Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den massive skotråden

Anbefalte innlegg

Vær klar over skoene har lærsåle, så ikke noe å satse på når det blir glatt ute. Hvis ikke du liker å slå deg fordervet da. ;)

Er fullt klar over det ja. Skal se om jeg finner frem noe av det gamle hockeyutstyret mitt.

Satser på å få litt struktur i sålen før snøen kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det har blitt spurt om før, men er det noen butikker i Trondheim som fører Herring Shoes? Sett flere interessante sko der, men litt usikker på å handle sko over nett. Pleier som regel å bruke 45/46 litt avhengig av merke.

Herring Shoes selges vel så vidt jeg vet kun av Herring selv. Det du kan gjøre er å finne ut hvem som har produsert skoene du er interessert i, skrive ned lesten og prøve et tilsvarende par på en tilsvarende lest i butikken.

Edit: Carmina har åpnet ny onlinebutikk.

Dameseksjonen hos Carmina:

FapFap.png

Jeg har herved to mål i livet:

1. Få skreddersydd minst én dress.

2. Ha en kjæreste som bruker sko à la Carmina.

Amen!

Lenke til kommentar

Var da noen som fortalte for et par sider siden om hvordan de trynet på et kjøpesentergulv. :p Da skal de bli ganske mye bedre når de blir slitt litt. :p

Ikke utenkelig at det var meg.

Husk at dette var første gangen jeg bruke dem og såla var helt jevn og glatt. Da skal det vel godt gjøres å få et annet resultat når man er så dum at man går på slikt gulv de har på mange kjøpesentre.

Mine Herring Coltham har skinnsåle (dog med gummi), og de gir helt fint feste for vinterbruk nå som de er gått inn.

Så lenge jeg vet jeg ikke skal gå i et veldig gjørmete/sørpete/vått miljø vil jeg alltid velge skinnsåler, eventuelt bare slenge på et par kalosjer. Det ser bedre ut, føles bedre å gå på og det er umulig å hate klikk-klakk-lyden fra skikkelige lærsåler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vær klar over skoene har lærsåle, så ikke noe å satse på når det blir glatt ute. Hvis ikke du liker å slå deg fordervet da. ;)

jesus

fucking

christ

Med mindre man har balanse på samme nivå som en 2-åring er det NULL problem å bruke sko med skinnsåler på vinteren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke greia her jeg. Hva er det egentlig dere sammenligner skinnsålene med? Alternativet til å gå med skinnsåler er dette, og forskjellen på de og skinn er minimal. Selvfølgelig vil f.eks. disse være mindre glatte, men det er da en helt annen type sko, og kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Jeg har inntrykk av at mange av de som sier at skinn er glatt ikke har prøvd både skinnsåler og dainitesåler, som som sagt er eneste reelle alternativ på samme type sko.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Men det er jo lavere friksjon i skinn enn gummi, så de vil jo per definisjon alltid være glattere.

Ta feks marmorgulv som ett eksempel, man sklir ikke på det med gummisåler, men det kan man gjøre med skinnsåler.

Jeg bruker jo skinnsåler om vinteren, det går jo bra.

Men jeg merker jo at jeg går med skinnsåler.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke greia her jeg. Hva er det egentlig dere sammenligner skinnsålene med?

Det er snakk om vintersko, og vi bpr i Norge. You do the math. ;)

Det har jo ingenting med saken å gjøre. Når folk klager på at skinnsåler er glatt må det jo selvfølgelig være i forhold til sko med et sammenlignbart utseende og bruksområde de mener. Alle skjønner jo at et par fjellstøvler med såler med 5 cm dypt spor vil være mindre glatte, men i forhold til et par sko med dainitesåler som er det 90 % av skoene som er i samme kategori som sko med skinnsåle har, vil ikke skinnsåler være spesielt glatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...