dag1234 Skrevet 11. november 2011 Rapporter Del Skrevet 11. november 2011 Det må jeg si var kjapt ekspedret. Bestilte sko fra Herring for 3 dager sidden, i dag kom de på døra. Det hadde jeg ikke trodd. De er ganske så lik CT sine, og er gjerne laget på samme fabrikk. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. november 2011 Rapporter Del Skrevet 11. november 2011 De fleste skoene fra CT skal visstnok komme fra Loake, så det er absolutt ikke umulig. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 11. november 2011 Rapporter Del Skrevet 11. november 2011 De fleste skoene fra CT skal visstnok komme fra Loake, så det er absolutt ikke umulig. Lesten på disse er litt breiere enn CT sine, men ved kun visuell inspeksjon ser de like ut. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. november 2011 Rapporter Del Skrevet 11. november 2011 Hvilke sko kjøpte du da? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 11. november 2011 Rapporter Del Skrevet 11. november 2011 Hvilke sko kjøpte du da? Herring Reading Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 11. november 2011 Rapporter Del Skrevet 11. november 2011 Godt valg det, har dem selv. De var/er ett lite prosjekt å få gått inn, men de begynner å komme seg nå. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 11. november 2011 Rapporter Del Skrevet 11. november 2011 Godt valg det, har dem selv. De var/er ett lite prosjekt å få gått inn, men de begynner å komme seg nå. Gikk med mine en time inne. Som om de var støpt på. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 11. november 2011 Rapporter Del Skrevet 11. november 2011 Såpass..Jeg fikk gnagsår av mine ett par ganger før de ble gode å gå med, men det varierer vel fra person til person. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. november 2011 Rapporter Del Skrevet 11. november 2011 (endret) Hvilke sko kjøpte du da? Herring Reading Da traff du jo blink, for de er jo (etter hva jeg har lest) produsert av Loake. Har aldri prøvd lesten Reading er lagd på, og vet ingenting om lestene som brukes til CT-skoene, men synes de så ganske "rette" ut (spesielt lite innsving) og romslige, litt som 026 (som mine føtter dessverre ikke passer for fem flate øre). Endret 11. november 2011 av lokeland Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 11. november 2011 Rapporter Del Skrevet 11. november 2011 Hvilke sko kjøpte du da? Herring Reading Da traff du jo blink, for de er jo (etter hva jeg har lest) produsert av Loake. Har aldri prøvd lesten Reading er lagd på, og vet ingenting om lestene som brukes til CT-skoene, men synes de så ganske "rette" ut (spesielt lite innsving) og romslige, litt som 026 (som mine føtter dessverre ikke passer for fem flate øre). CT har litt ulike lester, men den vanlige til de mer formelle skoene er en del smalere enn disse til Herring. Lenke til kommentar
de123456789 Skrevet 11. november 2011 Rapporter Del Skrevet 11. november 2011 Bruker de som har Litchfield tykkere ullsokker med de? Og hvor fornøyde er dere med skoene? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 11. november 2011 Rapporter Del Skrevet 11. november 2011 Jeg bruker ikke ullsokker i dem (hvorfor skulle jeg gjort det i november?), og jeg er meget fornøyd. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. november 2011 Rapporter Del Skrevet 11. november 2011 Jeg kan ikke si noe om dine føtter, men mine blir fort kalde. Var bare litt usikker på om de er gode med ullsokker i (Coltham fungerer f.eks. mindre bra med tykkere ullsokker etter min erfaring), noe som kommer til å påvirke størrelsen jeg velger. Bruker UK7 på Capital-lesten til Loake, men er litt usikker på om jeg skal velge UK7 eller UK7.5 i Litchfield. Tenker jeg prøver på UK7, så får jeg bare vente å se om det passer. Håper dog på at 024-lesten er smalere enn 026-lesten også, for 026-lesten hadde dårlige proporsjoner for mine føtter. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 11. november 2011 Rapporter Del Skrevet 11. november 2011 Jeg kan ikke si noe om dine føtter, men mine blir fort kalde. Var bare litt usikker på om de er gode med ullsokker i (Coltham fungerer f.eks. mindre bra med tykkere ullsokker etter min erfaring), noe som kommer til å påvirke størrelsen jeg velger. Bruker UK7 på Capital-lesten til Loake, men er litt usikker på om jeg skal velge UK7 eller UK7.5 i Litchfield. Tenker jeg prøver på UK7, så får jeg bare vente å se om det passer. Håper dog på at 024-lesten er smalere enn 026-lesten også, for 026-lesten hadde dårlige proporsjoner for mine føtter. De føles smalere ut, og Litchfield har jo ekstreme snøringsmuligheter hvis du trenger å stramme mye. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. november 2011 Rapporter Del Skrevet 12. november 2011 Takker så mye for svar. Tenker jeg prøver UK7, så får jeg eventuelt bare bytte dersom de skulle bli for trange. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 12. november 2011 Rapporter Del Skrevet 12. november 2011 Jeg har nå sammenliknet Herring og CT, og selv om jeg ikke har åpnet skoen og sett på oppbygning, vil jeg våge å si at det er samme sko - kun med ulik label. CT-skoen ser litt annerledes ut pga slitasje, og det er en nyanseforskjell i hælsålen - ellers lik. Herring føles dog ut som den satt bedre på min fot i går kveld. Da er det jo bare å handle der de er billigst. 2 Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 13. november 2011 Rapporter Del Skrevet 13. november 2011 Har skokrem fra Saphir, skal man putte litt vann i lokket til skokremen, slik at man dypper pussefilla i vann før man tar skokrem på filla? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 13. november 2011 Rapporter Del Skrevet 13. november 2011 Hvor har du fått den ideen fra? Jeg aner ikke selv hva som er riktig, men jeg tar bare skokrem rett på filla uten vann. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 13. november 2011 Rapporter Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Det heter å spitte. Jeg gjør det, men det er bare snakk om den aller siste finishen på tuppen av skoa for å få den speilblank. De bruker samme prosedyre i garden for å få tuppen speilblank, det forutsetter at tuppen allerede er bra vokset før du gjør det. Og sapphire er vel uten voks i, og da funker det heller ikke Endret 13. november 2011 av multisync Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 13. november 2011 Rapporter Del Skrevet 13. november 2011 I følge brosjyren som følger med Saphir, skal man fukte filla før man tar på skokremen. så skal man pusse opp et lite område om gangen til det blir helt blankt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå