henrikwl Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Hva syns dere om chukka boots/dessert boots om sommern? Jeg syntes det ser kleint ut og hører til på vår/høst part. Er det noen formelle "regler" på bruk av disse skoene? Så lenge antrekket «gir mening» så er det vel ett fett hvilken dato det er? Enig i at det vil se teit ut med boots til shorts og piqué, men hvis det er såpass kjølig at antrekket ellers tilsier det så er det jo bare å hive på seg et par chukkas. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Men herregud da gutter. Det sier jo seg selv at hvis det er kaldt så har man på seg varmere klær og sko enn hvis det er varmt. Hemmeligheten er å kle seg sånn at man verken føler seg for varm eller for kald. Man må jo være tilbakestående for å ikke skjønne det. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Ser ingen problemer med dette antrekket. Kommer nok ikke til å gå med Arlingtonsene mine mer, kanskje en gang eller to, men de blir i mine øyne litt for mørke til å gå med på sommeren, men noe lysere, som vist over, ser bra ut. Lenke til kommentar
pex Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Nettopp kjøpt ny dress, men er litt usikker på hvilke sko jeg skal velge. Oxfords eller brogues? Den er forresten marineblå, så det blir vel mørkebrune sko. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Oxfords kan ha brogues; det er ikke enten eller. Hvis du vil bruke skoene til noe annet enn dressen vil brogues gjøre de mer hverdagslige og anvendelige, spesielt om du velger en lysere brunfarge (som også fungerer bra til mørkeblå dress). Se SMLs tråd om sko for generell informasjon om sko. Hvis du bare skal bruke de til dressen er nok et par enkle, mørkebrune oxfords det beste valget - men det kommer an på preferansene dine. Lenke til kommentar
pex Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Takk for svar! Planen var egentlig å kjøpe sko som bare skal brukes til dressen. Heller litt mot Herring Knightsbridge eller Loake Aldwych. Hva synes dere? Lenke til kommentar
feggy Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Likte Knightsbridge best. Gikk forøvrig med dessert boots i kveld. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg liker Aldwych best av de, og også derfor jeg kjøpte dem. (Vel, det og at jeg fikk dem for 1200) Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Loake har også bedre lær hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Det er Loake som har laget den Herring skoen, så tror ikke det er noe særlig forskjell der. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg har Herring Knightsbridge, veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Noen som vet hvordan Sebago sine Docksides er i størrelse? Bruker vanligvis US8.5/EU42. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg bruker normalt 44 i sko her hjemme hvilket oversetter til UK10 i følge Herring sin oversiktstabell, og det stemmer etter min erfaring. Mine Docksides i størrelse UK10 sitter som støpt. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Så true to size altså, takk Hva synes dere om disse? Hvilken bør jeg gå for? Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg hadde valgt begge.. Men hva hvis du måtte velge en? Lenke til kommentar
Von-Matterhorn Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Er det noen som vet hvor man kan få kjpøt Sebagos i Oslo? Jeg vet at Ferner Jacobesn har, men jeg lurte på om det fantes flere butikker som selger dem? Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 De bør ha dem i en hvilken som helst skobutikk - i hvertfall sånn det er her Liker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå