyrere, jeg må vente på å få dem i posten og det er ikke sikkert de passer.

 

Kvalitetsmessig har jeg kjent på dem og så vidt jeg klarer å bedømme er de helt ok. De er sydd og ikke limt, så vidt jeg kunne se, noe som jo i seg selv er bedre enn 90% av den søpla jeg ser i norske skobutikker.

Lenke til kommentar

Husker første vinteren jeg bodde her og det snødde skikkelig. Der kom saltebilen i flere cm med snø, var så vidt han kom seg frem. Kan jo tenke dere hvor godt veigrep andre biler fikk, når saltet hade slapsifisert det øvrste laget, som lå oppå "vanlig" våt snø som lå oppå den hardpakkete snøen/lahvveisisen fra gårsdagen. Heldigvis kom det en brøytebil senere og måket hele driten opp på fortauet, der den størknet i artige islagte formasjoner. Av en eller annen merkelig grunn var det mange fotgjengere i veibanen den uken. :hmm:

Lenke til kommentar

11H0280.jpg

 

Yay or nay?

 

Selv er jeg litt i tvil angående sålen men skoene er i butikken her, jeg kan prøve dem, kjøpe dem, ta dem med hjem og bruke dem med en gang. Å bestille fra nettet blir mer mas, det blir sannsynligvis dyrere, jeg må vente på å få dem i posten og det er ikke sikkert de passer.

 

Kvalitetsmessig har jeg kjent på dem og så vidt jeg klarer å bedømme er de helt ok. De er sydd og ikke limt, så vidt jeg kunne se, noe som jo i seg selv er bedre enn 90% av den søpla jeg ser i norske skobutikker.

 

Nei etter min mening. Er også lite trolig at de ikke er limt, er mange som limer og putter på sying kun som dekorasjon. Generelt er eurosko rimelig søppel, dessverre.

Lenke til kommentar

Ja, det er derfor jeg ble så overrasket over de skoa der. Det første jeg gjør med sko er å kikke på hvordan de er festet til sålen, og i norske butikker pleier liminga å slippe nesten med en gang. Det gjorde de ikke på de skoa, og når jeg så stinga så tenkte jeg kanskje det var håp. Meeeeen, prisen kombinert med det faktum at det er Eurosko det er snakk om gjør vel at du antakelig har rett. Når det er sagt, så har jeg faktisk sett Sebago Docksides på Eurosko, men det er vel snarere enten et astronomisk sammentreff eller at det finnes én innkjøper i kjeden som dør inni seg hver eneste dag han ser seg i speilet og har sneket inn noen skikkelige sko i sortimentet for å prøve å fylle det sorte, sorte hullet i sjelen sin.

 

Nei, jeg får bare innfinne meg med å handle sko over nett først som sist, tror jeg.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan få prøvd dem? Noen butikker i Oslo som selger dem evt.?

Kan tenkes at de har de hos Lille Vinkel sko (den nye butikken i Valkyriegaten).

Evt hos Lacrosse i Vika eller Bygdøy allé.

Vet at de to fører Loake hvert fall.

 

Koster de mye mer enn det det gjør på nett (1799)?

Lenke til kommentar

11H0280.jpg

 

Yay or nay?

 

Selv er jeg litt i tvil angående sålen men skoene er i butikken her, jeg kan prøve dem, kjøpe dem, ta dem med hjem og bruke dem med en gang. Å bestille fra nettet blir mer mas, det blir sannsynligvis dyrere, jeg må vente på å få dem i posten og det er ikke sikkert de passer.

 

Kvalitetsmessig har jeg kjent på dem og så vidt jeg klarer å bedømme er de helt ok. De er sydd og ikke limt, så vidt jeg kunne se, noe som jo i seg selv er bedre enn 90% av den søpla jeg ser i norske skobutikker.

 

Nei etter min mening. Er også lite trolig at de ikke er limt, er mange som limer og putter på sying kun som dekorasjon. Generelt er eurosko rimelig søppel, dessverre.

Også ser de klompete og stygg ut.

Lenke til kommentar

Ja, det er derfor jeg ble så overrasket over de skoa der. Det første jeg gjør med sko er å kikke på hvordan de er festet til sålen, og i norske butikker pleier liminga å slippe nesten med en gang. Det gjorde de ikke på de skoa, og når jeg så stinga så tenkte jeg kanskje det var håp. Meeeeen, prisen kombinert med det faktum at det er Eurosko det er snakk om gjør vel at du antakelig har rett. Når det er sagt, så har jeg faktisk sett Sebago Docksides på Eurosko, men det er vel snarere enten et astronomisk sammentreff eller at det finnes én innkjøper i kjeden som dør inni seg hver eneste dag han ser seg i speilet og har sneket inn noen skikkelige sko i sortimentet for å prøve å fylle det sorte, sorte hullet i sjelen sin.

 

Nei, jeg får bare innfinne meg med å handle sko over nett først som sist, tror jeg.

 

Eurosko fører da både Sebago, Sperry, Sorel, Converse, Timberland og en rekke andre helt normale skomerker. I Asker er det til og med en Euroskobutikk som fører Barker. Det er jo opp til hver enkelt eier å ta inn det han vil, så det varierer sikkert en del fra butikk til butikk hva de har inne, men sånn generelt sett har jeg hvertfall inntrykk av at det er langt fra å være den verste norske skokjeden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...