Gå til innhold

hvilken zoom 70-300 mm til Pentax K10D?Blitz hvor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvilket av disse er best?

Pentax FA J 75-300mm f:4.5-5.8 sort .1450 kroner

Sigma AF 70-300/4-5.6 DG Zoom Macro – Pentax AF .1450 kroner

Hvor får man kjøpt blitz?

Er pixmania norsk eller må man betale toll i tillegg?

8205224[/snapback]

Objektivleken? nei takk ;-)

Pixmania er franske, men det er hyggelige svenske damer som tar telefonen. Prisene er inklusive moms. Når du bestiller varen betaler du uten mva. Momsen blir krevet opp ved levering. Hvis pakka ikke kommer med posten, så sørg for å ha kontanter klar, ikke alle fraktbiler tar kort.

Jeg handla der, og alt gikk greit.

Jeg har nettopp bestilt batterigrep, batteri og blitz hos B&H. For meg så det ut til å være det gunstigeste. Skulle gjerne kjøpt i norge, men har desverre ikk råd til det.

Mvh Tim Typo

Lenke til kommentar

Batterigrep blir også kalt portrettgrep og vertikalgrep, som sikkert sier deg noe. Om du sliter med å ta bilder stående, synes kameragrepet er for lite eller batterilevetiden er for kort og er villig til å betale for å rette på det er vertikalgrep for deg. Hvis ikke kan du la være å vurdere det.

Lenke til kommentar
Trenger man batterigrep?den var jo sinnsyk dyr,og det uten batterier

8206078[/snapback]

Neida. Egentlig trenger du det ikke, men jeg prøvde det og fant ut at det var verdt pengene, for meg. Jeg opplevde at grepet generelt ble bedre. Og så har det rom for ekstra minnekort og fjernkontrollen. Kjekt å alltid ha det tilgjengelig. Og så slipper jeg å bytte batteri i felten. Verre enn det er det ikke.

Men det hører klart med i kategorien kjekt å ha.

Mvh Tim Typo

Endret av fototim
Lenke til kommentar
hvilket av disse er best?

Pentax FA J 75-300mm f:4.5-5.8 sort .1450 kroner

Sigma AF 70-300/4-5.6 DG Zoom Macro – Pentax AF .1450 kroner

Hvor får man kjøpt blitz?

Er pixmania norsk eller må man betale toll i tillegg?

8205224[/snapback]

La det være sagt, jeg jobber i Lefdal - Forrige uke hadde vi annonse på Sigma 70-300mm til 1495,- og Sigma EF500 blitz, begge disse kan fås med pentax fatning/system.

Lenke til kommentar

Nok en "Hva er best" tråd fra en gjenganger! Hurra!

Denne tråden kunne vel like gjerne hete hva er værst, da det er litt småabsurd å sette slik optikk på K10D- men det er jo min personlige mening. Har sett noen testbilder av begge, og det er ikke slående spektakulære resultat.

Jeg undres litt over bruksområdet som du beregner dette objektivet til.

Lenke til kommentar
Nok en "Hva er best" tråd fra en gjenganger! Hurra!

Denne tråden kunne vel like gjerne hete hva er værst, da det er litt småabsurd å sette slik optikk på K10D- men det er jo min personlige mening. Har sett noen testbilder av begge, og det er ikke slående spektakulære resultat.

Jeg undres litt over bruksområdet som du beregner dette objektivet til.

8209250[/snapback]

Ja, jeg ga min Sigma 70-300 vekk, gratis. Den var ille, men så var det også DL utgaven og ikke APO.

Lenke til kommentar

Hva med Tamron 70-300 F/4-5.6 Di til 999,- på JapanPhoto. Har kjøpt denne til meg idag, han sa det var bedre byggekvalitet på Tamron enn Sigmaen. Tror også den Tamronen ble "Best Value" i Digital Photographys, eller et eller annet engelsk kamera blad, buyer guide.

Skal teste den ut i helgen og gleder meg, men forventer selvsagt ikke et supert objektiv til den prisen, men skal nok bli fornøyd.

Lenke til kommentar

Som jeg sa i en tidligere post så la vær å svar hvis dere bare skal være sarkastisk!

Jeg synes det er helt legitimt å spørre hvilket av 2 linser som er best!

Og jeg tror ingenting på at de er så dårlig at de ikke er verdt noe.

Lenke til kommentar
Som jeg sa i en tidligere post så la vær å svar hvis dere bare skal være sarkastisk!

Jeg synes det er helt legitimt å spørre hvilket av 2 linser som er best!

Og jeg tror ingenting på at de er så dårlig at de ikke er verdt noe.

8214235[/snapback]

Hvis du oppfatta mitt "objektivleken" som sarkastisk så beklager jeg det. Det var ikke meninga. Sannheta er at jeg ikke kan svare fordi jeg vet lite eller ingen ting om disse objektivene.

Mvh Tim Typo

Lenke til kommentar

Å velge mellom disse to er vel som å velge mellom pest og kolera.... :hmm:

Hvor ikke heller se på Pentax DA55-200, som i det minste har rykte på seg for å være mye for pengene. Kjøper du den under Samsung-merket, koster den vel ca det samme som disse to du nevner.

Å kjøpe et godt kamera, for så bruke den med det aller skrøpeligste man kan tenke seg av optikk, skjønner jeg absolutt ikke noe av.. :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...