Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den massive skotråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja. Oslo/Norge er ikke verdensmester i kundeservice i forhold til andre steder jeg har vært, men det er ikke så ille. Merkelig at de som jobber i klesbutikker ikke vil være der. Skal sies at svensker som oftest er veldig greie å ha med å gjøre.

Svensker er mestre på kundeservice i forhold til nordmenn, ihvertfall etter mine erfaringer.

Husker jeg gikk inn på en klesbutikk på Nordbysenteret hvor jeg blir møtt av en blid svenske som ønsker meg velkommen og lurer på om jeg er ute etter noe spesielt. Jeg svarer da at jeg er ute etter shorts, og nevner noen farger og størrelsen min. 1 minutt etter har han funnet fram diverse shorts. Til og med ved prøving hjelper han meg med synspunkter om passform osv. Skulle tro han var en personlig shopper.

Men har jo naturligvis gode erfaringer med nordmenn også, f.eks. hos Agnar Hagen. Dyktig, kunnskapsrik og hjelpsom betjening, ihvertfall de jeg har hatt med å gjøre. Deilig å kunne bruke begreper som "lest", "tåboks" og "skotrær" uten å bli sett rart på, noe jeg skremmende ofte opplever i billigbutikker.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ah shiet. Dro ut i går på hagefest med de nye ørkenskoene. Om de ble møkkette... Jeg regner med at det finnes noen metoder for å få de fine igjen? De er i sandaktig suede stoff. Tar i mot tips med glede!

Bruk eddik på ei fille og vask skoene med det. Etterpå bruker du en børste for semsket skinn.

Lenke til kommentar

skomaker :p

Tilbyr skomakere å rense sko? Hva koster noe slikt?

Bruk eddik på ei fille og vask skoene med det. Etterpå bruker du en børste for semsket skinn.

Noe du har prøvd før og kan garantere? Et par fine og dyre sko som jeg aldri burde ha tatt med på hagefest..

Lenke til kommentar

Jeg forbinder hagefest med plen og terrasser, ikke jord og møkk? :p

Men uansett. Har selv renset ørkenskoene mine et par ganger med eddik, fungerte ganske så bra. Bare husk å børste etterpå, som Thrice sier.

Skomakere kan nok også gjøre det, men det er ikke noe problem å fikse det selv, så det er litt unødvendig.

Endret av Jottnegen
Lenke til kommentar

Du har rett, men når du står der, på en uklippt plen som er ganske fuktig en sen August kveld setter fort litt møkk og flekker på skoene. Så dere anbefaler å gjøre det selv? Eventuelt, hva vil det koste å ta dem med til en skomaker? Stoler ikke helt på meg selv for å være erlig.

Endret av Hugol
Lenke til kommentar

Noe du har prøvd før og kan garantere? Et par fine og dyre sko som jeg aldri burde ha tatt med på hagefest..

Ja. fkm tipset meg om det. Han gikk igjennom flere dyre sko-produkter før han fikk høre om det.

Tja, hvordan blir desert boots i forholdsvis store størrelser? I 45-46 er det vel en sjanse for at det ender opp som flytebrygger?

Det kommer vel an på resten av kroppen din det. Prøv et par.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Jeg har også brukt 50/50 eddik/varm vann på noen desert boots i samme farge som du, men fra bianco foot wear (jeg liker de). Bruker en tøybit fra et håndkle og bløter godt, og gnir på skinnet til det blir bløtt, skrubber ekstra på streker og møkk, børster og lar de tørke.

Kan jo se etter noen ganger at spesielt tærne er mørkere enn resten av skoen men synes ikke dette gjør så veldig mye.

Endret av Einaar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...