MKC Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Golf 84 mod - bilder av motor som fusker Jeg har ikke peiling på bil men har hatt bilen på verksted som byttet forgasser uten at dette løste problemet. (verkstedet kjøpte brukt forgasser som var ok kr 500,-) En privatperson oppdaget at en vakumslange trakk falskluft og var morken. denne slangen ny gjorde det litt bedre i en periode men nå er problemet tilbake for fullt. tomgangen dør ut med en gang. En kamerat satte på en elektrikker rør slik at gassen ikke gikk ned men dette gjorde at bilden begynte å ruse veldig og at den smalt fra potta bak og lugget mye. Her er bilder av motoren min: http://lydarkiv.net/golf/ Kan noen også fortelle meg hva slags motor eller forgasser jeg har? Oversikt Elektriker rør (petter smart løsning) Endret 21. mars 2007 av mortenkc Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Sjekk alle ledningene som går til forgasseren, det var noen som så dårlige ut der... Skal du lete etter falskluft så spray startgass på forskjellige steder rundt forgasseren når bilen går, du hører når denne blir dradd inn. Du oppgir ikke motor størrelse men det kan se ut som en 1,8, volkswagen har følgende motorkoder på golf 1,8 1984: GX, GU og HV Og disse på 1,6: EZ/EZA og HM Er du usikker på motorstørrelsen din står dette i vognkortet ditt Forgasser er mest sannsynlig en Pierburg/solex 2E2 Forgasser Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei Hvofor har du sladdet registreringsnummeret? Har du falske skilter på bilen? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Han har nok gjort det for at ikke hvem som helst skal se hvem han er. Lenke til kommentar
MKC Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Sjekk alle ledningene som går til forgasseren, det var noen som så dårlige ut der...Skal du lete etter falskluft så spray startgass på forskjellige steder rundt forgasseren når bilen går, du hører når denne blir dradd inn. Du oppgir ikke motor størrelse men det kan se ut som en 1,8, volkswagen har følgende motorkoder på golf 1,8 1984: GX, GU og HV Og disse på 1,6: EZ/EZA og HM Er du usikker på motorstørrelsen din står dette i vognkortet ditt Forgasser er mest sannsynlig en Pierburg/solex 2E2 Forgasser 8205779[/snapback] Mener det er 1.6. Må prøve det med startgass snart. Fikk også tips av et verksted om å helle på en slurk med rødsprit i steden for kondensfjerner. Gjorde dette ikveld og da gikk den mye bedre på tomgang men problemet er nok også vakum slanger så dette skal jeg prøve å få hjelp med snart. Har lagt ut noen flere bilder på http://lydarkiv.net/golf Takk for gode tips Lenke til kommentar
MKC Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Hei Hvofor har du sladdet registreringsnummeret? Har du falske skilter på bilen? 8207566[/snapback] Nei da, alt er lovlig her. Bare prøver å holde litt anonymitet. (peace) Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Mye olje fra toppdekslet. Burde byttes og gi motoren en skikkelig motorvask. Har selvsagt ikke noe med fuskinga, bare så det er sagt. De tennpluggene, er de gamle? La motoren gå mens det er mørkt, og se etter blå strømgnister som går over til jord/gods, spesielt rundt tennplugger osv. Endret 23. mars 2007 av sesteen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå