Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er jo nesten ikke verdt å ta med ved tanke på at de færreste mennesker noen gang kommer til å bruke de :p Og en god del har nok aldri sett slike sko heller.

 

Når man skriver "den mest formelle skotypen er.....", og det ikke er riktig føler jeg det er greit å hvertfall nevne hva som faktisk er den mest formelle skotypen.

 

Det blir som å si at det mest formelle antrekket en mann kan ha på seg er dress, fordi nesten ingen bruker kjole og hvitt.

Lenke til kommentar

Syv gode tips om skopleie.

 

(Faktisk fra eurosko sine nettsider)

 

En ting jeg stusset litt på er nr 5: "sko med lærsåle - behandle sålen med collan-olje." Er dette noe folk her inne gjør eller er det ikke noe poeng i å gjøre det?

 

F. eks her står det under skopleie:

Sålene må settes inn med collanolje før bruk og må brukes i kombinasjon med kalosjer på regnværsdager.

 

Og i tillegg så var det slik at man ikke skulle impregnere skinnsko pga at skinnet ikke pustet bra nok? Får mine Loake Mitchums i morgen kveld og lurer litt på om det er noe som må gjøres før jeg skal bruke de.

 

Edit: Har folk her inne forresten kalosjer? Og hvis ja, hvilken farge?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

De er jo nesten ikke verdt å ta med ved tanke på at de færreste mennesker noen gang kommer til å bruke de :p Og en god del har nok aldri sett slike sko heller.

De har ett par hos Agnar Hagen :)

Skal du gå i kjole og hvitt den nærmeste tiden da? :p Er generelt litt overrasket over at det er mulig å få tak i i Norge. Impressing!

Lenke til kommentar

Ser ut som en krysning mellom penny loafers og driving shoes/mokasiner. Synes de generelt så litt for runde ut i formene. Hadde nok heller kikket på Italian-kolleksjonen til Herring. Skal selv snart kjøpe et par fra den kolleksjonen.

Har et par fra Filippa K i beige jeg er ganske fornøyd med, men Herring Torino ser imo ganske bra ut. Dessuten er det et stort fargeutvalg, så det blir nok noen på meg om et par måneder og.

Lenke til kommentar
Så en svart, plain oxford sko er den mest formelle skoen (kun overgått av lakksko, som jo er lakkerte svarte oxfords)

 

Litt feil, detteer den mest formelle skotypen for herrer. Brukes til kjole og hvitt osv.

 

Ahh... Man lærer så lenge man lever. Aldri sett sånne sko, jeg trodde det var lakksko man brukte til kjole og hvitt jeg. :blush:

Lenke til kommentar

Fikk mine Loake Mitchums i formiddag.

 

Kvaliteten virker utrolig bra og de passet også helt perfekt på foten.

 

Hva er forresten den mest anvendelige fargen hvis en skal kjøpe loafers?

 

Herring Torino i "navy suede" ser ut som gode sommersko og et mulig innkjøp til sommeren.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...