Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter noen vintersko, men finner virkelig ingen som jeg synes er noe pene. Det er lenge siden jeg har kjøpt vintersko nå, da jeg har vært den typen som har brukt sko om vinteren som egentlig ikke er laget for snø. Nå har jeg tatt til fornuft, men jeg fatter ikke hva jeg skal kjøpe.

 

Stilen min er typisk Carlings-stil. Det blir som regel noen mørke, skinny Nudie jeans, ofte litt lange overdeler, rutete skjorter med singlet under, Converse-sko... Og nå en sort vinterjakke og en sort hals utenpå det. Jakken er av det litt penere slaget, uten å være "for stiv". Kall det mainstream indie-stil.

 

Jeg har prøvd mye rart, men jeg får enten følelesen av at jeg ser altfor herrete ut, eller at det blir for "ungdommelig". I tillegg har jeg alltid vært glad i lave, tynne sko med minst mulig "jalla-detaljer", og da er det kanskje ikke rart at jeg ikke har et øye for å se hva som er en fin vintersko. ^^

 

Noen som har noen gode tips? Om ikke til konkrete sko, så tips til butikker jeg burde sjekke ut iallfall, som kan ha det jeg leter etter?

 

En ting til: Jeg gjorde et skikkelig dårlig kjøp i dag, og kjøpte noen vintersko jeg virkelig ikke er fornøyd med. De er altfor klumpete og ungdommelige, og jeg merket dette veldig godt når jeg kom hjem og fikk sett de "på nytt". Er det normalt å få pengene tilbake ved retur av slike varer, eller blir det deponeringslapp? =/ (evt. ikke det heller?) Butikken er DNA, om dere vet noe spesielt om hvordan de pleier å gjøre det.

 

Enda en ting til: Jeg mener det var skomodell 1 på denne siden jeg bl.a. prøvde i dag. Jeg likte den egentlig, selv om jeg ikke tror den er særlig varm, men den passet godt til buksen og jakken jeg hadde på meg. Buksen satt fint over skoen og den har litt av det "pene" preget som jakken har. Den spisse tuppen gjør den i tillegg litt rocka. Men jeg vet ikke hvordan det helt vil ta seg ut sammen med stilen ellers... Jeg vil ikke bli for herrete, som sagt, men det var noe stilfult med skoene likevel... Hva synes dere?

 

(Dette er nok det verste jeg vet. Å kjøpe sko er vanskelig nok, men å kjøpe VINTERsko... =P Huff og huff!)

Endret av Conway
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda en ting til: Jeg mener det var skomodell 1 på denne siden jeg bl.a. prøvde i dag. Jeg likte den egentlig, selv om jeg ikke tror den er særlig varm, men den passet godt til buksen og jakken jeg hadde på meg. Buksen satt fint over skoen og den har litt av det "pene" preget som jakken har. Den spisse tuppen gjør den i tillegg litt rocka. Men jeg vet ikke hvordan det helt vil ta seg ut sammen med stilen ellers... Jeg vil ikke bli for herrete, som sagt, men det var noe stilfult med skoene likevel... Hva synes dere?

 

For all del ikke kjøp de skoene. Forferdelig stygge.

 

Når det gjelder resten av innlegget, er det litt vanskelig å svare på uten å vite budsjett. Men du må nok legge deg på et relativt mye høyere nivå enn 299,- for å få ordentlig vintersko.

 

Kan også legge til at jeg syns Chelsea-boots kan fungere til en litt røffere stil.

Endret av Hrafen av Minsk
Lenke til kommentar

Da blir det ingen handel på Økonomisko. x) Tusen takk for gode innspill.

 

Søkte opp Chelsea boots på Google. Tøft! Slike sko kunne fungert til stilen, tror jeg. Hvor får man kjøpt slike sko?

 

Prismessig er jeg åpen for det meste. Sko til tusen lappen, over tusenlappen og under tusenlappen; jeg bryr meg ikke så lenge jeg finner noe jeg faktisk liker (men jeg kjøper ikke sko til oppunder 2000). Ville satt en maksgrense på 1500, og selv det synes jeg er for mye egentlig.

 

Ellers, andre forslag?

 

Og igjen, tusen takk!

Endret av Conway
Lenke til kommentar

Hva med noe sånt?

 

http://europe.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=0|0&BrandID=0&DisplayItemID=59499&Position=3&ListType=1&SizeID=0

http://europe.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=10|91&BrandID=0&DisplayItemID=59255&Position=3&ListType=1&SizeID=0

http://europe.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=10|91&BrandID=0&DisplayItemID=56032&Position=19&ListType=1&SizeID=0

http://europe.zoovillage.com/store/productdetail.asp?CategoryID=10|91&BrandID=0&DisplayItemID=55413&Position=23&ListType=1&SizeID=0

 

De første er jo brune, men jeg bør vel gå for noe svart da jakken er svart. Men stilmessig, hva tenker dere?

 

Ironisk nok koster alle nettopp det jeg sa at jeg ikke ville betale, "oppunder 2000". Men det er vel så mye det koster da. Er jo rådyrt, men dette er vel alle fine sko man gjerne kan ha i flere år?

 

Jeg tenker bare til stadighet... Blir det for herrete? =P

 

LOL @ Prisen på Paul Smith-skoene btw! Akkurat de var helt uaktuelle prismessig iallfall! ^^

Endret av Conway
Lenke til kommentar

Jeg tror du har rett, Jørgen. Søkte forresten litt på Earthkeepers på Google også, og fant bl.a. disse: EDIT: FEIL LINK! Se innlegg under.

 

For noen ufattelig kule sko!

 

Kan ellers legge til at DNA har åpent kjøp i 10 dager, og jeg fikk tilbake pengene slik jeg håpet for bomkjøpet. Konge. Bonus for verdens nusseligste kassadame i tillegg.

Endret av Conway
Lenke til kommentar

De er ikke direkte ille i mine øyne, men jeg liker ikke glidlåsen i det hele tatt.

Jeg syntes helt enkle og solide boots i mørkt brunt skinn er det peneste.

Eksempler er Red Wing iron ranger (som jeg har selv) evt. Redwing GT, Alden indy boot og Wolverine 1000 mile boot som alle er svært pene sko.

Lenke til kommentar

Synes egentlig det er en kul detalj.

 

Men kan man ha buksen utenpå slike sko synes dere? Eller bør de være inni skoen? Jeg er bare litt redd at, siden jeg bruker stort sett skinny jeans, så kommer det til å se veldig snålt ut med buksen innen på skoen. Buksen går liksom "i ett" med der skoen begynner, og jeg tror det fort kan se skikkelig dumt ut. Men viss jeg tar den utenpå, er jeg nyskjerrig på hvordan det vil se ut, særlig på hælen... Jeg tror det fort kan se dumt ut med buksen utenpå også.

 

Jeg er håpløs på dette. ^^

Lenke til kommentar

Ut fra bilder på Google, falt Wolverine 1000 Mile Boot litt i smak. De andre følte jeg at ble litt for klumpete. Synes det er utrolig viktig at det er lave, og jo mindre detaljer, jo bedre.

 

Ut fra bilder på Google, falt Wolverine 1000 Mile Boot litt i smak. De andre følte jeg at ble litt for klumpete. Synes det er utrolig viktig at det er lave, og jo mindre detaljer, jo bedre.

 

Eks på Wolverine 1000 Mile Boot: http://www.hypebeast.com/image/2010/01/wolverine-1000-mile-boots-hypebeast-1.jpg - Kul sko. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...