Gå til innhold

Den massive skotråden

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Definitivt de øverste. Likte forsåvidt også par nr 2, men de blekner i forhold til det første.

Avhenger litt av bruken? Jeg kunne nesten sett for meg at jeg kunne gått med par #2 daglig, og så bare brukt #1 når jeg skulle pynte meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definitivt de øverste. Likte forsåvidt også par nr 2, men de blekner i forhold til det første.

Avhenger litt av bruken? Jeg kunne nesten sett for meg at jeg kunne gått med par #2 daglig, og så bare brukt #1 når jeg skulle pynte meg.

Omvendt vel?

Færre detaljer=mer formelt. Dermed vil de nederste skoene være beregnet for mer pyntede situasjoner mens de øverste for dagligdags bruk.

Lenke til kommentar

Bruk skinnbalsam. Bivoks fungerer fint det og, men det kan endre fargen på skoene litt.

Har prøvd med en, men synes ikke det funka så bra. Vet du om en måte å få bort gammel voks på, kan være jeg prøver meg på det og litt bievoks.

Lenke til kommentar

Omvendt vel?

Færre detaljer=mer formelt. Dermed vil de nederste skoene være beregnet for mer pyntede situasjoner mens de øverste for dagligdags bruk.

Brogues er mer casual ja

Lenke til kommentar

Bruk skinnbalsam. Bivoks fungerer fint det og, men det kan endre fargen på skoene litt.

Har prøvd med en, men synes ikke det funka så bra. Vet du om en måte å få bort gammel voks på, kan være jeg prøver meg på det og litt bievoks.

Rensekrem. Og det heter bivoks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Brogues er mer casual ja

What, så mer detaljer er mer casual? I mine øyne fremstår sko med mye "pynt" mer formelle da de fremstår mer påkostet, på et vis.

Lenke til kommentar

Brogues er mer casual ja

What, så mer detaljer er mer casual? I mine øyne fremstår sko med mye "pynt" mer formelle da de fremstår mer påkostet, på et vis.

Må jeg virkelig gjenta det? Du bruker for eksempel ikke wingtips til smoking ;)

Lenke til kommentar

What, så mer detaljer er mer casual?

Ja, selvfølgelig. Les den tråden om sko SML eller en eller annen lagde... Den er ganske rotete i tillegg til å være uklar et par steder, men du vil hvertfall lære litt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Må jeg virkelig gjenta det? Du bruker for eksempel ikke wingtips til smoking ;)

Nei, men nå har det seg jo slik at jeg baserer mine utsagn på egen fornuft og sammenhenger som for en ulært fremstår logisk.

Men jeg har masse å lære, så.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Om du sammenligner med klær vil du jo se at mengden "utsmykning" og formalitet er omvendt proporsjonale, det samme gjelder jo da sko.

Logikk, ikke alltid like logisk.

Lenke til kommentar

Skodager kommer jo som bestilt, trenger nye sko for sommeren. Noen som har vært på outlettene i det siste og vet om det bare er vintersko igjen?

Tenkte og besøke Høyer, Samsøe og follestad, det er vel der man finner sko som ligner mest på denne tråden?

4k-50062-skokupp_2.jpg

Edit: Tilbudet varer til 30.

Endret av JUL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...