August. Skrevet 26. august 2011 Rapporter Del Skrevet 26. august 2011 Studio G12 på Egertorvet i Oslo har dem, men der koster de også 3500.. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Dag: Jeg tenkte meg å enten bestille på nett (og da finne en annen side enn Pediwear, hvis det i det hele tatt er mulig) som har de i det jeg håper er min størrelse, men kan hende jeg må få noen til å plukke de opp for meg i UK og så sende med vanlig post. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Jeg trenger desperat et par vintersko. De vil bli brukt i Bergen. Har fra før av utelukkende tøysko. Det blir jo ikke særlig kaldt i Bergen, heller ikke så mye snø sannsynligvis, men litt sørpe og lignende er det vel mulighet for. Det jeg er litt usikker på er hvilken type sko jeg skal kjøpe. Vil desert boots funke greit nok, eller bør jeg gå over på noe annet? Jeg vurderer sko fra LL Bean, men de er jo ikke særlig pene, ikke noe jeg har lyst å bruke hver dag. Alternativene derfra er disse og disse. Tips til andre sko? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Kjøp deg et par Bean Boots (høye, ikke de stygge lave du linket til) og et par chelsea boots. Et par vintersko holder ikke. Desert boots funker til de dagene det ikke er mye snø eller sørpe, men ikke til så mye annet. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 We regret that we do not have your size in stock in the Lowndes and are not expecting delivery of further stock in the near future. We can order these shoes for you from the factory should you so wish; however due to the current high demand for C&J footwear, we like other retailers are restricted as to the volume of orders that we can place, and we have unfortunately already used all of our allocation for July and August and have a full waiting list of customers for September so we cannot now place this order with the factory until the beginning of October. Delivery could be up to 8 - 10 weeks thereafter depending on the factory stock situation and production schedules at that time which we cannot yet predict; we would hope however that it should be considerably less. Sorry not to be able to give a better indication at the present time. Sendte mail til Pediwear. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Ok. Holder 8"? Hvilke chelsea boots er det en god del her har? Loake? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Dag: Jeg tenkte meg å enten bestille på nett (og da finne en annen side enn Pediwear, hvis det i det hele tatt er mulig) som har de i det jeg håper er min størrelse, men kan hende jeg må få noen til å plukke de opp for meg i UK og så sende med vanlig post. Takk for svar. Jeg har litt blandet erfaring med å handle på nett når jeg ikke er helt sikker på størrelsen. Kanskje like greit å ta en billigtur til London og handle ordinært. I alle fall når det er første eksemplaret det er snakk om. Det frister mer å få prøvd skoen enn å drive å sende frem og tilbake. Det blir mye pes med det, synes jeg. Lang tid går det også. Er det ikke varer for 6.000 nok man kan ta tollfritt inn i landet? Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Ok. Holder 8"? Hvilke chelsea boots er det en god del her har? Loake? Jeg har Loake Mitchum og er fornøyd med dem så langt(nå har jeg ikke fått brukt dem skikkelig enda). Mine er i 9, eller 43 om du vil, da jeg beregnet inn litt tykkere sokker enn i de andre skoene jeg har som er kjøpt fra Herring. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Hvor mye ble det totalt da du kjøpte de fra Herring? Ser de har de til 1799,- på heppo.no Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Hva synes egentlig folket om Lacoste Delevan? Trenger noen sko i vinter, og syntes de så bra ut. Bytte ut lissene er noe jeg hadde vurdert, da Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Likte de ikke... Fæl såle og ellers alt for mye på gang. Og Lacoste er ikke kjent for å ha sko i spesielt god kvalitet. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Dag: Jeg tenkte meg å enten bestille på nett (og da finne en annen side enn Pediwear, hvis det i det hele tatt er mulig) som har de i det jeg håper er min størrelse, men kan hende jeg må få noen til å plukke de opp for meg i UK og så sende med vanlig post. Takk for svar. Jeg har litt blandet erfaring med å handle på nett når jeg ikke er helt sikker på størrelsen. Kanskje like greit å ta en billigtur til London og handle ordinært. I alle fall når det er første eksemplaret det er snakk om. Det frister mer å få prøvd skoen enn å drive å sende frem og tilbake. Det blir mye pes med det, synes jeg. Lang tid går det også. Er det ikke varer for 6.000 nok man kan ta tollfritt inn i landet? Jo, er vel 6000, men det er jo ikke verre enn å ta de på seg den dagen du skal reise hjem, så har verdien sunket betrakelig dersom du vil være veldig lovlydig, men sjansen for at du blir stoppet og de vil ta en titt på kvitteringer og lignende er jo minimal. De skal visst ha de i Oslo også, til 3500, så blir jo nesten billigere å kjøpe de i butikk dersom du befinner deg i Osloområdet. Jeg er dessverre i Stavanger, noe jeg mistenker at du også er, så da er det jo like langt som til London med fly. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Hehe. Jo vi er visst stuck in Stavanger begge to. Men Oslo er jo ikke uten sjarm, den heller. Hvor selger de C&J der? Tenkte på det samme som du, at det er jo bare å spasere gjennom tollen med skoene på. Det skal jo ganske mye til at det ikke går. Ekstreme gnagsår etter for lite inngåing, måtte være eneste årsak kanskje. De siste turene til London har jeg ikke fått tilbakebetalt vat. De har blitt mye strengere (etter finanskrisen?) og forlanger å se varene før de betaler. Men varene er jo i kofferten. Og den er jo alt sjekket inn. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Dag: Studio G12 på Egertorvet i Oslo har dem, men der koster de også 3500.. Stemmer jo at du kan få tilbake VAT, det hadde jo ikke vært dumt det. Da ender du vel på rundt 270 GBP, eller rundt 2400 NOK, så den prisen er jo lite å klage på. Sikkert lurt å ringe litt rundt først da, og sjekke hvilke butikker som har de inne i riktig størrelse (±0.5), for det er visstnok litt sprengt produksjonskapasitet og det er ikke altfor mange som har kjempemange av de, jf. mailen fra Pediwear. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Dag: Studio G12 på Egertorvet i Oslo har dem, men der koster de også 3500.. Stemmer jo at du kan få tilbake VAT, det hadde jo ikke vært dumt det. Da ender du vel på rundt 270 GBP, eller rundt 2400 NOK, så den prisen er jo lite å klage på. Sikkert lurt å ringe litt rundt først da, og sjekke hvilke butikker som har de inne i riktig størrelse (±0.5), for det er visstnok litt sprengt produksjonskapasitet og det er ikke altfor mange som har kjempemange av de, jf. mailen fra Pediwear. Ja, du kan få refundert britisk moms, som er vel reelt 14,noe% nå. Så det er jo en del på dyre varer. Tidligere var den 17%. Du får det ved å be om tax-free i butikken (akkurat som her i Norge), og så skriver de ut en egen kvittering der du skal fylle ut noen få opplysninger (kontonummer og personalia). Noen butikker refunderer selv, f eks Marks & Spencer i Oxford Street, men også på Heathrow - og de andre flyplassenene, antar jeg. http://www.heathrowairport.com/portal/page/Heathrow%5EGeneral%5EAirport+information%5ETerminal+information%5EVAT+refunds/c25b646ff06aa110VgnVCM10000036821c0a____/448c6a4c7f1b0010VgnVCM200000357e120a____/ Har prøvd å finne ut om det er andre plasser, f eks et sentral kontor i London som også refunderer, men finner ikke. Noen som vet? Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Hvor mye ble det totalt da du kjøpte de fra Herring? Ser de har de til 1799,- på heppo.no Husker ikke akkurat hvor mye det ble inkludert toll, ettersom jeg kjøpte ett par andre sko, skotrær og skopusseboks i samme slengen, men tror tollen på alt det totalt kom på rundt 500kr, så det er nok penger å spare på å bestille fra Herring. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Føler meg dum og hjelpesløs nå. Tok ut skolissene på mine nye Herring Goodwoods for å impregnere de, og når jeg skal sette i lissene igjen har jeg ingen anelse om hvordan lissen skal være. Klarer ikke å huske hvordan de var, og klarer ikke å prøve meg frem heller. Noen som kan forklare enkelt hvordan jeg får til "originallissingen"? Endret 27. august 2011 av blade-bunny Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 http://www.fieggen.com/shoelace/lacingmethods.htm Velg en du liker/likner på den du hadde. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Hmm. Finner ingen som passer jeg. Skal se slik ut. Siden det bare er to par lissehull fungerer ingen av de "rette" på siden du linket til. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 27. august 2011 Rapporter Del Skrevet 27. august 2011 Burde kanskje sjekket skoene først, haha. Beklager, kan nok ikke hjelpe da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå