Uncle Scrooge Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Noe i veien med Chelsea Boots ? Ellers blir det nok kjøp. Lenke til kommentar
SML Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Likte de ikke så veldig. Så litt klumpete ut, og litt stor såle. Klarer ikke helt sette fingeren på det Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Synes for det første skinnet og sømmene så veldig billig ut, og formen var heller ikke spesielt pen imo. Og til den prisen kan man vel egentlig ikke noe annet enn skvip, om det ikke er brukt! =/ Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Regna ikke akkurat med at det var noen superkvalitet til den prisen nei. Enig i at sålen var litt stor, så tror jeg ser meg om mer. Ikke akkurat hastverk i og med at vinteren er ferdig uansett (ihvertfall snart, snødde her i natt :/ ) Lenke til kommentar
geil Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 $600. Ingen uoverkommelig pris mao. Synes det var litt stivt. Regnestykke: Sko 600$ + frakt 60$ = 660 $ = 3894,- (5,9) + MVA = 4867,5 + postens forenklet fortolling (ikke toll) 218,- = 5085,- 5k for et par sko synes jeg er en smule mye... Skal være med på at pris etter tollbehandling gjør at det finnes langt bedre alternativer. Jeg regnet raskt $600*5,6=NOK3360, som er langt mer akseptabelt. Nå kjenner jeg heller ikke kvaliteten på skoen, så om det er prisgunstig overhodet skal jeg ikke spekulere i. Hehe. Viktig å ta med hele regnestykket. Tviler på at du får kjøpt dollaren for under 6,- i tillegg satt jeg opp et rimelig forslag med billig frakt. Benytter en seg av f.eks dhl, Schenker osv så tror jeg nok du må betale en del mer.. Da må en ut med moms på fortollinga osv si f.eks 5500,- da for skoene som er kjøpt fra England. Så finner man ut at sømmen er litt ødelagt eller av dårlig kvalitet osv, så har du det gående.... Nå skal jeg ikke være en partypooper, men det kan fort bli dyrt. Heldigvis er det ikke toll på sko, slik som klær da.. MC-s vekslingskurs i dag er 5,65 og da er Visas den samme, så det er ikke noe problem. Kjøpskurs hos oss er forøvrig 5,606 i dag. MVA og gebyr kommer på i alle tilfeller en bestiller sko fra utlandet, og gir tilnærmet samme prosentvise økning av prisen. Derfor valgte jeg å se bort fra det. Dessuten finnes det veier rundt tollbehandling. Men er helt enig om at det er snakk om dyrere sko. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Synes for det første skinnet og sømmene så veldig billig ut, og formen var heller ikke spesielt pen imo. Og til den prisen kan man vel egentlig ikke noe annet enn skvip, om det ikke er brukt! =/ Eyey, noen må forklare meg hvordan man ser på et bilde at skinnet og sømmene ser billige ut. Ser ikke forskjell selv ; p Men skoen så liksom veldig sammentrykt ut. Lav og med stooor såle. Men, det er vel umulig å unngå hvis man vil ha gummisåle. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Jeg vet helt ærlig ikke hvordan jeg kan forklare det med ord Er vel noen som kanskje greier det? Men ta et par wingtips fra f.eks. Loake, Herring e.l. og sett de ved siden av et par wingtips fra DinSko og du vil fort se forskjellen. Endret 10. mars 2011 av lokeland Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Klarte å søle olje på sebago seilerskoene mine! Nå er det en mørk flekk foran på skoen, noen som vet om dette er noe å gjøre noe med? Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Kan noen hjelpe meg med å finne tilsvarende (dvs. så å si helt identiske) sko som på dette bildet? Er ute etter de fremste. Det nærmeste jeg kommer er dette, men jeg er lite villig til å betale mer enn 2000 kroner. Er vel heller ikke helt det jeg er ute etter, et eller annet som skurrer litt, fargen kanskje. Lenke til kommentar
SML Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) Her er noen veldig like, til en grei pris. edit: glemte å sjekke fargen(trøtt ), vet ikke om de er for lyse Endret 11. mars 2011 av SML Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 (endret) http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?selectedColourID=1071&brandID=6&catID=43&shoeID=2013&selectedSizeID=0&selectedFitID=0 http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?selectedColourID=865&brandID=6&catID=43&shoeID=1710&selectedSizeID=0&selectedFitID=0 http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?colset=1&style_id=95&shoeID=2676&brandID=6&catID=42&oldcolID=1432&seconds=&colour_id=421 Edit: Ah, faen, cap-toe. http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?brandID=6&catID=84&shoeID=3069&selectedSizeID=0&selectedFitID=0 Endret 11. mars 2011 av lokeland Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Det er jo liksom i nærheten, vel, close but no cigar. Hampstead er det nærmeste, men feil farge. Hvordan ser forresten hælen ut i virkeligheten? Har en følelse av at jeg hater hæl. Hva gjør den egentlig der? Skal det se fint ut? Lenke til kommentar
Essem Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Ja. Hæl ser fint ut. Og sko med hæl er generelt finere enn sko uten hæl. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Cap-toe brogues uten hæl? Jeg grøsser bare ved tanken. 1 Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Klarte å søle olje på sebago seilerskoene mine! Nå er det en mørk flekk foran på skoen, noen som vet om dette er noe å gjøre noe med? Ingen som vet? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Fett hjelper jo når du skal fjerne olje fra f. eks hendene. Om jeg har drevet med noe mekanisk og er full av olje på hendene pleier jeg å bruke smør eller matolje til å fjerne oljen, før jeg deretter vasker bort fettet med Zalo. Men jeg vet ikke hvordan dette vil fungere på lær. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Klarte å søle olje på sebago seilerskoene mine! Nå er det en mørk flekk foran på skoen, noen som vet om dette er noe å gjøre noe med? Ingen som vet? Har du prøvd å gjøre noe med det? Hvis ikke: http://tinyurl.com/4c6onng Personlig har jeg brukt eddik på stygge flekker, funket bra. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Er 2taktsolje som har trukket seg inn i læret slik at det er en mørk flek der. Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Vist flekken ikke forsvinner så kan du jo bare dyppe de i samme olje, så får du en unik farge på skoene Vist flekken ikke forsvinner så kan du jo bare dyppe de i samme olje, så får du en unik farge på skoene 2 Lenke til kommentar
pex Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 En stund siden bildet ble postet, men er dette Loake Blackfriars? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå