Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke grunnregelen brune sko før kl 18 og sorte sko etter?

Ganske klein regel akkurat det der da. Er jo ikke meningen at du skal løpe bort og skifte sko klokken 18. Generelt kan man si at sorte sko er greit i formelle anledninger på kvelden, mens brune er fint ellers.

Regel som i retningslinje/veiledning, you name it...

Og for å presisere: selskaper som begynner før/etter kl 18.

Jeg har alltid pleid å bruke sorte sko til dress på kveldstid, og det har passet anledningene bedre enn brune føler jeg.

Lenke til kommentar

Hvis du lever i 1892 er det regelen ja.

 

 

Edit: Bare for å være litt seriøs så er jo det en regel som er i samme gate som at man ikke skal bruke brune sko i byen osv... Det er ingen som tillegger det noe betydning lenger.

 

Velg sko ut i fra anledning, ikke tidspunkt. Skal du på ball har du gjerne på deg sorte sko, men skal du på juleselskap hos onkelen din tar du på deg akkurat det du vil.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Hvem i alle dager bryr seg om slike regler?

 

noen tar sånne regler VELDIG seriøst! Hørte om en som måtte tilbake til hotellet for å skifte og masse styr :)

Det var vel det damen på Ferner trodde når jeg skulle bytte en v-hals for min tvillingbror en snau halvtime etter at han hadde kjøpt den.

 

Hun sperret øynene litt opp når tvillingen kommer tilbake iført et fullstendig nytt antrekk. :lol:

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...