Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er også enig med Lokeland, bare sånn at det er sagt.

 

Enig i hva, egentlig? At det er lett å kopiere converse sko? Det er jeg enig i. Men fyren lurte jo på om det er ekte vare, og nå sier jo TF at han har fått det bekreftet at det er ekte vare av en som jobber i butikk.

 

Lokeland: Hvorfor skulle jeg bry meg om hva du mener om noen sko? :hmm: Hva du, jeg eller noen andre mener om skoene er da helt irrelevant til om de er ekte eller ikke. Nå har KK bestillt et par til broren sin, så får vi se når han får skoene om hva han sier.

Lenke til kommentar

Jeg er også enig med Lokeland, bare sånn at det er sagt.

 

Enig i hva, egentlig? At det er lett å kopiere converse sko? Det er jeg enig i. Men fyren lurte jo på om det er ekte vare, og nå sier jo TF at han har fått det bekreftet at det er ekte vare av en som jobber i butikk.

 

Ja når en som jobber i butikk sier det MÅ det jo være riktig.

 

Som sagt har jeg også sett skoene det er snakk om, og de så absolutt 100 % ekte ut i mine øyne, men det er ikke dermed sagt at de er det. Hvis de er ekte har hvertfall butikken som selger dem en ekstremt lav bruttofortjeneste.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at det være riktig, men det er mer holdbart enn at noen feedbacks sier det er fake, det kan være noen som bare vil sverte selgeren. Men at prisen er latterlig billig er jeg helt enig i, og at det kan være grunn til å være skeptisk. Har sett Converse til den prisen før (i butikk), så er ikke umulig :) Så vi får bare vente til KK har mottatt skoene og følger en "how to spot fake" guide før vi finner det ut.

Lenke til kommentar

Ikke for å pirke, men akkurat det trenger ikke stemme TF.

 

For det første så kan folk få skoene og ikke engang vite at de er falske, og gi god respons tilbake. For det andre så kan folk få skoene, vite at de er falske, men likevel være fornøyde og gi positiv respons. For det tredje så betyr ikke en negativ kommentar automatisk at skoene er falske, det meste av den negative responsen til den selgeren er fordi vedkommende sendte feil størrelse eller frakttiden var stor.

 

Edit: når man i tillegg regner med at det er en stor andel av mennesker som egentlig ikke har nok kunnskaper til å skille ekte fra falske sko, så blir det hele litt shady. Det er en grunn til at jeg ikke er så altfor fan av eBay, man kan aldri være 100% sikker. Selvfølgelig finnes det tusenvis av unntak også, men du skjønner tegningen.

Endret av Winston Wolf
Lenke til kommentar

Han har over 1700 feedbacks, og 20 personer mener at skoene ikke er ekte. Jeg stoler på 1700, ikke 20 personer. Go figure

Det kan være flere grunner til at han har så få negative feedbacks. Jeg har shoppet på Ebay lenge nok til å vite om noen måter selgeren løser det på.

 

Jeg har gitt flere ganger negative feedback på ting som er fake, men selgeren har klart å fått dette fjernet fra profilen. Mens noen leker dumme og ber meg sende varene osv, eller at de refunderer litt av produktet. Det verste er de som refunderer med en gang du har sendt en mail til dem, om at produktet er fake. De er klar over at produktet er fake, men lurer de som dem klarer. Så ikke stol blindt på dette feedback opplegget.

 

FYI 1700 er ingen verdens ting i forhold til de jeg har fått fakes av. Ene selgeren her

 

 

Recent Feedback Ratings (last 12 months)

1 month 6 months 12 months

Positive 1838 16643 28321

Neutral 7 58 104

Negative 2 39 79

Endret av Bebeluv
Lenke til kommentar

Jeg er også enig med Lokeland, bare sånn at det er sagt.

 

Enig i hva, egentlig? At det er lett å kopiere converse sko? Det er jeg enig i. Men fyren lurte jo på om det er ekte vare, og nå sier jo TF at han har fått det bekreftet at det er ekte vare av en som jobber i butikk.

 

Lokeland: Hvorfor skulle jeg bry meg om hva du mener om noen sko? :hmm: Hva du, jeg eller noen andre mener om skoene er da helt irrelevant til om de er ekte eller ikke. Nå har KK bestillt et par til broren sin, så får vi se når han får skoene om hva han sier.

Gikk bare ut ifra at den negative tonen var fordi du gikk i forsvarmodus, that's all.

Og du vet at dette et forum. Der man har diskusjoner og kommer med ytringer av egne meninger og tanker?

Vel, det var bare en tanke jeg slang ut der, basert på antakelser og erfaringer. Ikke no mer. Ikke et angrep. Ikke et forsøk på å svartmale noen.

 

TF sa det jo godt over.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Ekte converse koster sikkert ikke mer enn 5-10 kroner å lage pr par. Får de tak i de billig fra fabrikken, kan man fint tjene litt.

 

Kjøper man dem uoffisielt fra fabrikk er de per definisjon piratvare. Kjøper man dem fra Converse får man ikke rabatter med mindre man kjøper ekstremt store mengder.

 

Converse selv selger de vanlige consa for 45 $ på hjemmesiden deres, så jeg gjetter på at andre butikker ikke får kjøpt dem særlig mye billigere enn 20-25 $. Trekker man fra frakten (5-10 $) tjener ikke ebay-selgeren mer enn ca 5 $. Det høres kanskje ikke så lite ut, men tro meg når jeg sier at det er ekstremt lite. 15 % bruttofortjeneste er praktisk talt å gi bort skoene gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...