thrice Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg tror det går an med begge deler. Det kommer vel an på dressen og anledningen. Jeg ser ikke på monks som formelle sko. Men for all del, jeg som ikke har monks selv skal ikke si så mye, da det uansett er synsing. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 For 500 kroner kan du kjøpe noen galosjer fra Swims, og så kan du ha lærsåle på skoene og allikevel bruke de på høsten. Vinn-vinn. Slenger bare fra deg galosjene når du kommer innendørs, og så kan du fint gå rundt med de på skolen/jobb. Gamosjer? Er det det samme som kalosjer? Galosjer, kalosjer. Liten miss der, og bommet visst på l-en første gang. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Gamosjer? Blanding av gamasjer og kalosjer, kanskje? For ettertiden: kalosjer er sånne gummi-«sokker» som man trer utenpå skoene for å beskytte dem (fortrinnsvis sålen) mot elementene. Gamasjer er «fotløse strømper» som beskytter overdelen av skoen og nederste delen av buksebenet. Den mest kjente gamasj-bæreren er muligens Onkel Skrue. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Et stilikon uten like! 2 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Er vanskelig å velge, greier ikke helt å se for meg monksene med dressen, men samtidig har jeg en følelse at det kan være utrolig pent! Broguesene er jo sikra å være pent, så de ligger allerede å venter i handlekurven. Men får ta det når tiden kommer! Hvordan er det med lærsåler sånn generelt? Er det helt umulig å bruke i fuktighet? I så fall, er noen kjent til kostnadene ved å legge over til vanlige gummisåler? Det er idiotisk å legge på gummisåler. Skinnsåler kan brukes i all slags vær. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Hva ligger prise på å legge om til skinnsåler? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 «Uggs» er det verste man kan gå med. Sålen er helt flat, overlæret helt mykt og det er ingen støtte i hælkappen, sier Erik Rosenlund, ortoped og overlege ved Volvat medisinske senter i Oslo. Ikke nok med at de er stygge tydeligvis Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Dette var det snakk om i fjor også husker jeg. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Hva syns folket om disse skoene her fra Filippa K? Syns de er utrolig fine. Får voksent får en 18åring? Endret 10. november 2010 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
KKake Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) «Uggs» er det verste man kan gå med. Sålen er helt flat, overlæret helt mykt og det er ingen støtte i hælkappen, sier Erik Rosenlund, ortoped og overlege ved Volvat medisinske senter i Oslo. Ikke nok med at de er stygge tydeligvis Hmm ... Leste artikkelen, og når jeg tenker over det slites alltid hælen, og da spesielt innsiden av den fortest ut. Vil det si at jeg har fotproblemer da? BMWcoupeftw: Likte dem, og synes ikke det blir for voksent for en på 18. Er selv 18, og kunne gjerne brukt de der. Endret 10. november 2010 av KongKake Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 BMWcoupeftw: Greie sko det der. Men sikker på at de ikke blir for kalde på denne tiden på året? Har et par lignende sko, men er for kalde til å brukes ute nå egentlig. Funker om jeg bare går til og fra bilen/skolen, men om jeg skulle gått litt lengre så blir de for kalde. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 (endret) Enig med Runar. Hvis de er på tilbud ville jeg vurdert å kjøpe de, og legge de bort til våren hvis du har penger til overs nå. De er ikke spesielt voksne. Endret 10. november 2010 av thrice Lenke til kommentar
Psytex Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Bruker noe lækre sko fra Ecco: Fant desverre ikke et mindre bile. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 De var utrolig stygge. 4 Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Så ut som bastardbarnet til et par seilersko og et par fjellsko! Endret 11. november 2010 av Christian B Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Noen som har noen forslag til vinterboots i ca. 1000,- kr. klassen? Har tidligere hatt et par spanske chealsea-boots som var rett og slett av elendig kvalitet. Liker i grunnen godt chealsea-boots, men er åpen for alt annet også. Litt foring og skinn hadde vært flott i grei kvalitet (som ikke smuldrer opp i vann...). Hvor mye koster forresten å legge om såler på sgo til skinnsåle? Lenke til kommentar
Psytex Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Noen som har noen forslag til vinterboots i ca. 1000,- kr. klassen? Har tidligere hatt et par spanske chealsea-boots som var rett og slett av elendig kvalitet. Liker i grunnen godt chealsea-boots, men er åpen for alt annet også. Litt foring og skinn hadde vært flott i grei kvalitet (som ikke smuldrer opp i vann...). Hvor mye koster forresten å legge om såler på sgo til skinnsåle? hvis du tar en liten titt oppover på sia så ser du det parret jeg bruker, jeg kjøpte dem for 1400 for 2 år siden of dem funker som bare det, dem er behaglige og dem tåler mye, og faren min har hatt samme type sko i over 5 år nå, og det eneste han har gjort å å bytte ut 1 søm eller hva det nå heter, og imprignert dem ca 2 ganger i året for at dem skal vare lengre, det er vel muligens de mest vanlige helårs sko for herrer hvis jeg ikke tar helt feil, jeg ser iværtfall mange i alderen fra 18-60 som bruker disse skoene. Lenke til kommentar
Nash Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Noen som har noen forslag til vinterboots i ca. 1000,- kr. klassen? Har tidligere hatt et par spanske chealsea-boots som var rett og slett av elendig kvalitet. Liker i grunnen godt chealsea-boots, men er åpen for alt annet også. Litt foring og skinn hadde vært flott i grei kvalitet (som ikke smuldrer opp i vann...). Hvor mye koster forresten å legge om såler på sgo til skinnsåle? Har planer om Loake Chatsworth til vinteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå