Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke mer enn rundt en dollar så vidt jeg husker, men det blir jo uansett litt når bruttofortjenesten er så lav.

Så faktisk en tråd på SF om det i dag, og der mente de at det gikk nesten 10-15% av fortjenesten i gebyrer til eBay, PayPal osv.

http://www.styleforum.net/showthread.php?t=220534

 

Sjekket ebay nå, og avgiften er faktisk 12 % av salgsprisen når det er buy it now, og det er snakk om sko. Dvs. at det trekker fra 3.5 $ til. Tar man hensyn til det i det originale regnestykket mitt spiser det neste opp hele bruttofortjenesten, så det vil nok si at innkjøpsprisen deres er lavere enn jeg hadde regnet med, for det er umulig å overleve på 1-2 $ i bruttofortjeneste per solgte skopar. Jeg kan rett og slett ikke skjønne hvordan det kan være snakk om ekte sko, men jeg vet jo at de ser helt ekte ut. Jeg er forvirret :/

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Problemet er jo nettopp det at de koster rundt 50 $ i butikker i USA, og da er det snakk om store kjeder som f.eks. Foot Locker, som kjøper så store kvantum at de får mye bedre priser enn alle andre. De betaler heller ikke frakt eller 12 % til ebay, så de har nærmere 10 $ mindre i variable enhetskostnader.

 

At en liten ebaybutikk fra new zealand som 99 % sikkert har høyere innkjøpspris og 10-15 $ ekstra kostnader per skopar (frakt og betaling til ebay) har prisen 10-15 $ lavere enn stort sett alle andre er helt ulogisk. De kan rett og slett ikke tjene noe særlig penger. Den eneste måten de kan tjene noe på er hvis de har helt usannsynlig lave faste kostnader. Husk at de 2-3 $ de tjener per par de selger (forutsatt at det er snakk om ekte cons) skal dekke husleie, strøm, lønninger osvosvosv.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Da skal han ha rimelig mye fritid. Atm har selgeren over 700 auksjoner. Ikke akkurat en mengde som tilsier at det skal være en bedrift som drives på fritiden.

 

Det er jo mulig at det er snakk om sko som er kjøpt uautorisert rett fra fabrikken til converse. Da får han sikkert skoene meget billig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...