MST Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Var hos Grensen sko idag og prøvde ett par Chelsea Boots fra Loake. Vil disse være like i størrelsen som disse Herring skoene? http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?colset=1&style_id=89&shoeid=5251&brandid=6&catid=109&oldcolid=2751&seconds=&colour_id=435 Det kommer ann på hvilken lest de er sydd over. Hva mener du? Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Sitert fra herring: The LAST is the foot shape that the shoe uppers are pulled over & secured on during manufacturing to obtain the shape. The lasts are given numbers or names to denote their individual characteristics such as toe shape & depth etc. Traditional Lasts are made from wood but now more commonly plastic ones are used these days. Lenke til kommentar
MST Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Hmm, okei.. Kanskje lurt å kjøpe dem i butikk, da jeg ikke er sikker på om størrelsene er de samme. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Det har blitt nevnt utallige ganger før, men som regel er sko fra Herring en halv størrelse større en normale sko. Bruker du f.eks. 43 til vanlig, bør du gå ned på 42,5 hos Herring, med mindre det er sko du beregner å skulle bruke tykkere sokker i.. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Øh, det var et dårlig tips. Det kommer da helt an på hvilken lest det er snakk om. Mine sko fra herring varierer fra 42.5 til 44. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Kjøp.... *znip* Takker for et informativt og greit svar. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 4. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2011 Wax Polish til polering av tåboks og hæl Jeg har alltid lurt på om det er noen spesiell grunn til at tåa og hælen på sko skal ha ekstra glans. Er det det, eller er det bare for estetikkens skyld? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 5. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2011 Det kan vel tenkes at et tykkere vokslag gir mer beskyttelse? Bare spekulerer her. For øvrig er det jo også noe estetisk ved det, selv om jeg personlig ikke er veldig fan av blank tåboks og hæl. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 5. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2011 Personlig polerer jeg tåboks og hæl for å unngå en monoton farge over hele skoen. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 5. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2011 Noen som har tips til vintersko til en tennåring eller? Lite lyst til å gå med svære klumper av noen vinterskopå føttene, samtidig som jeg ikke er villig til å gå med skatesko uten fòr i -15 grader og snø... Har søkt litt rundt på nettet, men finner ikke noen steder med min størrelse, eller sko som er okey ut. Bruker btw 46 i sko.. Noen som har noe å anbefale? Lenke til kommentar
Greed Skrevet 5. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2011 Er ute etter å kjøpe litt diverse skopleieprodukter, noen tips til nettbutikk? Evt. fysisk butikk i Oslo Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 5. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2011 Tror en del her har bestilt fra A Fine Pair of Shoes. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2011 Jepp. Bestilte for litt siden, kom frem fort og uten problemer. Passet dog på å holde meg under tollgrensen, kan eventuelt legge inn to bestillinger dersom du skal ha mye -- frakten er så billig at det lønner seg i de fleste tilfeller (med mindre vi snakker betydelige mengder) kontra å betale toll og moms. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 5. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2011 Wax Polish til polering av tåboks og hæl Jeg har alltid lurt på om det er noen spesiell grunn til at tåa og hælen på sko skal ha ekstra glans. Er det det, eller er det bare for estetikkens skyld? Nei, det er ikke bare for estetikkens skyld. Vokspolish blir et hardt lag på skoen når det tørker, så det kan sprekke opp hvis det blir for mye av det på steder som bøyes når man går. Hæl og tåboks blir aldri bøyd, og det er derfor man kan bruke større mengder vokspolish der. Det er ikke noe i veien for å bruke litt vokspolish på resten av skoen, men de fleste dropper det. En sko som får sprekker i polishen må man strippe helt, og det er ganske mye arbeid. 1 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2011 Var på Grændsens Skotøimagazin i dag, og Wolverine 1k Mile var penere enn jeg trodde! Prøvde dem på, og jeg kunne absolutt ikke gå ned i størrelse. 42, som jeg vanligvis bruker, satt akkurat bra nok. Addison var rimelig pene, men liker de vanlige best. Fikk du med deg hva de kostet? Sjekket noen priser på nett, for $405 får du de fra OnTheFly.com med FedEx, så de ender på rundt 3500 ferdig fortollet. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 5. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2011 3000,-. Vil heller anbefale deg å få dem til å sende til en proxy i USA (gratis CONUS shipping fra On The Fly), for så og sende de som gave til deg, da kan du få det ned i rundt 2.200,-. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2011 Skal absolutt se på mulighetene for å gjøre det ja, har litt lyst til å slenge med noen LL Bean Boots i tillegg. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 5. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2011 Nå fikk jeg noen penger inn på kontoen, så da blir det sikkert et par chelsea boots i løpet av kort tid. Hvordan er prisnivået på Grændsen? Jeg tenker å prøve ut et par fra Loake. Lenke til kommentar
MST Skrevet 5. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2011 Nå fikk jeg noen penger inn på kontoen, så da blir det sikkert et par chelsea boots i løpet av kort tid. Hvordan er prisnivået på Grændsen? Jeg tenker å prøve ut et par fra Loake. De jeg prøvde lå på 2100,- Disse var fra Loake Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 5. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2011 Da skal jeg springe ned dit i morgen rett etter forelesning for å sikre meg et par. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå