Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan det tenkes at han har kontakter hos importøren i New Zealand, eventuelt Australia? Importøren skal jo også ha litt profitt, og kan vel få skoene ned i $10. Så selger han de videre for $15 til denne karen, og han har fått en fin avtale med posten og betaler $5 i frakt. Da har han $12 i profitt før eBay skal ha litt, og da er det jo faktisk noe som kan gå rundt.

Lenke til kommentar

Kan jo selvfølgelig være, men bruttofortjenesten er fortsatt veldig lav... Men i enkeltmannsforetak kan folk finne på mye, så kjekt for oss at han selger de så billig.

 

Jeg har litt lyst til å bestille selv, men er litt skeptisk til den lange ventetiden og hans historie med å sende feil størrelse/farge. Kanskje jeg skal bestille nå, slik at en eventuell feilsending kan ordnes før våren/sommeren kommer for fullt?

Endret av Winston Wolf
Lenke til kommentar

Kan det tenkes at han har kontakter hos importøren i New Zealand, eventuelt Australia? Importøren skal jo også ha litt profitt, og kan vel få skoene ned i $10. Så selger han de videre for $15 til denne karen, og han har fått en fin avtale med posten og betaler $5 i frakt. Da har han $12 i profitt før eBay skal ha litt, og da er det jo faktisk noe som kan gå rundt.

 

Nei, det er ganske usannsynlig.

 

Det som heller ikke har vært nevnt er jo at 15 % av prisen er MVA, så det er 5.25 $ til i utgifter for selgeren per skopar.

 

Utgiftene er altså:

5.25 $ i MVA

+ 3.5 $ til ebay

+ 10 $ i frakt (jeg sjekket New Zealand Post, og de skulle ha 16.11 $ for å sende en pakke på str med et par cons til Norge, så 10 $ er faktisk ganske lite)

= 18.75 $

 

Da sitter han igjen med 16.25 $ som både skal dekke bruttofortjeneste og det han faktisk betaler for et par med sko. Si at han skal ha 5 $ i bruttofortjeneste (som er ekstremt lite), så sitter man igjen med 11.25 $. Det er 65 norske kroner. Jeg får meg rett og slett ikke til å tro at det er mulig å få et par med cons for 65 kroner gjennom en autorisert importør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen anelse :p Som sagt har jeg sett skoene, og de ser ikke fake ut i det hele tatt.

 

Det er godt mulig at de har kjøpt uautorisert rett fra fabrikk. Da vil nok innkjøpsprisen være mer enn lav nok til at de tjener gode penger. Hvis ikke kan jeg ikke se en annen forklaring enn at de er fake, men ut i fra hvordan skoene ser ut er jo ikke det så sannsynlig det heller.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Vanskelig dette her. Jeg hadde tenkt å sammenligne det med at man kan få kjøpt en radio til 20 kroner, men når jeg tenker over det blir det muligens ikke det samme.

 

Men det fkm sier gir mening. Vi kunne jo muligens spurt selgeren om hvor mye han sitter igjen med etter et salg, men det er jo godt mulig han ikke vil svare på det.

Lenke til kommentar

Vanskelig dette her. Jeg hadde tenkt å sammenligne det med at man kan få kjøpt en radio til 20 kroner, men når jeg tenker over det blir det muligens ikke det samme.

 

Muligens ikke det samme? Man får da sikkert kjøpt sko til 20 kr også, men det er da ikke det det er snakk om i det hele tatt. Vi snakker om Converse, et bestemt merke, og vi har også massevis av referansepriser.

 

Den kostnadsanalysen jeg gjorde i forrige post er omtrent så grunnleggende det er mulig å få den, og i realiteten er det mest sannsynlig masse andre kostnader inne i bildet. Det er jo egentlig bare å bruke hodet. Er det sannsynlig at en liten butikk fra New Zealand skal selge en så kjent merkevare 10-15 $ billigere enn alle andre? Jeg kommer hvertfall ikke frem til noe annet enn at svaret er nei.

Lenke til kommentar

Begynner å helle mot dem selv også. Selv om de er rundt $100 dyrere så vidt jeg kan se. Det som gjør meg litt bekymret er lærsålen. Jeg ser for meg at når temperaturen er såpass lav at man kan, og muligens bør bruke, slike boots, så er det en viss fare for at det også er litt glatt. Lærsåle er vel ikke kjent som det materiale med høyest friksjonstall på is.

Lenke til kommentar

Det med lærsåle på vinteren er noe som har blitt diskutert en del før, og det går helt fint etter at du har brukt skoen litt. Er det skikkelig glatt (som det er i Asker/Sandvika nå f.eks.) går du på snørra om du tråkker feil uansett hva du har beina (så lenge det ikke er brodder) og skal man først gå på snørra er det like greit gjøre det med pen såla på skoa!

 

Ville selv kjøpt Addison og ikke Original dog, men det er bare meg.

Me likey me wingtips!

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

... og skal man først gå på snørra er det like greit gjøre det med pen såla på skoa!

True that, yo.

 

Ville selv kjøpt Addison og ikke Original dog, men det er bare meg.

Me likey me wingtips!

 

Naah, liker original bedre. Kanskje jeg endrer mening når jeg får tatt og følt litt på dem, men har i utgangspunktet ikke så mye kjennskap til wingtips, men det er jo selvfølgelig en smakssak.

Lenke til kommentar

Begynner å helle mot dem selv også. Selv om de er rundt $100 dyrere så vidt jeg kan se. Det som gjør meg litt bekymret er lærsålen. Jeg ser for meg at når temperaturen er såpass lav at man kan, og muligens bør bruke, slike boots, så er det en viss fare for at det også er litt glatt. Lærsåle er vel ikke kjent som det materiale med høyest friksjonstall på is.

Har 1000 miles original, og de fungerer utmerket selv på glatta. Mye større friksjonkonstant enn f. eks. sko med crepe-såle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...