Gå til innhold

Den massive skotråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvor i Oslo jeg kan få tak i lilla mokasiner? Vet at Agnar Hagen har noen, men de var med dusk, som jeg helst ikke vil ha. Kan alltids bestille fra herringshoes, men jeg foretrekker å prøve sko før jeg kjøper.

Noen bilder av disse/hva ligger de på?

Lenke til kommentar

Minkolje eller bivoks fungerer å smøre på sålen. Ikke legg gummisåle utenpå, for det ødelegger såla.

Du må også impregnere semsket skinn, det finner du i nesten alle skobutikker, bare spør etter impregnering til semsket skinn.

Når det kommer til skotrærne tror jeg bare at kvaliteten og passformen er bedre etterhvert som man går opp i pris, men ikke så mye at du burde bruke flere hundre kroner på et par

Takk. :)

Det virker som om du har erfaring med sko fra Herring. Har du brukt goodyear welted-sålen på vått underlag? Hvordan tåler den det hvis minkolje/det du bruker er smurt på?

Lenke til kommentar

Sko med goodyear welt fungerer fint i vått vær, og er vanntette så lenge du ikke står midt i en søledam i 10 minutter. Det har NULL effekt for sålen å smøre den. Det er fullstendig unødvendig. Selvfølgelig, det skader ikke å gjøre det, men som sagt er det komplett bortkastet.

Lenke til kommentar

@fkm: Det er tydeligvis forskjellige meninger om det der. Hvis det ikke skader uansett gjør jeg det ihvertfall til å begynne med (faren min har diverse skoprodukter fra før), så ser jeg om det blir noen forskjell etterhvert som smøringen går av. Takk for svar. Liker avataren din, forresten. :wee:

Lenke til kommentar

Blant de som kan noe om sko er det ikke forskjellige meninger om det nei, og hvis du tenker deg om er det helt logisk at det ikke vil ha effekt. Når du smører sålen med f.eks. bivoks vil det kanskje trekke en halv millimeter eller noe inn i skinnet. Det vil bli slitt vekk før du får gått 200 meter.

Det som derimot kan være lurt er å sette inn sålene med f.eks. bivoks hvis man vet at skoene skal stå lagret lenge, for da tørker ikke sålen inn.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor i Oslo jeg kan få tak i lilla mokasiner? Vet at Agnar Hagen har noen, men de var med dusk, som jeg helst ikke vil ha. Kan alltids bestille fra herringshoes, men jeg foretrekker å prøve sko før jeg kjøper.

Ligner litt på Herring Torino med duskene fra Herring Sienna. De kostet et sted mellom 1000 og 1500, husker ikke helt nøyaktig.

Mener å huske at de hadde det hos Lacrosse i Vika.

Takker, får sjekke det ut neste gang jeg har tid til et bybesøk.

Lenke til kommentar

Ligner litt på Herring Torino med duskene fra Herring Sienna. De kostet et sted mellom 1000 og 1500, husker ikke helt nøyaktig.

Jeg har de, og så vidt jeg husker kostet de 2000. Mulig jeg tar feil. Vet at Jonas. har dem også, så det er mulig han husker bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har de, og så vidt jeg husker kostet de 2000. Mulig jeg tar feil. Vet at Jonas. har dem også, så det er mulig han husker bedre.

Ganske sikker på at de ikke koster så mye nå. Vet ikke om de har satt ned prisen, eller om det er en annen modell/merke. Mulig jeg ender opp med å kjøpe de, liker de skoene jo mer jeg tenker på de, selv om jeg helst skulle ingått duskene.

Lenke til kommentar

Hadde ikke trodd at dere var skap-skatere hele gjengen :ohmy:

Streetwear kan være rimelig fett om man bare bruker det riktig og ikke overdriver det. Se på merker som Altamont, KR3W osv. Jobber tidligere hos en session forhandler og mye av klærne der var mainstream logo hood, men vi hadde også mye kule klær man ikke finner så mange andre plasser.

Jeg har en skjorte fra kr3w som jeg kjøpte for 2 år siden og nå er filipa K ute med nøyaktig lik skjorte. Sier ikke at filipa tar fra kr3w, men det gir en pekepinne på at "skatemerkene" faktisk har en viss oversikt over motebilde og lager mye kule klær.

Jeg er veldig fan av Nike SB og synes de har mange kule sko i utvalget.

Nike-SB-Stefan-Janoski-Tiffany-Diamond-1-570x427.jpg

Nike SB Stefan Janoski pro model

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...