Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg har sko som forhåpentligvis ikke signaliserer noe som helst om meg. Jeg håper jeg aldri kommer i kontakt med et menneske som, basert på skoene mine, velger å tro at jeg er "akkurat som alle andre".

8644551[/snapback]

 

Du kommer uansett ikke bort i fra at skoene er det plagget som sier mest om en person.

Lenke til kommentar
Jeg har sko som forhåpentligvis ikke signaliserer noe som helst om meg. Jeg håper jeg aldri kommer i kontakt med et menneske som, basert på skoene mine, velger å tro at jeg er "akkurat som alle andre".

8644551[/snapback]

 

Du kommer uansett ikke bort i fra at skoene er det plagget som sier mest om en person.

8645494[/snapback]

Fair enough, av de 5% som klærene bestemmer så kan heller 2% vies til skoene, mens resten går uansett på utseendet og oppførsel. Poenget mitt var uansett hvor tåpelig det er å antyde til at en er "som alle andre" fordi man ikke prioriterer å gå med andre typer sko enn alle andre. Jeg vil ikke måtte kvitte meg med mine Puma-sko fra ifjor eller Lacoste-skoene fra i år fordi alle gikk med Puma ifjor og alle går med Lacoste i år. Jeg har ingenting imot å være en kleskonformist, jeg synes bare det er tåpelig å bedømme folk på sånt basis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Fair enough, av de 5% som klærene bestemmer så kan heller 2% vies til skoene, mens resten går uansett på utseendet og oppførsel. Poenget mitt var uansett hvor tåpelig det er å antyde til at en er "som alle andre" fordi man ikke prioriterer å gå med andre typer sko enn alle andre. Jeg vil ikke måtte kvitte meg med mine Puma-sko fra ifjor eller Lacoste-skoene fra i år fordi alle gikk med Puma ifjor og alle går med Lacoste i år. Jeg har ingenting imot å være en kleskonformist, jeg synes bare det er tåpelig å bedømme folk på sånt basis.

8645527[/snapback]

 

Førsteinntrykket man får av en person kan man ikke kontrolle, ei heller hvordan man får det. Du kan ikke velge å vente til en person åpner munnen før du synes noe om vedkommende. Derfor er det greit å safe inntrykket med riktige sko.

Lenke til kommentar
Førsteinntrykket man får av en person kan man ikke kontrolle, ei heller hvordan man får det. Du kan ikke velge å vente til en person åpner munnen før du synes noe om vedkommende. Derfor er det greit å safe inntrykket med riktige sko.

8645545[/snapback]

Kanskje man kan endre hvordan man får førsteinntrykk? Personlig ser jeg aldri, og da mener jeg virkelig aldri, på skoene til folk. Med mindre de ser direkte shabby ut, så tenker jeg ikke over verken sko eller klær. Førsteinntrykket mitt går mer på holdning og utseende enn klesstil, men det har gjerne med at jeg selv prioriterer hvordan jeg ser ut framfor hva som er moteriktig eller ikke. Kanskje jeg skal begynne å gå med direkte umoderne sko for å luke ut folk som lar førsteinntrykket hvile på noe så trivielt som sko?

Lenke til kommentar
Vel, det meste av sko ser likt ut uansett...

8643957[/snapback]

Precis. Fra Ecco, vel og merke.

 

Det var litt av poenget i mitt forrige innlegg.

8643970[/snapback]

 

:roll:

 

Det meste av Lacoste-skoene som har blitt postet her er hvite og har borrelås, eksempelvis (og satt på spissen) - jeg kan ikke se mye forskjell på dem unntatt på prisen.

 

Det absolutt viktigeste jeg ser etter når jeg skal kjøpe sko er at de er gode å gå i. Utseende kommer som nummer 2 og pris som nummer 3.

 

EDIT: Skal sies at jeg ikke er no spesielt merkefreak - kjøper klær jeg liker å ha på meg, men ender gjerne som oftest opp med plagg i litt-høyere-enn-vanlig-prisklasse fordi det er de klærne jeg trives best i. :yes:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Du kan jo sende mail/ringe og høre med forhandleren om retur? Vet ikke hvordan det er, men hvis du har åpnet emballasjen og prøvd skoen, så er det ikke sikkert du får sende tilbake.

 

Hvis noen vet, kom med det!

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Nå sitter jeg her å vurderer å kjøpe sko over nett for første gang. Hvordan fungerer det? Hvis de ikke passer, sliter jeg da?

 

Skoene det er snakk om er disse:

 

post-115792-1179797984_thumb.jpg

 

Noen meninger? Syns de var litt kul, med de fargene på siden. Litt utenom det vanlige :D

8669212[/snapback]

 

 

Etter min erfaring, fungerer det helt greit å bestille sko på nett. Har gjort det 4 ganger nå, og er like fornøyd hver gang. *Put my new shoes on - alle vet vel den følelsen :D*

 

Og såvidt jeg vet er det vel 14 dager fri retur for alt man kjøper her i Norge, foruten dagligvarer naturligvis. :ph34r:

 

Og btw, skoene du hadde funnet deg så råfet ut :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...