Sti4n Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Bygde maskinen for rundt 2 år siden, fungert smertfritt. I dag mens jeg satt og spilte så bare slo den seg av, og ingenting skjer når jeg prøver å slå den på igjen. Det lyser fortsatt grønt på hovedkortet som det alltid gjør når PSU står på. Det var ikke noen unormal varme idet den slo seg av. Diverse komponenter: -Mist 500W (PSU) -ASUS A8N-E (hovedkort) -AMD64 3500 (CPU) -ATI Radeon X-800 xl (skjærmkort) Hva er det som er galt? Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Du har ikke noe form for diagnoseverktøy til hovedkortet? ofte så er det noen lysdioder på kortet eller noe som kan fortelle deg hvilke del som er ødelagd. Sjekk manualen til hovedkortet og se om det finnes noe info om feilsøking der. Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Prøv å reset bios. Koble ut alt fra hovedkort, å koble det inn igjen. støvsug alle viftene inni maskinen, fjern alt støv. Sjekk alle tilkoblinger. Gå over maskinen innvendig Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 maskinen er koblet fra hverandre prøvd å starte den uten diverse komponenter. Med prosessor, PSU og HK skjer det forsatt ingenting alt er dødt. Som sagt lyser det et grønt lys på HK, som også er det eneste lyset som alltid lyser. Jeg sier til meg selv at det er Hk som er ødelagt her. Men er det noe mulighet for å "starte" PSU til å gi spenning uten å trykke på "powerknappen" på kabinett. Bare for å få den til å gå så jeg får målt diverse spenninger, evnt sett om jeg kan få liv på hk. Fordi det kan jo være startfunsjonen som er ødelagt på noen måte. Jeg har også resettet bios, flyttet på noen pins for å se om noe skjedde. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 For å sette igang psu så kan du krotslutte den grønne ledingen far hovedkortledningen med jord(svart ledning) Så lenge den er kortsluttet så går strømforskjyningen. Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 prøvd å kortslutte den og ingenting skjer. Kan vi da si at det er PSU som er død, og det er bare å kjøpe ny? Lenke til kommentar
Adlern Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Tror jeg har noe av det samme problemet som deg. Har selv testet og kortslutte PSU'en, men får den ikke til og gå. Skaffet meg en ny PSU, men fikk ikke til og kortslutte denne heller. Og PC'en ville heller ikke fungere med denne nye PSUen, ingen oppstart. Og lampen på hovedkortet lyser grønt. Kan det være CPUen? Eller fant du ut noe? Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg kjøpte ny psu og alt fungerte igjen. Den nye psu startet da jeg kortsluttet den grønne og den svarte(jord). Kan se ut som du sitter med 2 defekte psuer. Og maskinen hadde vel startet hvis cpu var ødelagt( Altså sånn at viftene starter)?!? Lenke til kommentar
Adlern Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Fikk tak i en ny PSU, som virket. Men denne ga heller ingen liv i PC'en. Har tatt ut alle komponentene og satt de inn igjen, men til ingen nytte. Nå har jeg koblet til en 400W PSU til AMD Athlon +3700 CPU, Asus A8N-SLI Deluxe hovedkort og 2GB ram ( også testet med 1GB). Men den vil ikke starte! Lampen på hovedkortet lyser grønt, men ingenting anne funker.. Tror jeg bare får kjøpe nytt hoverkort, vis det ikke funker så CPU osv.. Hvet ingen annen måte.. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Som det er nevnt tidligere, les i manualen til hovedkortet. Det kan være det er noe lys eller noe greier som markerer problemer. Det har iallefall jeg. Det lyser noe greier på hovedkortet, så kan jeg bare se i manualen hva som er feil.. Lenke til kommentar
String-Jurgen Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Adler, den grønne lampen indikerer bare at hovedkortet får standby-strøm fra PSUen, altså at PSUen er slått på (ikke at den leverer ''driftstrøm'' til PCen). Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Tja, prøv et annet skjermkort? Prøv delene i en pc til en kompis, da kan du finne ut hva som funker og ikke funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå