Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den massive skotråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Behing the scenes fra Loake:

Man skjønner godt at slike sko koster mer enn feks Ecco.

Skulle nesten tro at prisene egentlig var høyere enn de faktisk er.

Enig, og forskjellen er ikke akkurat liten heller. Jeg hadde uansett aldri gått med et par sko fra Ecco om jeg så fikk betalt for å gjøre det.

Men må si jeg liker trenden med at det lages fabrikk/behind the scenes-filmer slik som den fra Loake. Alltid spennende å se og høre hva som ligger bak et kvalitetsprodukt. Har alltid vært overasket over hvor lavt de greier å holde prisene, men dessverre eier jeg ingen sko fra Loake selv ettersom de ikke produserer sko i min breddestørrelse. Teitinger :p

Behing the scenes fra Loake:

hrmf.. Nå fikk jeg lyst på et par sko fra Loake. Passer lommeboken dårlig :p

Se på det som en investering. :) Det er mange kjøp som ikke har passet min lommebok, big time, men jeg kjøper heller et plagg/par sko av høy kvalitet enn flere av lav kvalitet. Greier alltids å hoste opp litt penger fra intet.

Lenke til kommentar

Jeg har som målsetning å i løpet av livet anskaffe meg minst ett komplett, bespoke antrekk (dress, skjorte, slips, sko). Slettes ikke umulig, men det må jo veves inn i andre prioriteringer – med mindre jeg skulle havne i den situasjonen at jeg ikke klarer å få utgiftene til å strekke til. :p

Lenke til kommentar

Har sittet å lest litt på nettet om pussing av sko.

Har bla lest her.

Jeg har tydeligvis pusset skoene mine helt feil. Jeg har gjort slik:

1. Tørket av skoene med en fuktig klut.

2. Satt inn skoene med skokrem. Venter 15-20min.

3. Tørker av skokremen med en gammel t-skjorte eller en kost.

4. Knytter en t-skjorte rundt pekefingeren. Dypper den så vidt i vann. Tar skokrem på, og lar fingeren gå i sirkel. Lar det stå i 30min.

5. Pusser skoene lett med en t-skjorte for å få av det som er "for mye".

Så leser jeg hos han så kaller seg The Shoe Snob, at han bruker noe han kaller "Saddle soap" som et av de første stegene. Å som et av de siste stegene bruker han "voks polering" (wax polish).

Vis jeg har forstått det riktig, så skal jeg bruke "saddle soap" som steg nr 1, og gjør om steg nr 4 som til voks polering?

Hvordan gjør dere det steg for steg? :hmm:

Lenke til kommentar

Skovoks kontra skokrem er litt epler og bananer, etter hva jeg skjønner. En skokrem vil kunne tilføre skinnet fuktighet og hindre at det sprekker (det samme vil salsåpe), og vil kunne dekke over skraper og småskader men vil ikke beskytte stort mot vann og vil heller ikke gi noen glans. Skovoks på sin side vil kunne gi bedre beskyttelse mot vann, og vil åpenbart også kunne gi en «mirror shine» på skoene dine. Smak og behag, altså.

Det jeg gjør er:

1. Rens skoa. Få vekk smuss og drit. Skobørste, fuktig fille, hva som enn får skoa rene. De bør dog være tørre før punkt nummer:

2. TLC. Sett inn skoa med salsåpe, skokrem eller skovoks etter eget forgodtbefinnende. Jeg har hørt at bare det ene eller det andre ikke er bra i lengden; du bør altså svitsje litt rundt her. Skokrem og skovoks annenhver gang, f.eks.?

3. Ingen vits i å la det virke i en halvtime. Jobb med skoene vekselvis, så går det helt greit. Når du har hatt krem/voks på sko nummer 2, så er sko nummer 1 klar for å pusses. Få vekk all overflødig krem og voks. Børste eller fille spiller ingen trille, så lenge du får vekk restene.

4. Eventuelt, hvis du vil ha mirror shine, så er det nå det skjer. Bruk litt og litt voks, og puss heftig med ei fuktig fille, så bygger du glans lagvis. Men igjen, ikke overdriv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...