NgZ Skrevet 26. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2011 Avispapir inni er kjekt om de har blitt skikkelig våte. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 26. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2011 Brukte skotrær, alt er bra nå Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 26. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2011 Er de veldig våte anbefales det å putte i avispapir til de tørker, for så å putte i skotrær. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 26. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2011 Hva skjer hvis man putter i skotrær mens de er våte? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 26. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2011 Hvis skoene er fuktige på et vanlig nivå (typisk det som kommer av svette) absorberer skotrærne fuktigheten. Hvis skoene er våte (om du har tråkket i en søledam f.eks.) er det bedre å putte i avispapir fordi det kan absorbere mye mer vann. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 26. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2011 De var ikke våte på innsiden, heldigvis. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 fkm har riktig, hvis man putter i skotrær når de er veldig våte er det ofte at treet ikke greier å suge opp all fuktigheten, og det tar mye lengre tid for dem å tørke. Dette gir større sannsynlighet for at skoene mugner/råtner. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2011 Fjerna nokre innlegg med tryllemusa mi. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 28. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2011 Kjøpte en renovator til mørkebrune semska sko, men når jeg fikk den var fargen på renovatoren mer medium brun enn den var mørkebrun. Vil dere ikke anbefale å bruke den ? Eller går dette bra? Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 28. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Bestilte Red Wing 9011 nå, satser på at de blir gode på de værste vinterdagene. Edit: Feil link Endret 28. oktober 2011 av Haawy Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2011 Kjøpte en renovator til mørkebrune semska sko, men når jeg fikk den var fargen på renovatoren mer medium brun enn den var mørkebrun. Vil dere ikke anbefale å bruke den ? Eller går dette bra? Det kommer da helt ann på hva du selv ønsker. Selvfølgelig går det bra, men fargen vil naturligvis endre seg. Har lenge vurdert å gjøre mine Arlingtons mørkere, men sliter utrolig nok med å finne en "revonator". Hvor kjøpte du din? Hva er egentlig å foretrekke; sprayboks eller svamp? Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 28. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Kjøpte en renovator til mørkebrune semska sko, men når jeg fikk den var fargen på renovatoren mer medium brun enn den var mørkebrun. Vil dere ikke anbefale å bruke den ? Eller går dette bra? Det kommer da helt ann på hva du selv ønsker. Selvfølgelig går det bra, men fargen vil naturligvis endre seg. Har lenge vurdert å gjøre mine Arlingtons mørkere, men sliter utrolig nok med å finne en "revonator". Hvor kjøpte du din? Hva er egentlig å foretrekke; sprayboks eller svamp? Med svamp får du ihvertfall gnidd det ordentlig inn i skinnet, men det vil jo være lettere å bare bruke en sprayboks. Problemet er vel at de fleste renovatorene til semska skinn kommer på spraybokser, og de er jo ulovlig å sende via fly, så da har vi allerede utelukket 90% av alle utenlandske nettbutikker. Kjøpte min renovator på Heppo, den skulle være mørke brun, men var langt fra "mørk", mer medium brun. Så si i fra hvis du finner et sted som selger en mørkebrun renovator, da jeg selv er på utkikk etter noe mørkere! Det nærmeste renovator jeg har funnet, som ikke er sprayboks, i utenlandske nettbutikker er Saphir Suede Multicleaner, men kjipt at den bare kommer i neutral... Endret 28. oktober 2011 av Rankiz Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Er skinnet mye skadet? Hvis det ikke er det, skal vel en nøytral være ok - farge trenger man vel først og fremst om man vil dekke over noen skavanker? Må si jeg synes Sapphire-skokremen i medium brun var utrolig god å jobb med. Gjorde et par stygge gamle, medtatte skinnsko litt mer presentable. (Selv om en fæl sko uansett er en fæl sko.) Sånn helt malapropo, men litt apropo sapphire. Endret 28. oktober 2011 av NgZ Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 28. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Er skinnet mye skadet? Hvis det ikke er det, skal vel en nøytral være ok - farge trenger man vel først og fremst om man vil dekke over noen skavanker? Må si jeg synes Sapphire-skokremen i medium brun var utrolig god å jobb med. Gjorde et par stygge gamle, medtatte skinnsko litt mer presentable. (Selv om en fæl sko uansett er en fæl sko.) Sånn helt malapropo, men litt apropo sapphire. Vi snakket om semska skinn, men ja, har selv kjøpt Saphir skokrem i 5 forskjellige nyanser av brun, så gleder meg til når de kommer. Kanskje jeg skal sende tilbake den renovatoren jeg fikk (gratis retur) for så å be de sende meg den i nøytral farge istedenfor? Endret 28. oktober 2011 av Rankiz Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2011 Har de det på sånne ting og? Genialt. Eller ikke, for dem. Så at det var snakk om semskede sko, derfor malapropo. Kom bare på det da du linket til et sapphire-produkt. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2011 Kjøpte en renovator til mørkebrune semska sko, men når jeg fikk den var fargen på renovatoren mer medium brun enn den var mørkebrun. Vil dere ikke anbefale å bruke den ? Eller går dette bra? Det kommer da helt ann på hva du selv ønsker. Selvfølgelig går det bra, men fargen vil naturligvis endre seg. Har lenge vurdert å gjøre mine Arlingtons mørkere, men sliter utrolig nok med å finne en "revonator". Hvor kjøpte du din? Hva er egentlig å foretrekke; sprayboks eller svamp? Med svamp får du ihvertfall gnidd det ordentlig inn i skinnet, men det vil jo være lettere å bare bruke en sprayboks. Problemet er vel at de fleste renovatorene til semska skinn kommer på spraybokser, og de er jo ulovlig å sende via fly, så da har vi allerede utelukket 90% av alle utenlandske nettbutikker. Kjøpte min renovator på Heppo, den skulle være mørke brun, men var langt fra "mørk", mer medium brun. Så si i fra hvis du finner et sted som selger en mørkebrun renovator, da jeg selv er på utkikk etter noe mørkere! Det nærmeste renovator jeg har funnet, som ikke er sprayboks, i utenlandske nettbutikker er Saphir Suede Multicleaner, men kjipt at den bare kommer i neutral... Det er nettopp det med disse reglene angående spraybokser som irriterer meg. Hadde det ikke vært for de hadde jeg kjøpt fra Saphir. Grunnen til at jeg lurte på spray vs. svamp er at jeg kun har sett spray i aksjon, og det virker særdeles effektivt og resultatet ble bra. Skal innom Dagestad for å kjøpe skotrær til uken, så får se hva jeg finner der. Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 29. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2011 Fikk en haug med produkter fra Saphir i går, så tok en runde med saddle soap, renovateur og skokrem på et par skitne chelsea boots. Tok litt svart krem på tåboksen og hælen for litt amatør-antiquing, og imo ble ikke resultatet så ille. Lenke til kommentar
operg Skrevet 29. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2011 Hvor kan jeg få tak i noe liknende dette? Butikk (helst i Trondheim) eller bestillbart fra Norge eller Europa. http://www.lastcall.com/p/Robert-Wayne-Poland-Oxford-Black-Shoes/prod1670013/?ecid=LCALRFeedJ84DHJLQkR4&ncx=n&uEm=%%affiliates%%&ci_src=14110925&ci_sku=prod1670013skuBLACKCHIN Lenke til kommentar
baaabra Skrevet 30. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2011 Trenger nye dressko og har sett litt på Cheaney Newman. Hva syns dere om de? Noen alternativer jeg bør vurdere i samme prisklasse (strekker meg ikke så veldig mye lenger). Gjerne engelsk nettbutikk så jeg får shippet de til hotellet neste gang jeg skal over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå