Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje litt tidlig, men skriver her så jeg ikke glemmer det, og fordi jeg vil ha det oppklart så fort som mulig.

 

Hva syntes dere er finest av sorte/brune chelsea boots? kan noen anbefale noen bra sider som selger gode chelsea boots til rimelige priser, og som sender til Norge? bruker størrelse 43 i seilersko, 41 i vanlig sko. Må jeg beregne en størrelse mindre/mer enn det vanlige når jeg bestiller?

 

Håper det var forståelig, og takk for alle svar :)!

Lenke til kommentar

Å si at man bruker 41 i seilersko er like dumt som å si at man bruker large i klovnesko. Når man ikke vet hvilket merke det er kan man ikke si noe om de vanligvis har sko som er store i størrelsene, eller om de er små.

 

Eller så kan vi bruke et annet eksempel;

"Jeg har problemer med bilen min. Den er rød og vil ikke starte, hva skal jeg gjøre?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, herregud, at folk stiller spørsmål om klær og sko i et mote- og velværeforum er så jææævlig latterlig, ass.

 

Man burde skjønne på egenhånd at størrelsen kan variere innad en viss skotype. Det er ikke sånn at f.eks. alle seilersko er store i størrelsen, og alle chelseaboots er små. Det varierer etter merke, som det gjør med ALLE andre skotyper. Ville du kanskje gått ut i fra at Nike og Adidasjoggesko er helt like i størrelsen, bare fordi det er joggesko? Nei, selvfølgelig ikke, fordi det er forskjellige merker.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan anbefale et sted i Oslo som kan gi et par boots gummisåler? Og omtrent hvor mye kommer jeg til å betale for det?

Det ligger en skomaker på andre siden av veien for meny, inn der ved Volt i Bogstadveien.

Jeg har blitt anbefalt den av flere, har ingen erfaringer derifra selv enda da.

Skal vistnok være bra og billig.

Tror det koster 200,- der.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Bare for å ha nevnt det er det ikke en særlig god ide å legge på gummisåler om det er sko du har tenkt at skal vare lenge. Legger man på gummi råtner skinnsålene i løpet av en sesong eller to, og da er det omtrent umulig å skifte såle uten å måtte betale like mye som et nytt par koster. Har man derimot skinnsåler koster det en hundrings eller to hos hvilken som helst skomaker, og kan i teorien gjøres uendelig mange ganger.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Bare for å ha nevnt det er det ikke en særlig god ide å legge på gummisåler om det er sko du har tenkt at skal vare lenge. Legger man på gummi råtner skinnsålene i løpet av en sesong eller to, og da er det omtrent umulig å skifte såle uten å måtte betale like mye som et nytt par koster. Har man derimot skinnsåler koster det en hundrings eller to hos hvilken som helst skomaker, og kan i teorien gjøres uendelig mange ganger.

Men problemet er at skinnsåler er veldig glatte, og det norske klimaet gjør ikke akkurat saken bedre. Finnes det andre, estetisk forsvarlige måter å løse problemet på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...