Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Kommer an på hva du skal bruke dem til. Jo lysere bukse du har, jo lysere kan skoen være. Altså vil den nederste skoen være mest anvendelig fordi skoen helst bør være mørkere enn buksen. Bortsett fra det er det kun smak og behag som avgjør, og da må du nesten velge dem du selv synes er penest.

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årh, det er så vanskelig å velge mellom Blackfriars og Shakespeare. Jeg synes Blackfriars ser bedre ut på bildet enn Shakespeare, men jeg har en følelse av at Shakespeare muligens ser bedre ut IRL.

 

Jeg er usikker på om det har noe å si, men VG2 represent y0. Er double monks ok til daglig? Jeg lurer ikke på om folk vil godta det, stilen er generelt relativt preppy i min omgangskrets, men kan det muligens bli oppfattet som litt try-hard?

Lenke til kommentar

Kan ikke se for meg annet enn at du ville blitt sett på som try-hard, men det er kun basert på mine erfaringer fra VGS. Ved skolen jeg gikk på (på landet ...) ville du nok til og med blitt mobbet, men klær er vel ikke den største interessen der.

Edit: Wingtips på VGS tror jeg faktisk ikke jeg hadde reagert på.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Jeg tror nok som sagt det ville gått helt fint i omgangskretsen min samt ved festlige anledninger, type bursdager, byen osv. Jeg går sannsynligvis på den hyggeligste, mest tolerante skolen i landet. Det jeg er mer usikker på er egentlig hvordan folk flest vil reagere, altså folk jeg møter på gaten osv.

 

Men det ser ut til å være en enighet om at det blir litt overkill. Jeg får revurdere et kjøp. MEN DE SER SÅ FINE UT!

 

EDIT: Er det noen som føler for å gi litt veiledning til hvilke sko som vil være ok? Jeg er heftig lei av converse, plims og chukkas. Jeg har kjøpt inn alpargatas og båtsko til våren/sommeren, men jeg vil gjerne ha noe litt finere også, men som fremdeles kan bli brukt til hverdags. Hva blir forresten regnet som pensko? Jeg ser iaf på wingtips som mer formelle enn monks, grunnet mønsteret, men jeg har lite greie på sko. Hva med chelsea boots?

Endret av DandyVers
Lenke til kommentar

EDIT: Er det noen som føler for å gi litt veiledning til hvilke sko som vil være ok? Jeg er heftig lei av converse, plims og chukkas. Jeg har kjøpt inn alpargatas og båtsko til våren/sommeren, men jeg vil gjerne ha noe litt finere også, men som fremdeles kan bli brukt til hverdags. Hva blir forresten regnet som pensko? Jeg ser iaf på wingtips som mer formelle enn monks, grunnet mønsteret, men jeg har lite greie på sko. Hva med chelsea boots?

 

Jo mindre mønster og detaljer det er på skoen, jo mer formell er den, og svart er mer formelt enn brunt. Så en svart, plain oxford sko er den mest formelle skoen (kun overgått av lakksko, som jo er lakkerte svarte oxfords), og en brun full/wingtip brogue med utskjæringer vil være i den mindre formelle enden av skalaen. Hvor monks kommer inn er jeg litt usikker på, for å være ærlig.

Lenke til kommentar

Sliter litt med å se hva man skal gå med hvis man ikke skal gå med det mange omtaler som "pensko". Må man gå med sneakers for å ikke bli utstøtt da eller?

Kommer gjerne an på årstiden hvilke sko man går med, men det finnes da virkelig andre alternativer til monks enn sneakers. Boat shoes for eksempel.

Lenke til kommentar

Sliter litt med å se hva man skal gå med hvis man ikke skal gå med det mange omtaler som "pensko". Må man gå med sneakers for å ikke bli utstøtt da eller?

Din definisjon av pensko? Jeg går ikke direkte med pensko, men går sjeldent med sneakers.

 

Si det. Satt det i hermetegn ettersom folk har så forskjellige oppfatninger av hva pensko er. Men generelt oppfatter de fleste pensko som oxfords, lace-ups, brogues etc. etter min erfaring. En del jeg kjenner legger også chelsea boots under denne kategorien.

 

Hva går du med lokeland?

 

Desert boots for tiden.

 

-drugiS-: Bruker selv gjerne seilersko eller loafers på sommeren, men hadde ikke stusset over at par wingtips.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Nå om vinteren bruker jeg et par brune chelsea boots fra Tommy Hilfiger, synes de fungerer ypperlig til hverdags.

 

Selv om jeg legger de fra meg så de får pustet litt en eller to dager i uken, så må jeg ha noen andre sko å bruke. Anser denne overgangen mellom vinter og vår, og vår generelt, som en god mulighet til å bruke desert boots.

 

Noen som har noen gode forslag, utenom Sebago Arlington?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...