Gå til innhold

Den massive skotråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke impregner dem for ofte, det ødelegget det naturlige fettet i lær (som i og for seg gjør dem ganske vanntett i utgangspunktet), i tillegg finnes det forskjellige "voks"-typer og fett-greier du kan smøre dem inn med, og egne "balsamer" (jeg kommer ikke på et bedre ord, seriøst), som holder læret smidig og er greit å bruke om de har vært våte. Ikke tørk dem med vifte/ovn om de har vært våte, det kan tørke ut læret og forkorte levetiden deres ganske brutalt. Bruk alltid en fuktig klut i første omgang om du skal rengjøre dem, harde rengjøringsstoffer er virkelig ikke the way to go om du har planer om å beholde skinnskoene dine en stund.

Lenke til kommentar

Det burde ikke være vanskelig å finne, og det er ganske billig. Merket Kiwi er vanlig, og regnes som bra. Koster rundt 30 kr for en boks på nettet.

NB: Ikke bruk voks mørkere enn skoa med mindre du vil ha mørkere sko!

Endret av Stoop kid
Lenke til kommentar

Har bestilt 2 skopar derifra nå. Pluss mye voks.

Det andre er kom til Norge idag, å gikk rett igjennom tollen pga jeg handlet fra privat person som merket pakken med gift.

Det burde ikke være så farlig å handle fra ebay hvis du ser på karakterene selgerne har.

Lenke til kommentar

Det burde ikke være vanskelig å finne, og det er ganske billig. Merket Kiwi er vanlig, og regnes som bra. Koster rundt 30 kr for en boks på nettet.

Ganske bortkastet å kjøpe Kiwi på nett når det koster 40 kr. i en hvilken som helst matbutikk!

Lenke til kommentar

Aha, takk. :) Da stikker jeg innom en eller annen skobutikk i morgen om jeg husker det. :p

Btw, hva synes dere om Eurosko sine plims? Vurderer å kjøpe meg et par eller to som enkle sommersko. Plims går i stykker uansett hva, så da gidder jeg ikke å bruke noe særlig mer enn 300,- på et par uansett. :p

10V0220.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...