Gå til innhold

Den massive skotråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frakt fra Herring og til Norge er vel på ca 20 pund? Selv regnet jeg meg frem til 1017 med frakt, nå. Altså, sko + fakt + moms + UPS.

Men, ja, en tusenlapp for et par loafers fra Herring kan vel ikke være så gale? Jeg tror kanskje jeg har et vagt minne om at en eller annen her kritiserte litt på den italienske kolleksjonen til Herring en tid tilbake, men. Noen som kan bekrefte eller avkrefte? Noe sier meg at det var fkm : p

Jeg er hvert fall svært fornøyd med den italienske "kolleksjonen" tl Herring.

Lenke til kommentar

Hei!

Er på utkikk etter nye Alfa fjellstøvler, og fant et par som jeg interessert i. Flere av mine bekjente har også denne typen. Det er en Alfa Bever Sort.

img1922Alfa%20Bever%20Sort.jpg

Har funnet en vilmarksbutikk i Moss som selger denne over nett, men grunnet pris (2190,-) og passform vil jeg prøve skoene før et innkjøp.

Sportsbutikker som G-sport og Intersport i Stavanger og omegn har Alfa Bever Pro Grip+ inne, men er desverre ikke den utgaven jeg er ute etter.

Spørsmålet er da, hvor kan jeg finne Alfa Bever Sort i Stavanger?

Lenke til kommentar

Hvordan er det å bruke f. eks Loake 290 (Chelsea boots) når det er vått ute? Og burde man gå for Chelseas med fôr eller uten?

Greit med kalosjer, men så vidt jeg har skjønt lager ikke Swims kalosjer som passer sko med hæl. (med unntak for kvinner)

Bor i Bergen og vinteren er ganske vekslende med perioder med kaldt og tørt, samt perioder med slaps og regn. :hmm:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Hvordan er det å bruke f. eks Loake 290 (Chelsea boots) når det er vått ute? Og burde man gå for Chelseas med fôr eller uten?

Greit med kalosjer, men så vidt jeg har skjønt lager ikke Swims kalosjer som passer sko med hæl. (med unntak for kvinner)

Bor i Bergen og vinteren er ganske vekslende med perioder med kaldt og tørt, samt perioder med slaps og regn. :hmm:

Så vidt jeg vet går det fint, så lenge du lar skinnet tørke i romtemperatur i minst 24 timer mellom hvert bruk. Også er det viktig å tørke av salt fra skoene, det kan lage stygge flekker...

Jeg har ingen problemer med bruke Chelsea boots uten fôr i -15, så lenge jeg har ullsokker. Så, personlig velger jeg uten fôr, synes de lett kan bli for store og klumpete hvis man skal ha fôr inni også. Jeg liker når sko er litt slimme :yes:

Coa: Snasent!

Endret av Chikamaharry
Lenke til kommentar

Greit med kalosjer, men så vidt jeg har skjønt lager ikke Swims kalosjer som passer sko med hæl.

wut

Sikkert bare jeg som har misforstått litt av konseptet da jeg aldri har brukt kalosjer før.

Er det bare slik at man kjøper kalosjene ekstra store for å "strekke" de over (de virker jo ganske "stretchy") over skoen?

Så liksom for meg at f. eks. "Swims Classic" var hovedsaklig for Brogues eller Oxfords og at f. eks Mobsters er hovedsaklig for boots.

Bilde av Swims Mobsters:

2007115-16158-151_201092011_23924_md.JPG

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Tøft sagt.....

I utgangspunktet er jeg enig i deg, men:

- Sko er langt fra gratis

- Behandler man de ordentlig og varierer skopar man bruker skal jo ikke fukten være problematisk

- Det skal jo gjerne litt til for å bli våt

Den eneste settingen jeg kan se for meg at jeg kunne brukt kalosjer er i byen hvis det var slafsete ute, men selv da ... nei.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Fant ut at disse solgte Saphir Renovateur rmelig billig. Frakt til Norge var $40.00 USD. Noen som vet om et sted man kan få tak i det billigere?

Her koster det det samme, men det kan jo hende frakten er litt rimeligere. Hvis ikke kan du bare sende dem en mail og spørre om de kan sende det med usps eller noe, så det blir billigere. Det hender nettbutikker gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...