Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Dersom Herring designer skoene selv, vil det være naturlig å anta de har like størrelser, uavhengig av hvem som produserer selve skoene. Det ville vært for dumt av et skomerke å ha vidt forskjellig størrelser på ulike modeller fordi man får produsert av ulike selskaper.

 

Egentlig ikke, da fabrikkene produserer på egen lest og den vil variere fra fabrikk til fabrikk.

Det er nok fult mulig du har rett, men jeg synes det likevel er litt rart. Det ville ikke vært hensynsmessig av f. eks en skjorteprodusent å ha ulike form og størrelse på skjortene sine fordi de er produsert på ulike fabrikker. Dersom du kjøper to slimfit skjorter i M fra J.Lindeberg, den ene hvit og den andre rutete, må man gå ut fra at de er like store, selv om den ene er produsert i Tyskland og den andre i Sverige.

 

Jeg synes det er veldig rart at en skoprodusent ikke har standard størrelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom Herring designer skoene selv, vil det være naturlig å anta de har like størrelser, uavhengig av hvem som produserer selve skoene. Det ville vært for dumt av et skomerke å ha vidt forskjellig størrelser på ulike modeller fordi man får produsert av ulike selskaper.

 

Egentlig ikke, da fabrikkene produserer på egen lest og den vil variere fra fabrikk til fabrikk.

Det er nok fult mulig du har rett, men jeg synes det likevel er litt rart. Det ville ikke vært hensynsmessig av f. eks en skjorteprodusent å ha ulike form og størrelse på skjortene sine fordi de er produsert på ulike fabrikker. Dersom du kjøper to slimfit skjorter i M fra J.Lindeberg, den ene hvit og den andre rutete, må man gå ut fra at de er like store, selv om den ene er produsert i Tyskland og den andre i Sverige.

 

Jeg synes det er veldig rart at en skoprodusent ikke har standard størrelser.

 

Han har rett. Jeg har flere par fra Herring, og de er forskjellige i størrelsen, av helt naturlige årsaker. Det er nemlig ikke rart at sko varierer i størrelse selv om de er fra samme merke. Det er til og med helt vanlig at sko varierer i størrelse for merker som lager skoene selv på egen fabrikk. Dette er fordi sko lages på forskjellige lester, som varierer i form og størrelse.

Lenke til kommentar

Dersom Herring designer skoene selv, vil det være naturlig å anta de har like størrelser, uavhengig av hvem som produserer selve skoene. Det ville vært for dumt av et skomerke å ha vidt forskjellig størrelser på ulike modeller fordi man får produsert av ulike selskaper.

 

Egentlig ikke, da fabrikkene produserer på egen lest og den vil variere fra fabrikk til fabrikk.

Det er nok fult mulig du har rett, men jeg synes det likevel er litt rart. Det ville ikke vært hensynsmessig av f. eks en skjorteprodusent å ha ulike form og størrelse på skjortene sine fordi de er produsert på ulike fabrikker. Dersom du kjøper to slimfit skjorter i M fra J.Lindeberg, den ene hvit og den andre rutete, må man gå ut fra at de er like store, selv om den ene er produsert i Tyskland og den andre i Sverige.

 

Jeg synes det er veldig rart at en skoprodusent ikke har standard størrelser.

 

Du kan synes det er så rart du vil, men det er godt kjent at størrelser varierer til tross for samme nominelle verdi, selv - som fkm skriver - fra samme fabrikant. Det samme gjelder jo forsåvidt skjorter, det kan fint være variasjoner selv om det er samme modell. Spesielt gjelder dette om de er produsert på ulike lokasjoner, uten at dette burde være en nyhet for noen som har kjøpt seg mer enn en skjorte.

Lenke til kommentar

Da vet jeg det :)

 

Jeg finner det likevel litt irriterende at Herring ikke opplyser på siden at skoene kan varriere i størrelse, selv innenfor hvert merke. Mulig dette er "allmennkunnskap", men det er tydelig at ikke alle er like opplyste. Nå varierer forhåpentligvis ikke størrelsene i veldig stor grad. Det hadde forundret meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor lang leveringstid pleier det å være fra Herring Shoes? Viss jeg bestiller nå, er det stor mulighet for at jeg får de til Bergen innen fredag?

For de av dere som lurer på hvordan det gikk, så sendte jeg mail til herring mandagsmorgen, de mente jeg skulle få skoene innen fredag. Så jeg la inn en bestilling rundt 12.00. Tok ganske nøyaktig 24 timer før UPS ringte meg og spurte om jeg var hjemme og klar for levering. Rett og slett utrolig rask levering! :w00t:

Lenke til kommentar

Hei godtfolk!

 

Har tenkt å kjøpe meg et par Vans til våren, og er litt i tvile hvilke jeg skal velge. Av de jeg har sett på syns jeg disse er de kuleste så langt:

Vans 1 eller Vans 2

 

Hva synes dere eksperter? Kan føye til at jeg kjører en noe rocka stil. Pleier å gå i Chinos som er litt trange nederst i beina og skjorter av ulike varianter, ofte med en band t-skjorte under.

 

Hva synes dere? Er åpen for andre forslag en akkurat de vansene jeg linket til også. :)

 

Edit: Ser nå at det ikke er mulig å linke til noen av de bestemte fargene, men de to jeg ville linke til heter i allefall: "Multi Check Black/pewter/red" og Multi Check Black/Bittersweet Orange".

Endret av Potteplantee
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke begynne med å anbefale deg sko som ikke passer stilen din, men hvis du først har bestemt deg for et par Vans så ville jeg ikke valgt slike rutete slipons. Synes for det første de ikke er særlig pene, og jeg liker heller ikke rutene. Personlig ville jeg da heller gått for Vans sine eldste sko, de som har gjort merket så populært.

 

http://www.vans.com/microsites/classics/authentic/index.php

Lenke til kommentar

Hvor lang leveringstid pleier det å være fra Herring Shoes? Viss jeg bestiller nå, er det stor mulighet for at jeg får de til Bergen innen fredag?

For de av dere som lurer på hvordan det gikk, så sendte jeg mail til herring mandagsmorgen, de mente jeg skulle få skoene innen fredag. Så jeg la inn en bestilling rundt 12.00. Tok ganske nøyaktig 24 timer før UPS ringte meg og spurte om jeg var hjemme og klar for levering. Rett og slett utrolig rask levering! :w00t:

Da rakk du vel akkurat mandagsflyet da. 24 timer er dødsbra, jeg fikk mine på et par dager.

Lenke til kommentar

Sånne rutete vans er veldig fjortis og det er vel egentlig ikke akkurat sånn stil du vil ha. Sånne sko har jeg ofte sett på barn/ungdom med DC og Wesc gensere eller tskjorter. Skoene Winston linket til var allerede mye bedre.

 

Jeg tror han selv vet hva slags stil han vil ha.

 

Han skriver at han har en rocka stil. Altså gikk jeg utifra at han ikke er en fjortis. Derfor skriver jeg at de rutete vansskoene etter min mening ikke passer til stilen hans fordi jeg assosier slike sko med fjortiser.

Lenke til kommentar

Angående pleie av sko med lærsåle, hvordan tar dere best vare på skoene?

 

Har jo vært skrevet en del om skopleie, men hvordan gjør man det med sålen? Da går jeg ut ifra at lær-sålen krever en del mer pleie enn en vanlig gummi-såle.

 

Fant denne

 

Skal man/bør man egentlig impregnere sålen, og skoen for den del? Var vel sagt av fkm at hvis en impregnerte fikk ikke læret puste så godt som det burde.

 

Og bør man rengjøre evt. skitt man får på lær-sålen rett etter bruk? Kan ikke se for meg at hvis en i det hele tatt bruker skoene ute og trasker rundt i sentrum, at de ikke blir skitne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...