Pastilleske Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Er det noen som vet hvordan man kobler seg til .NET Messenger Service med et trådløst nettverk? For man må være koblet til .NET Messenger Service for å kunne bruke MSN Messenger, og det går visst ikke ann med et trådløst nettverk.. :/ Er det noen som vet hvordan man kan koble seg til .NET Messenger Service når man bruker et trådløst nettverk, og om det går ann? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) viss du har internett på det trådlause nettverket har du og mulegheit til å koble til .net messenger edit: sjekk om brannmuren din sperrar for tilkobling. brannmur både i routeren og på maskina Endret 21. mars 2007 av Semikolon Lenke til kommentar
Pastilleske Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Vet du hvordan man kobler seg opp til .net messenger service da, og hvordan man sjekker brannmuren i routeren og på pcen? For den var ikke kobla til .net messenger service med hverken kabel eller trådløst nettverk, så jeg tror ikke at det skulle ha så mye å si om det er kabel eller trådløst nettverk iallefall.. :/ Og det er den windows-brannmuren som det er snakk om? Der har jeg vært inne og fiksa på, hvis jeg ikke må fikse på noe mer der.. Men hvordan kommer jeg meg på brannmuren inni routeren? Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 har du antivirus/internet securityprogramvare installert? viss du ikkje har vert i kontrollpanelet til routeren så trur eg ikkje den skal ligge å lage faen for seg. trur det er på maskina. har du ei anna datamaskin i huset du kan prøve på`? Lenke til kommentar
Pastilleske Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Jepp, har både Norton Internet Security og Norton Antivirus. Men har ikke vært på kontrollpanelet og sjekket routeren, så det kan ikke ha blitt noe kluss da.. :/ Men takk for hjelpa, kan se om det funker på en annen datamaskin her, og poster igjen her hvis det funker eller ikke. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 sjekk brannmuren i NIS. den er kanskje for streng Lenke til kommentar
Pastilleske Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Windows Live Messenger funka iallefall bra på den andre datamaskinen som vi har. Men den hadde ikke MSN, den hadde bare Windows, så jeg vet ikke om det kan ha noe å si.. :/ Men hvor ligger NIS på datamaskinen, og hva slags innstillinger burde brannmuren ha der? Er litt n00b med data.. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 norton internet security har nok et ikon nede i høgre hjørnet. brannmuren bør vere på ei innstilling for internett gjennom ei anna datamaskin eller router. eller lav-middels. over middels er unødvendig og lagar ofte problem. Lenke til kommentar
Pastilleske Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Nå har jeg satt den personlige brannmuren i Norton Internet Security på lav, men MSN funker fortsatt ikke.. :/ Men vet du hvordan jeg kobler meg til .net messenger service? For jeg tror ikke at den personlige brannmuren kan blokkere så veldig mye mer nå som den står på lav.. :/ Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 kva er feilmeldinga du får når du prøver å logge på? Lenke til kommentar
Pastilleske Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 MSN Messenger "Vi kunne ikke logge deg på MSN Messenger nå. Prøv igjen senere. MSN Messenger har gjort flere mislykkede forsøk på å logge deg på. Det kan hende brannmuren blokkerer Messenger slik at den ikke kan koble seg til tjenesten. Kontroller brannmurinnstillingene. Du finner mer informasjon i instruksene fra forhandleren. Også er det et nummer nede til venstre i feilmeldingen også: 80048820 Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 deaktiver all form for brannmur og antivirus og prøv. Lenke til kommentar
Pastilleske Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Deaktiverte både Norton Internet Security, personlig brannmur i Norton Internet Security og slo av windows-brannmuren men MSN Messenger funker fortsatt ikke, med den samme feilmeldingen. Tror det må ha noe med 'Nøkkelporter', proxy-innstillinger og koble seg opp til .net messenger service å gjøre, men vet du hvordan man gjør dette? :/ For jeg skjønner ikke hvordan brannmuren kan blokkere noe nå som jeg deaktiverte både den personlige brannmuren i Norton Internet Security, hele Norton Internet Security og slo av windows-brannmuren.. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 viss du har vanleg privat internett gjennom telenor, nextgentel, bluecom/ventelo etc skal ikkje du bruke proxy-innstillingar. men er ikje msn messenger utgått til fordel for windows live messenger? prøv windows live messenger viss det er msn messenger du brukar Lenke til kommentar
Pastilleske Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Samma feilmelding og feilkode kom opp med windows live messenger. :/ Men det er en siste utvei iallefall: Windows Live Messenger funka på den stasjonære datamaskinen nede, med samme hotmail-adresse, passord osv. der routeren og hele pakka ligger som den er kobla til. Så hvis vi bare får strekt opp til hit med noen kabler og ledninger fra den samma routeren til denne bærbare datamaskinen så kommer det nok til å funke. Det burde iallefall funke da.. Takk for hjelpa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå