KKake Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Pris på de Geil? Og er ikke de passe vanskelig å ta på seg? Sånn man må knyte de helt opp hver gang? Knyte helt opp? Man løsner jo bare litt på lissene, stapper foten nedi, og knyter igjen lissene. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Ja, altså måtte løsne på jævlig mange - for så å stramme alle igjen Jeg er alltid jævlig trøtt på morningen, så trenger noe easy Lenke til kommentar
geil Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Ikke det minste problem, jeg trekker lissene ut av øverste hullpar, så er det bare å løse nedover og trekke dem av. Maks tre trekk i lissene for å få dem på igjen. Kostet 1899 tror jeg, kjøpt på Timberland i Bogstadveien. Endret 28. oktober 2010 av geil Lenke til kommentar
Chib Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) De var utrolig kule, geil! Tusen takk for kongetips! Stiv pris, men jeg skjønner at det er såpass man må ut med for skikkelige vintersko. Btw, har du buksen utenpå eller inni denne skoen? Ser for meg at de skoene der vil se kule ut med buksene inni skoen, men spør like greit hva du foretrekker. ^^ Endret 28. oktober 2010 av Conway Lenke til kommentar
fkm Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Synes egentlig det er en kul detalj. jo mindre detaljer, jo bedre. Lenke til kommentar
Chib Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Haha, jeg vet hva du mener. ^^ Men det er fortsatt mulig å like en detalj, og samtidig si at jo færre detaljer det er på en sko, jo bedre. "Jo færre, jo bedre" betyr ikke at det ikke kan være en eneste detalj på skoen, kun at det er penere med sko det er få detaljer på, enn sko med mange. Hva synes du er en pen vintersko, fkm? Endret 28. oktober 2010 av Conway Lenke til kommentar
fkm Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hva synes du er en pen vintersko, fkm? Lenke til kommentar
blured Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Liker, synes dog de marineblå eller skogsgrønne er noe penere. Lenke til kommentar
MST Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Ikke det minste problem, jeg trekker lissene ut av øverste hullpar, så er det bare å løse nedover og trekke dem av. Maks tre trekk i lissene for å få dem på igjen. Kostet 1899 tror jeg, kjøpt på Timberland i Bogstadveien. Er disse skoene noe varme? Kan evt. putte en såle inni dem? Lenke til kommentar
geil Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 De var utrolig kule, geil! Tusen takk for kongetips! Stiv pris, men jeg skjønner at det er såpass man må ut med for skikkelige vintersko. Btw, har du buksen utenpå eller inni denne skoen? Ser for meg at de skoene der vil se kule ut med buksene inni skoen, men spør like greit hva du foretrekker. ^^ Jeg har tucket jeans nedi, men jeg synes de er i laveste laget til at det ser helt riktig ut. Men ikke værre enn at jeg stapper buksen nedi om været skulle tilsi det. MST: Jeg har tilgode å fryse på føttene, men bruker også ullsokker i. Fin plass til ullsåler i mine ihvertfall. Jeg bruker normalt 43-44 og kjøpte 43,5. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Fikk mine Loake Blackfriars i går. Men ser ut til at jeg har fått feil farge. Har fått dark brown, fargen er hvert fall helt annerledes enn de på bildet. Så det var litt rart, men tror ikke jeg gjør noe med det. De er jo fine og er jo ikke dumt med en litt annerledes farge enn "standard brune sko" fargen. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Noen som vet hva som er forskjellen på «Herring Cedar Tree» og «Premier Shoe Tree», bortsett fra at sistnevnte er laget i et mer fancy trevirke og er dyrere? Premier ser også ut til å være lakkert, noe jeg skulle tro negerte noe av effekten med at skotreet trekker fukt ut av læret? Enlighten me, my brethren. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Korrekt. Ulakkerte trekker til seg mer fuktighet, og de fra Herring er mer enn gode nok. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Så konklusjonen er altså at de ulakkerte er best, mens de lakkerte er for å signalisere til besøkende at man har så mye penger at man kaster dem bort på ineffektive skotrær? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Ulakkert er best ja, de andre fungerer bare til å holde formen på skoene, siden de ikke trekker til seg fuktighet. Er det noen tips til behandling av skinnsåler på denne tide av året? Skulle ta på meg ett par i dag som jeg brukte på onsdag og sålen var jo full av løv og stein. Glemte så klart å gjøre noe med de da jeg kom hjem på onsdagen. Endret 29. oktober 2010 av PatSharpX Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Vel, de lakkerte vil trekke til seg noe fuktighet, men er primært for å holde på formen. Hvis du har en butikk ville jeg aldri ha kjøpt ulakkerte, de lakkerte ser bedre ut og du vil aldri få mye brukstid på utstillingsmodeller. Kan jo naturligvis kjøpe dobbelt opp og bruke lakkerte når de står i gangen, bare for at det skal se pent ut, men det er lite poeng i det. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Har nok ingen butikk, nei, så det blir nok ulakkerte skotrær for min del i overskuelig fremtid. Da er det større kjangs for at jeg blakker meg på sko. Herring har mange lekre sko! Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Da er det større kjangs for at jeg blakker meg på sko. Herring har mange lekre sko! Samme her, har flere skopar derifra på ønskelisten. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Fikk mine Loake Blackfriars i går. Men ser ut til at jeg har fått feil farge. Har fått dark brown, fargen er hvert fall helt annerledes enn de på bildet. Så det var litt rart, men tror ikke jeg gjør noe med det. De er jo fine og er jo ikke dumt med en litt annerledes farge enn "standard brune sko" fargen. Utrolig pene sko, har tenkt til å kjøpe meg monks i en nær framtid, og valget står mellom de og disse. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Siden vi har dialogen gående her: hvordan er formalitetsskalaen? Er det slik at enklere=mer formelt? Slik at wingtip brogues er mindre formelle en half-brogues og quarter-brogues, og plain oxfords er det mest formelle? Grunnen til at jeg spør er med tanke på klessammensetningen; det tar seg dårlig ut med alt for formelle sko i hverdagssammenheng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå