Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Håper diskusjon.no kan hjelpe meg litt. Jeg må bare på forhånd beklage at jeg sikkert ikke kan alle de riktige navnene på alle forskjellige typer sko, men det får gå!

 

Jeg er på utkikk etter pensko, brune pensko for å være litt mer spesifik. Jeg har tittet litt på Herring Shakespeare, men er usikker på hvor alsidige de er. Kan man bruke disse skoene i en litt mer casual setting enn dress uten å se helt idiot ut? Disse skoene har sikkert blitt nevnt opp til flere ganger her i tråden, men å lese alle postene før jeg stiller spørsmål er jeg dessverre for lat til.

 

Jeg liker også at de ser ganske rene ut. Mange av de andre brune penskoene jeg har sett fra Herring har et mønster av hull i skinnet (ser det i alle fall ut som), noe jeg ikke er så veldig fan av.

 

Jeg kjenner ikke til så veldig mange online skobutikker, men finner stadig vekk noen linker godt gjemt i trådene her på Mote og velvære. Er det noen plasser jeg absolutt bør titte innom før jeg bestemmer meg?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan se på pediwear.co.uk

 

For min del er de monksene allsidige. Jeg tror jeg kunne brukt de til jeans. Men hvis du ikke har pensko fra før av ville jeg kjøpt et par oxford captoe i første omgang(herring knightsbrigde).

Herring-Herring%20Knightsbridge%20(oxford)-Chestnut%20Burnished%20Calf-1520-766-1_sml.jpg

 

 

Skoene med hull kalles brouges eller semi-brouges avhengig av designet.

Lenke til kommentar

Morsomt plain.gif

 

 

Jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor alle har det for seg at skinnsåler er så forferdelig glatt. Med mindre man kjøper seg sko med enorme såler er forskjellen liten fra gummi til skinn.

Som alle andre sier, ikke gå for seilsko nå som vinteren nærmer seg. Sjekk bloggen til Charles, der var det gode tips. Men et tips, kjøper du sko med skinnsåle burde du få en skomaker til å legge en gummisåle over. Skinn har ikke så godt av å kjøles ned og bli vått, så snø er ikke skinnsålers beste venn for å si det sånn! I tillegg er skinnsåler ekstremt glatt:p

 

Finn en ting som ikke henger på greip her... :)

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Henger det ikke på greip at jeg har lært noe på et drøyt år? Ok...

 

Edit: Kan også legge til at det ble skrevet før vinteren i fjor, og det var den første vinteren jeg valgte å ikke legge om til gummisåler, etter å ha opplevd at 2 par med sko endte opp i søpla, etter at skinnsålen under gummisålen råtnet. Jeg valgte da å undersøke saken, og fant rimelig mange tips på nett om at skinnsåler har bedre av å ikke ha gummi over seg, i tillegg til at det ikke er så mye glattere at det gjør noe. Etter en hel vinter uten en eneste råtten såle (og uten et eneste fall forårsaket av skinnsåler, for den saks skyld) kommer jeg aldri til å legge om til gummi igjen.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Du kan se på pediwear.co.uk

 

For min del er de monksene allsidige. Jeg tror jeg kunne brukt de til jeans. Men hvis du ikke har pensko fra før av ville jeg kjøpt et par oxford captoe i første omgang(herring knightsbrigde).

Herring-Herring%20Knightsbridge%20(oxford)-Chestnut%20Burnished%20Calf-1520-766-1_sml.jpg

 

 

Skoene med hull kalles brouges eller semi-brouges avhengig av designet.

 

Takk for tips! pediwear.co.uk var en forferdelig stygg nettside, men det får gå ;p

 

Knightsbridge så jo også veldig greie ut. Ville du gått for Chestnut Burnished Calf eller Dark Brown Calf? Går det litt på hva man foretrekker her eller er det en av fargetonene som gir større muligheter med tanke på matching med andre farger osv.?

Lenke til kommentar

Dette har sikkert blitt spurt før, men jeg gav opp å lete :p Herringshoes, hvilken størrelse kjøper jeg ?

 

Bruker 44-45 i sko, litt varierende. Kjøper jeg et par sko på nett hadde jeg nok kanskje gått for 45, siden man aldri helt vet hva man får? Tenkte å starte forsiktig med et par Herring Knightsbridge(oxford) penso, fra bestseller lista. Velger jeg F eller G under fit ? O.o så vidt jeg vet har jeg en ganske normal fot i størrelse 44-45

Lenke til kommentar

takk :)

 

var dum og så ikke "?" -boblen til høyre for valg av størrelse.

 

Sko-treet som står i på bildet kan jeg vel bare drite langt etter å få med. Er det slik å forstå av siden at skal jeg ha et Herring Premier Shoe Tree til en str. 10,5 sko (norsk str.45), så skal jeg kjøpe treet i str.11 ? Bare på jakt etter en bekreftelse her.

 

Edit: men kjøper jeg skoen i en hel størrelse, f.eks. 10, så skal skotreet være str.10 ?

Endret av blindheim1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...