chokke Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Ja, jeg var så smart og valgte meg frivillig til å ha muntlig presentasjon av dette temaet og jeg finner ærlig talt ikke noe info på internett om det. Min eneste kilde er historieboka som dekker en A5 side... Og sånn på si, hvor mye tekst utgjør ca 10 minutters foredrag? Lenke til kommentar
Johannne Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Ja, jeg var så smart og valgte meg frivillig til å ha muntlig presentasjon av dette temaet og jeg finner ærlig talt ikke noe info på internett om det. Min eneste kilde er historieboka som dekker en A5 side... Og sånn på si, hvor mye tekst utgjør ca 10 minutters foredrag? 8205156[/snapback] Kanskje denne kan hjelpe deg videre: http://no.wikipedia.org/wiki/Peter_I_av_Russland Tsar Peter den store's liv var dominerende i denne tiden. Et 10 min. foredrag er egentlig 'ganske lenge'. Les høyt fra historieboka og se selv hvor langt du kommer på 10 minutter. Kanskje du kan gi tilhørerne en innledning om Russland på den tiden, Tsarveldet, Russlands rolle i verden på den tiden, etc Kanskje en avslutning om Russland s betydning idag. Vennlig hilsen Johannne Lenke til kommentar
chokke Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 fant ut at det sto ca 1-2 sider i leksikonet, måtte da slå opp under sovjetunionen Uansett så er jeg veldig usikker på hva som er relevant eller ikke. Temaet er Europa møter verden og underkapittelet er Russsland og "det ville østen". I historieboka står det kun om hvordan bøndene flykta og bodde i sibir sammen med andre slaviske folkeslag og at det ikke var lov med misjonering og lignende. Kort sagt er det et århundre oppsummert på 1 side.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå